|
daytona med eftermonteret skive - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: daytona med eftermonteret skive (/showthread.php?tid=60942) |
daytona med eftermonteret skive - Lasse Lemke - 13-03-2014 har en Deepsea tilsalg på div. salgs sider. problemet ligger i at der er en gut der godt ville bytte med en 116520 daytoner, med eftermonteret skive og visere fra hvidgulds modellen. personligt synes jeg det er et problem og burde afspejle sig i prisen, hvor han mener at uret har en højre værdi. er det mig der er gået galt i byen? hvad kan en sort skive og org visere erhverves for brugt på nettet? mener Klarlund tager 4000-5000 for en udskiftning. mvh Lasse Re: Sv: daytona med eftermonteret skive - KimT - 13-03-2014 Min holdning er at det ikke betyder noget videre på værdien (hverken op eller ned) med mindre den originale skive og visere følger med, hvilket så vil øge værdien en smule. Når det så er sagt ville jeg personligt ikke have en stålversion med hvidguldsskive. Re: daytona med eftermonteret skive - T.Hansen - 13-03-2014 For mig er det 100% no go med den mod, og ville i min optik forringe urets originalitet og værdi. Jeg ville ligeledes have det originale sæt visere og skive med i handlen Re: daytona med eftermonteret skive - Lasse Lemke - 13-03-2014 den org. skive og visere er desværre ikke med. men hopper også fra. tak for hjælpen Re: daytona med eftermonteret skive - TioMalo - 13-03-2014 Ehh... jeg ville ikke hoppe fra handlen pga. original hvidguldsskive og visere - hvis prisen og urets stand ellers var OK. Du kan finde en sort skive + visere fra eBay / andre steder for kr. 1.000 - 2.000. Klarlund kan sikkert tage 4 - 5K for at skifte skiven ( Jeg plejer at betale nogle hundreder kroner når en urmager jeg kender, skifter skiven. Vh. John Re: Sv: daytona med eftermonteret skive - KimT - 13-03-2014 Nej, hvis i kan blive enige om prisen er det jo fint nok Omkring 4/5k hos Klarlund er inkl. skive John. Re: daytona med eftermonteret skive - T.Hansen - 13-03-2014 KimT Skrev:Nej, hvis i kan blive enige om prisen er det jo fint nok Så vidt jeg forstod var de 4-5K udelukkende arbejdslønnen, men måske jeg har misforstået hvad der var hvad?? Re: Sv: daytona med eftermonteret skive - KimT - 13-03-2014 Jeg MENER at have hørt det er ca. prisen for en skive inkl. montering. Men jeg kan tage fejl Re: daytona med eftermonteret skive - TioMalo - 13-03-2014 Citat:Jeg MENER at have hørt det er ca. prisen for en skive inkl. montering. Men jeg kan tage fejl Jeg vil mene at en Daytona-skive koster en anelse mere... Men tør ikke sige pga. at Rolex ikke har fastsat priser for stumper og derved - og hvis man absolut skal have en ny del - betaler det sig at ringe alle AD´er rund. På den "gamle forum" havde vi en diskussion en gang - for længe siden - ang. nypris for en diamantskive for ("Zenith") Daytona. Den højeste pris hos en AD var lidt over 18K, den billigste vist 6 - 7K... Så groteske prisforskelle er der vist ikke mere (?), men det betaler sig nu at ringe rundt og spørge. Husk i dette sammenhæng at eftersyn for en ældre / vintage Rolex er skruet op hos Klarlund til 7K, hvor modsvarende operation hos lidt mindre blodtørstige AD´er er omkring 4K. (Kan anbefalle urmageren - Henrik - hos M.C.Mortensen i Herning). Vh. John Re: daytona med eftermonteret skive - DISC - 13-03-2014 En 116520 Daytona med en skive fra en 116519 eller 116509 er absolut mere værd ifølge min mening og jeg ved at det er tilfældet i f.eks. USA eller Tyskland. Især hvis det er en af de skiver der er populære, f.eks. Panda med lume numerals eller Slate Grey. Så kan man diskutere hvor meget mere det er værd. Det kommer an på skiven og efterspørgslen. Men 10-15K ekstra er ikke usædvanligt. Noget kunne tyde på at holdningen i DK er at det hverken gør noget op eller ned ved prisen eller ligefrem forringer værdien, men i udlandet er der mange der gerne vil give væsentligt mere for en modificeret version. En af grundene er at det som regel ikke er lige sådan at købe en skive fra en hvidgulds Daytona medmindre man allerede ejer et og kan bevise dette. Med andre ord så ønsker Rolex ikke at en person med en stål Dayton 116520 skal kunne skifte skiven ud så den ligner en 116509. At man så stadig kan se og mærke forskel er en anden diskussion. En anden grund til at de typisk er mere værd, er at 116520 er blevet ret normale (kedelige mener nogle) og derfor er det for nogle attraktivt at have en mere speciel Daytona. Så er der også nogle der vil have at deres 116520 ligner en 116509. Hvis man kan få lov til at købe en hvidguldsskive fra en AD er de væsentligt dyrere og på gråmarkedet er de som regel mange gange dyrere ift til 116520 skiven. Den skive som der er på DBA Daytonaen er blandt de billigere hvidguldsskiver, men sælges typisk til mere end en standard 116520 på det uautoriserede marked. En Panda med numerals koster typisk mellem 10-15K hvis man køber den på gråmarkedet. |