Om årgangsure og forskelsbehandling af sine børn
Fantastisk ide - og dog, jeg holder mig til det sikre Icon_e_wink

Meget sjovt med din snak med hustruen. Min er også tit tvangsindlagt til at høre på al min snak om ure Icon_flov
Svar
Citat:Mange af sportsmodellerne er ikoniske ure i designmæssig forstand. Men horologisk forstand næppe i toppen.

Mads99,
på hvilken måde er Rolex horologisk set ikke toppen ?
Manglende komplikationer ? Manglende udsmykning af værkene ?

Er Oyster-kassens konstruktion en horologisk fordel eller no-go ?
Hvad med Rolex kalibrenes robusthed og holdbarhed ?

Vil du ikke oplyse os uvidende og fordybe lidt dit postulat ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Altså rolex har jo rekorden for flest cosc certificeret værker hvilket man må sige er en horologisk kvalitet. Men altså de er da ikke i nærheden af PP, Ap og VC ren komplikations
Mæssigt, hvad siger i som har lidt mere styr på det?
Svar
Så går vi off-topic: "Rolex rules!"
Men jeg mener nu, at det er spild af god armtid at bortgemme et par perfekte beater-ure (Rolex) i 18 år.
Det er da ok at købe dem. Men at gemme dem : what a waste!
/
Kristen
Svar
bcmb Skrev:Jeg underholdte min kone med "dilemmaet" i denne tråd under aftensmaden igår. Hun afbrød mig på et tidspunkt og sagde "jeg ved godt hvad du lægger op til. Du synes at i stedet for en børneopsparing så skal du have lov og købe 2 dyre ure du kan gå med og nyde nu og indtil ungerne fylder 18, og så kan du forære dem til dem der".

Hmmm det havde jeg ikke selv tænkt på, men det var da en fremragende ide??! Hvad siger I?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er en elendig ide. Hvis der endelig skal investeres med børneopsparing så er papirer vejen frem.

Det er simpelthen for søgt at købe ure på den baggrund. Lad nu de børn selvom hvad de vil have.

Hvis det så viser sig at de gerne vil eje et luksusur en dag så tag dem med til en forhandler med det rette udvalg og lad dem vælge et ur efter deres smag.

Vh baun
Svar
baun Skrev:Det er en elendig ide. Hvis der endelig skal investeres med børneopsparing så er papirer vejen frem.

Det er simpelthen for søgt at købe ure på den baggrund. Lad nu de børn selvom hvad de vil have.

Hvis det så viser sig at de gerne vil eje et luksusur en dag så tag dem med til en forhandler med det rette udvalg og lad dem vælge et ur efter deres smag.

Vh baun

Men Per du misser min pointe. Det var en chance for at købe et ur til mig selv, med konens velsignelse Icon_e_smile

Og selvfølgelig også mest en spøg.

Men altså det er da set før, at knægten arver farens dyre ur dom 18-årig, eller ved færdiggørelse af uddannelse eller lignende.

Hvis mine børn skal have noget med på vejen når de bliver voksne (og det skal de da), bliver det enten kolde kontanter eller noget vi køber til dem som passer til den situation de står i, og de behov de har. Det kunne være kørekort og/eller udbetalingen til en bil, det kunne være penge til at komme igang med studie for, eller hvad ved jeg. Eller måske (forhåbentlig) et ur hvis interessen er der.

Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
KimT Skrev:Fantastisk ide - og dog, jeg holder mig til det sikre Icon_e_wink

Meget sjovt med din snak med hustruen. Min er også tit tvangsindlagt til at høre på al min snak om ure Icon_flov

Tja, det er ikke altid hun er lige lydhør. Nogle gange ruller hun med øjnene inden jeg overhoved er kommet ordentligt igang. Men for det meste er hun overbærende og høfligt interesseret Icon_e_smile

Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
bcmb Skrev:Nogle gange ruller hun med øjnene inden jeg overhoved er kommet ordentligt igang.
Ha ha - det kender jeg Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)