Afstemning: Hvilke ure vurderer du til at være de mest ikoniske?? (Der er en grænse på 10 muligheder...)
Rolex Submariner
Rolex Daytona
Rolex Datejust
Rolex GMT
Cartier Tank
Audemars Piguet Royal Oak
Patek Philippe Nautilus
Omega Speedmaster
Breitling Navitimer
Panerai Luminor
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 16-06-4380

Ikoniske ure...NU MED AFSTEMNING!!
Efter at være blevet inspireret af et indlæg fra Kurt Brøndum, vedr LOVE/HATE Breitling ure, så er mit spørgsmål til jer, hvilke ikoniske ure I pt mener er størst - forsøg gerne at lave en top 5 eller top 10!!:-)

Ser frem til at høre fra jer..

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
Submariner
Speedmaster
Navitimer
Datejust
Cartier tank
Royal Oak
Constellation Pie Pan
Heuer carrera
JLC Reverso
Zenith El Primero
Svar
+1 for Bauns valg og så et par ekstra:

Seamaster 300 (den gamle Bond model)

Blancpain Fifty Fathoms

PP Nautilus

Omega Ploprof

AL&S Lange 1

Rolex GMT Master

Rolex Daytona

Swatch Color Code

Panerai Pam1 og Pam2

Ups... Læste ikke lige den med hvilke der pt. er størst. Tænkte bare i ikoner generelt.
Svar
Jeg vil også sige, at Nautilus, Daytona og specielt GMT-Master skal op blandt toppen. At GMT-Master skal i toppen er nok mest subjektivt. Jeg er bare tosset med historien omkring det.

Flere af Rolex' modeller er for mig ikoner. Explorer 1 og 2, DD og Milguass er også ikoniske for mig.

IWV Portugese bør også nævnes.

/Mads
Svar
Det kunne være sjovt med en stemme fordelingen på de valgte ure.
Svar
D.Sandberg Skrev:Det kunne være sjovt med en stemme fordelingen på de valgte ure.

Det er bare at gå igang - Icon_e_biggrin1

vh Baun
Svar
baun Skrev:
D.Sandberg Skrev:Det kunne være sjovt med en stemme fordelingen på de valgte ure.

Det er bare at gå igang - Icon_e_biggrin1

vh Baun

Det var også min tanke, men er der nogle der kan/vil lave et spørgeskema til dette?! Og der må iflg Kurt Brøndum være forskel på et ikonisk ur som Breitling Navitimer 806 og fx et Breitling Navitimer A23322...så hvordan får man differentieret det i spørgeskemaet - skal der ref numre på?!

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
Rolex Submariner (or Datejust)
Omega Speedmaster
Breitling Navitimer
Patek Philippe Nautilus
Panerai - et af de utallige ref. numrer

Citat:Og der må iflg Kurt Brøndum være forskel på et ikonisk ur som Breitling Navitimer 806 og fx et Breitling Navitimer A23322...så hvordan får man differentieret det i spørgeskemaet - skal der ref numre på?!

Rent designmæssig forskel mellem de to Navier er meget lille / forsvindende for andre end urnørdter, men mon ikke Kurt mente at de nye Navitimers opfattes af ham som remakes og som sådant ikke at have noget at gøre med de rigtige fra Ernst Schneiders tid.
Det kan han ret i Icon_e_wink

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Vil da nok også mene IWC's pilot af en art bør være på listen et sted Icon_e_smile
Svar
Ikonerne er vist alle nævnt..

Jeg mener ikke at man kan komme udenom Rolex Submariner, som nok er den største igennem tiderne, uanset om man kan lide det eller ej..

Personligt er jeg rigtig glad for de gamle SUBs, men det bliver IMO overgået af AP Royal Oak.. Et ur der bare har det hele, specielt den originale 1972 ref. 5402 !
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)