18-03-2014, 06:25 PM
De sagde, at de skulle sendes til CH og destrueres...
/SK
|
daytona med eftermonteret skive
|
|
18-03-2014, 08:30 PM
What. Total latterligt. Hvorfor gik du med til det?
18-03-2014, 08:52 PM
Citat:Jeg fik dog alle udskiftede dele med retur, da mit Datejust var til service i 2007.Jeg er ikke jurist, men tvivler voldsomt hvorvidt Klarlund holder sig helt til den gældende lov - pga. at man informerer ikke kunder i forvejen om at de udskiftede dele ikke kommer retur. Men, Milde Jesus.... kr. 4.975 for at skifte lynetteindlæg og skive og at hapse kundens gamle dele (sic). Sidst jeg købte et sæt (= brugt, men absolut fejlfri sorte skive og indlæg for Sub i sidste sommer) fra eBay, gav jeg omkring en tusse med shipping. Det var for en kammi som betalte så urmageren kr. 300 for at montere dem. Jeg tror at de er lidt forsigtige hos Klarlund ang. konfiskation af gamle stumper og - som Kristen skrev - returnerer dem uden bemærkninger hvis man gør dem opmærksomme om sagen ved indlevering. Men den igen, skruen er strammet en del siden 2007. Bortset fra en evt. rep. af et formuedyrt samlerstykke (vintage Rolex hvor det ville have af betydning for videresalg at uret er repareret eller justeret hos den største AD i DK), vil jeg ikke bruge stedet. Skal det være en AD, vil jeg anbefalle AD´en Mortensen i Herning. Både hvad angår priser, kvalitet, meget korte ventetider (og absolut ingen konfiskation af dine retmæssige ejendele bagefter !! Vh. John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
18-03-2014, 10:14 PM
Det kan da ikke være sandt at Klarlund kan tillade sig at inddrage folks ejendele, for herefter at sende det til destruktion
Måske jeg misser noget i den henseende, men er det skrevet eller oplyst, at man må påregne at få inddraget sine ejendele?? You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
18-03-2014, 10:48 PM
Jeg er sikker på at man ikke køber en ny skive inkl. udskiftning, men derimod en "ombytter" når man ønsker en ny skive i sit Rolex. Det betyder helt praktisk at den gamle skive er deres, når de har byttet om og det er jeg sikker på at man får oplyst på forkant. Mon ikke det er en praksis Rolex prøver at indføre for at komme alle delene på det grå marked til livs? Jeg tror desværre det er en retning vi vil se mere og mere til fremadrettet. Det skal dog bemærkes at det ovenstående udelukkende er min forståelse af tingene og ikke baseret på reelle erfaringer, da jeg endnu aldrig har haft behovet for et skiveskift.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
19-03-2014, 01:59 PM
KimT Skrev:Jeg er sikker på at man ikke køber en ny skive inkl. udskiftning, men derimod en "ombytter" når man ønsker en ny skive i sit Rolex. Det betyder helt praktisk at den gamle skive er deres, når de har byttet om og det er jeg sikker på at man får oplyst på forkant. Mon ikke det er en praksis Rolex prøver at indføre for at komme alle delene på det grå marked til livs? Jeg tror desværre det er en retning vi vil se mere og mere til fremadrettet. Det skal dog bemærkes at det ovenstående udelukkende er min forståelse af tingene og ikke baseret på reelle erfaringer, da jeg endnu aldrig har haft behovet for et skiveskift. Det er præcis sådan det hænger sammen. Rolex vil netop undgå at der florerer dele på det "sorte marked", der handles til overpriser og ender i Frankensteins. Mig bekendt er det dog kun gældende på vintage modeller. Så har det været et 16613 burde man få den anden skive retur. Mig bekendt er alle forhandlere koblet på samme reservedelsdatabase og derfor er reservedelspriserne ret ens uanset hvilken AD man går til i DK. Derimod er timepriserne og håndhævelse af returretten af dele forskellig fra AD til AD. Klarlund hører til blandt dem der håndhæver den mest hårdest. Skræk eksemplet er jo set her i DK, hvor en gut var fræk nok til at bestille 4 løse Omega kasser inkl alle skiver/visere/stumper foruden værkerne til de dengang ret eftertragtede Baby Ploprofs. Han tog derefter værkerne fra billigere ophugger Omega modeller og fik de fire ure samlet af NOS komponenter fra Omegas lager, og scorede en fed fortjeneste på dette nr. Da de blev opdaget slog Swatch Group hælene i, så alle gl. vintage dele nu er ombytning for at undgå dette "misbrug" af reservedelslageret. Som altid kommer regler og kontrol skærpelser fordi nogen misbruger systemet /Mads
19-03-2014, 09:17 PM
Mener også at der er tale om alle dele fra Rolex, gamle såvel som nye, der ikke kommer med retur. Havde samtalen med Klarlund i forbindelse med skift af skive på mit AP..
Her var arbejdsgangen at Klarlund ikke selv måtte bestille skiven hjem, samt uret skulle sendes til AP selv for at få skiftet denne.. Heldigvis fik jeg den gamle skive med tilbage derfra. Om det så er fast procedure fra AP i forhold til Rolex skal jeg ikke kunne sige.. Men lige meget hvad så er jeg sikker på at alle urproducenter er opmærksomme på hvad der ryger ud af reservedele. Netop på grund af fake og frankentein ure...
19-03-2014, 10:15 PM
Alt andet lige så er det jo meget forståeligt at de vil undgå fake/frankenstein ure i omløb, men vil jo trods det stadig mene at det skal oplyses, eller være skrevet i noget gældende dokumentation i dansk lovgivning/købelov.
Det er klart min overbevisning at det kunne give anledning til en ret god sag i købers favør, såfremt det Ikke fremgår klart og tydeligt at ens ejendele bliver konfiskeret/destrueret. Jeg er jo ikke sikker på noget som helst, men er der nogen det ved om det er holdbart, uden nogen form for oplysning i købssituationen? You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
19-03-2014, 10:19 PM
Jeg er helt sikker på at man bliver oplyst om forholdende ved bestilling af arbejdet.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
20-03-2014, 03:58 AM
jeg har den forudgående mailkorrespondence mellem Klarlund og mig. På intet tidspunkt bliver det nævnt, at skive og bezel ikke gives med tilbage.
Da jeg måbende stod i butikken og fik beskeden, bad jeg om at tale med chefen, som kom og så spurgte jeg om jeg så skulle betale 4975kr igen hvis jeg vil skifte tilbage til sort skive og bezel; og svaret var et klart og utvetydigt: Ja... Det var hende jeg havde skrevet med på mail... /SK
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|