Svar: 778
Tråde: 107
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg vil gerne bede om nummer 28.
Jeg har svært ved at vælge en direkte favorit, da jeg har et særligt forhold til mange af mine ure, men skal jeg fremhæve et, må det blive mit PAM 87, da det er omgærdet af den gamle, fantastiske Panerai-aura fra nullerne, og fordi det vitterligt var "kærlighed ved første blik", da jeg så det første gang hos Tukjær.
Venligst
Rasmus
"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
•
Svar: 295
Tråde: 11
82 til mig.
Yndlingsur, det er mit Panerai 372. Ypperlig bærekomfort og alle de vigtigste design elementer fra vintage Pams. Ingen billeder kan give et korrekt indtryk af uret!!
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
•
Svar: 1,453
Tråde: 119
Modtaget Likes: 538 i 177 svar
Givet Likes: 533
Nr. 2
Ur nr1 hos mig Helson Bronze Shark Diver, skarpt forfulgt at mit Tempest Viking ur. Det er for mig et meget gennemført ur, lavet af et interessant materiale.
Dog har jeg en kraftig formodning om at der snart kommer en ny, der hos mig tager tronen! Men det høre i jo nok mere om;-)
•
Svar: 3
Tråde: 2
77
Rolex 1680 Redsub.
Et ur der har været gået i arv igennem 3 generationer. Uret havde først ingen betydning for mig, men efter jeg overtog det fra min far fik jeg lyst til at sætte det i stand. Og med det mener jeg skifte ALT(lynette, lænke m.v.). Da jeg kom ind til Klarlund spurgte ekspedienten mig om jeg var sikker på, at det var det jeg ville. Jeg var et stort spørgsmålstegn, for jeg havde på daværende tidspunkt intet begreb om Rolex ure eller deres historie. Han forklare mig at det var decideret blasfemi at modernisere et så klassisk ur med så flot patina. Den dag lærte jeg nye ord som vintage ure, redsub og ikke mindst patina, som for mig i mange år havde været synonym med slid og gammel lo.. og efterfølgende følte jeg det var min pligt at læse op og lære omkring disse ure og deres oprindelse og har i dag et komplet ændret syn på ure og måden man bærer dem på
Uret er nu som det var da det første gang forlod indpakningen. Intet er ændret og i dag er det uden sammenligning det ur jeg har det kæreste forhold til. Et ur jeg aldrig vil sælge og et ur som mine (engang kommende) børn skal lære at forstå meningen med.
Bedste hilsner
MIchael
•
Svar: 79
Tråde: 13
•
Svar: 4
Tråde: 1
Nummer 17 venligst....
Vacheron Constantin Overseas Chronograf, er mit nuværende bedste ur.
Lækkert design, topkvalitet, og for de fleste et ukendt ur, som man kan have på og kun kendere vil vide hvad det er.
•
Svar: 778
Tråde: 107
Venligst
Rasmus
"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
•
Svar: 420
Tråde: 27
13
Fordi andres uheld ikke altid rammer en selv
Kun at vælge et ur... hvilken fornærmelse..en vedderstyggelighed...en umulighed...
Godt presset må det være AP RO, i en eller anden variant (har selv 2).
Det skal være et flot ur med et bæredyygtigt design (Gerald Genta designede året i 1972.. såe)
Det skal være RO og ikke ROO, idet jeg synes sidstnævnte er for klodset/stor...
Det skal være et simpelt ur, med kun 2-3 visere og evt med dato. Det foretrækker jeg frem for alt for mange funktioner/skiver hvilket imho giver et for kaotisk udseende.
Derfor falder mit valg på dette:
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Outzen Skrev:77
Rolex 1680 Redsub.
Et ur der har været gået i arv igennem 3 generationer. Uret havde først ingen betydning for mig, men efter jeg overtog det fra min far fik jeg lyst til at sætte det i stand. Og med det mener jeg skifte ALT(lynette, lænke m.v.). Da jeg kom ind til Klarlund spurgte ekspedienten mig om jeg var sikker på, at det var det jeg ville. Jeg var et stort spørgsmålstegn, for jeg havde på daværende tidspunkt intet begreb om Rolex ure eller deres historie. Han forklare mig at det var decideret blasfemi at modernisere et så klassisk ur med så flot patina. Den dag lærte jeg nye ord som vintage ure, redsub og ikke mindst patina, som for mig i mange år havde været synonym med slid og gammel lo.. og efterfølgende følte jeg det var min pligt at læse op og lære omkring disse ure og deres oprindelse og har i dag et komplet ændret syn på ure og måden man bærer dem på
Uret er nu som det var da det første gang forlod indpakningen. Intet er ændret og i dag er det uden sammenligning det ur jeg har det kæreste forhold til. Et ur jeg aldrig vil sælge og et ur som mine (engang kommende) børn skal lære at forstå meningen med.
Bedste hilsner
MIchael
Fed historie op velkommen til ItsTime.dk
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Hans Jørgen Skrev:Derfor falder mit valg på dette:

Øhh det har da intet med et AP RO at gøre!!!
/Mads
•
|