Steinhart ure mening
Ja der er (næsten) ikke noget som et Steinhart ur der kan dele vandene blandt ur entusiaster.
Der er ingen tvivl om at Steinhart har bygget firma'et op på et Rolex design. Om man kan med det eller ej må være op til den enkelte. Jeg har kendskab til Rolex ejere i Tyskland der også har et Ocean 1 i samlingen og er udmærket tilfreds med det.
Jeg har selv haft et sådan ur for år tilbage og kvaliteten var ganske fin. Steinhart er generelt kendt for at yde en fin service, men selvfølgelig kan der være en smutter imellem.
Jeg tror ikke at de firma'er, Steinhart, Invicta, Davosa osv som har sub hommage ure i deres program, udgør et problem for Rolex. Det er en anden snak når vi taler deciderede kopi ure.
Mener også at ha' læst et sted at Rolex patent (sub) for længst er udløbet.

Lidt pudsigt vedr hommage ure er her et par ure som synes ret så ens i designet (læs meget !)

İmage

Tudor og Citizen og måske nærliggende at sige Citizen er en hommage af Tudor, men Citizen kom på markedet i Asien i midt 80'erne til engang midt 90'erne og Tudor kom i 2007.

Så go'e gamle hæder(kronede) Rolex Tudor Gruppe kan altså godt selv det der med at låne et design.
Vh AndersSC
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Først velkommen til Sundstrøm Icon_razz

Dernæst så har jeg aldrig set de to ure du viser, men jeg finder det meget interessant. Det er jo fuldstændig magen til og i det tilfælde efter min mening det samme som når andre gør det (læs: låner design) Om man så finder det ok eller ikke ok, er op til de enkelte - jeg er selv rimelig neutral ifht. til emnet Icon_e_wink
Svar
DER kan man tale om et tyvstjålet design fra Tudors side…. Citizen NH4000 / 7 Eagle er en gammel klassiker og det som Tudor har lavet med Hydronaut II er på ingen måde iorden i min bog! Direkte Kopi…..

Når det så er sagt så slår Tudor sig ikke i dag på primært at lave kopier eller "hommager" men kan fint selv stå på egne ben - Ligesom hommage ure ikke udgør grundstenen i deres forretning. Det gør den hos Steinhart og det syntes jeg er vammelt.
Svar
Jeg tror ikke Rolex kan gøre alveden på specielt Sub designet. Mener design beskyttelse holder i 50 år så der kommer man jo lidt til kort da visse af elementerne er over de 50.

Desuden kan rolex jo hurtigt lave en beregning på om der er bund og sider i en retssag. Det undrer mig dog en del de ikke har gjort noget i disse tilfælde når man tænker på hvor hårdt de går efter kina-kopierne med advokater i alle lande til at føre disse sager.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Er der ikke lidt forvirring omkring begreberne Icon_sick hvad er en kopi og hvad er en efterligning ?
Jeg tror sørme at stilheden fra Rolex-kuratorernes side skyldes et slægtskab med Hr. Steinhart og hans urkompagni Icon_crazy
Nyd sommeraftenen derude i urland Icon_party
Mvh
Hh
Svar
Sundstrøm Skrev:İmage

Jeg var faktisk ikke klar over at Tudor var med i kopi-vognen?
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Vi taler jo ikke om kopier! Steinhart laver ikke kopier. Tudor ej heller.
En kopi er en nøjagtig efterligning med navn etc af et andet ur.
Sådan et ur du eksempelvis køber af en gadehandler inde midt i en Italiensk by i sommerperioden. Det er KUN kopier.
Lad os skelne mellem at lave direkte kopier og efterligninger.

Steinhart har deres fede serier a la Apollon og Triton. Man får super meget ur for pengene.
Svar
runzuk Skrev:Vi taler jo ikke om kopier! Steinhart laver ikke kopier. Tudor ej heller.
Sådan et ur du eksempelvis køber af en gadehandler inde midt i en Italiensk by i sommerperioden. Det er KUN kopier.

Steinhart har deres fede serier a la Apollon og Triton. Man får super meget ur for pengene.
Hvor stor aktiepost har du? Icon_e_wink

//Berg
Svar
Man kan synes hvad man vil, men jeg er enig med Rune i at vi ikke taler kopier, men derimod efterligninger og jeg finder det vigtigt at skelne. En kopi må kræve at navn/logo også kopieres og at uret dermed 100% prøver at udgive sig for det som det er en kopi af. Steinhart (ikke alle modellerne) må efter den logik være efterligninger ligesom det viste Tudor og ikke kopier.
Svar
berg Skrev:
runzuk Skrev:Vi taler jo ikke om kopier! Steinhart laver ikke kopier. Tudor ej heller.

Hvor stor aktiepost har du? Icon_e_wink

Nu har jeg haft en Apollon model. Sobert ur i topkvalitet i forhold til udskrivning.
Deres Flieger ure er ligeledes i topkvalitet a la eks Azimuth.

Når man taler om Rolex etc klapper folk hinanden på ryggen i en uendelighed. Når snakken kommer på Steinhart, så står folk i kø for at nedgøre mærket. Snobberi i min verden. Læg selv mærke til at Tudor gør det. Det er rent til grin. Alle låner fra alle. Måske med undtagelse af Oris Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)