Valg af første ur - Til studievenlige priser?
Stensbjerg Skrev:Ide til en tråd Divers Ralle ikke bryder sig om,
Tvivler på den vil blive halv så lang som den om de nye sko i off tropic Icon_mrgreen

Gider du at linke til det tropiske underforum? Icon_sign Icon_mrgreen Specielt i disse kolde dage, ville det være dejligt med et eksotisk indslag Icon_e_biggrin1
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
De viser kun sommer sko, derfor Icon_mrgreen Icon_e_wink Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Ralle Skrev:
bcmb Skrev:
Ralle Skrev:Steinhart Ocean One er nok mit bedste bud. Mega lækkert ur til 350 €.

Ralle jeg har tidligere rost dig for din usnobbede tilgang til ure. Nu må jeg bare supplere med at du virkelig bare elsker ALLE ure! Icon_e_smile

Nu har du mig bekendt ikke ejet en sub, og det plejer at være dem (altså ejerne) som har mest imod Steinhart, men alligevel.

Ja, det skal ingen hemmelighed være, at jeg i alle sammenhænge forsøger at være så usnobbet som overhovedet muligt Icon_e_wink

Jeg har ganske rigtigt aldrig ejet et Sub, og jeg kommer sandsynligvis heller ikke til det Icon_e_smile Derimod har jeg ejet et Steinhart Ocean One, der - ligesom alle andre Steinhart-modeller, som jeg kender til - er super lækkert udført og giver fantastisk valuta for pengene.
At uret er kraftigt inspireret af et Rolex, generer mig ikke det fjerneste, og tilsyneladende generer det heller ikke Rolex selv, hvilket jo siger et og andet om hetzens manglende substans. Jeg har intet imod hommage-ure, og jeg fatter ikke, at der er så mange, der endeløst gider at blive ved med at harcelere over dem.

Jeg synes det er en hel fair holdning at have. Jeg kan sgu følge argumenterne både for og imod. Det kunne sgu være man skulle prøve et bare for at få det ud af systemet Icon_e_smile men i så fald skulle det være deres Ref 5517 efterligning, den originale kommer jeg aldrig i nærheden af i virkeligheden alligevel Icon_e_smile
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Stensbjerg Skrev:De viser kun sommer sko, derfor Icon_mrgreen Icon_e_wink Icon_e_biggrin1

Haha
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Jeg må indrømme at jeg til enhver tid vil prøve at undgå ure som bare smager af kopi af andre ure. Jeg har endda et mellemfornøjet forhold til disse nye retro ure som Omega laver af gamle, særlige modeller. Jeg synes egentlig det er lidt en falliterklæring at lave reintroduktioner. Det er fint og ok at lade sig inspirere af tidligere successer, men fx den nye Ploprof og den nye Seamaster 300 ...... Jeg vil hellere have de originale.

Og hvis det er snobberi vedkender jeg mig gerne at være en snob Icon_e_biggrin1

Vh baun
Svar
Til den pris vil jeg som så mange andre også vælge SKX007 fra Seiko, og som nogen har været inde på: modde den.

Her er lidt inspiration:

[url]"http://s161.photobucket.com/user/yobokies/library/Mods?sort=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;">http://s161.photobucket.com/user/yoboki ... t=3&page=1[/url]

Som du kan se, så kan den laves til både "kopi", hommage eller noget helt originalt. Med et MOD får du noget, du kan være temmelig sikker på, at man ikke ser hver dag.

God jagt

Mvh Thomas
Svar
Jacob,

gode ure til rimelige priser er i min bog alt hvad TimeFactors har lavet. Næsten alle hans ure er "homage" til tidligere militær modeller så der er tale om no-nonsens design. Ikke alle hans modeller ligger indenfor dit budget, men det skader ikke at kigge Icon_razz

/longbear

nedenfor et par modeller der er indenfor budget:
İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Fantastisk tråd!

Dejligt at se denne velvilje til at hjælpe. Kunne være jeg skulle oprette en tråd med forslag til mit næste ur Icon_e_wink

Skulle jeg købe et ur i den prisklase ville jeg købe et blåt SUMO. Ved godt man ikke kan købe det nyt for den pris (ved mindre man er heldig det smutter gennem tolden som min kommega for nyligt var)
Med improtmoms koster uret under 3500,-. Det burde kunne findes brugt indenfor rammen.
İmage
Jeg er stadig overrasket over hvor meget ur man får for de penge.

God jagt! husk at poste resultatet.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
jkjaers Skrev:Skulle jeg købe et ur i den prisklase ville jeg købe et blåt SUMO. Jeg er stadig overrasket over hvor meget ur man får for de penge.
Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at få fat i den gul skivede Limiterede udgave af Sumo. Hold da kaje den er flot IMO. Men nok helt umulig at skaffe/finde, da alle allerede er udsolgt
for længst. Læs mere her: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=8&t=4167&p=56821&hilit=Seiko+sumo+limited+edition#p56821" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=8&t=4167&p=56821&hilit=Seiko+sumo+limited+edition#p56821</a><!-- l -->

İmage

İmage

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Slettegaard Skrev:Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at få fat i den gul skivede Limiterede udgave af Sumo. Hold da kaje den er flot IMO. Men nok helt umulig at skaffe/finde, da alle allerede er udsolgt for længst.

İmage
Jeg er ikke super vild med gule ure, men dette Sumo gør det altså rigtig godt. Jeg er enig med dig Lars og kunne godt se det i min kasse.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)