Ægthed af omega
Så kom det hjem!

Efter at have set og følt på det er jeg slet ikke i tvivl om ægthed - det er absolut den ægte vare.

Blev "fanget" i tolden, så det endte på den trælse side af 13K med det hele.. Måske lidt for dyrt, men det er et superfedt ur, og det står stort set som et nyt, pånær et par overfladiske hairlines her og der, så gør ikke så ondt at jeg måske har betalt lidt overpris. Jeg er tilfreds Icon_e_smile
Svar
Lasse R Skrev:Så kom det hjem!

Efter at have set og følt på det er jeg slet ikke i tvivl om ægthed - det er absolut den ægte vare.

Blev "fanget" i tolden, så det endte på den trælse side af 13K med det hele.. Måske lidt for dyrt, men det er et superfedt ur, og det står stort set som et nyt, pånær et par overfladiske hairlines her og der, så gør ikke så ondt at jeg måske har betalt lidt overpris. Jeg er tilfreds Icon_e_smile

Tillykke med det! Icon_hello Icon_hello Icon_hello
/ JH
Svar
Enig i at det er det lækreste Seamaster design af den generation. Jeg bakker op om ægtheden og tillykke med uret. Prisen er desværre lidt et lotteri når du køber udenfor EU, hvor en evt. momspålægning ødelægger den fornuftige handel, hvilket det også endte med at gøre her desværre. Men hvad gør det hvis du er glad for uret og har tænkt dig at beholde det i mange år?! Icon_e_biggrin1

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Jeg er ikke i tvivl om at et perfekt eksemplar vil ligge på kr. 12.995 her i Danmark hos en brugt handler. Der er set mere helt fjollede priser på Seamaster den seneste tid.
Svar
Jeg har opdaget af Tolden og momsen fra udenlandske ure afsættes efter den afsatte værdi, som kan være væsentlige lavere end realiteten. Fik et Dievasur fra Singapore sprit nyt fordi Tyske Dievas har lager der.
120 kr. i told for uret. Vurdering af uret var ca. 600 - 800 kr, så vidt jeg ved, selv om den reale salgsspris er ca. 5.800 kr. og produktionspris 2.000 - 3.000 kr.

Så hvis en nyforhandler vil tage ansvaret vil tage og sende et 90 % under salgsværdien, er der en del at spare. Jeg tror måske at det kun skyldes, at jeg forhandler mærket, at Dievas gjorde det, men jeg ved det ikke.
Svar
Citat:af stenstrupigen » 16/12/2013 10:21
Jeg tror måske at det kun skyldes, at jeg forhandler mærket, at Dievas gjorde det, men jeg ved det ikke.

Nu spørger jeg lige dumt, men jeg var tilfældigvis forbi Dievas hjemmeside i weekenden og studsede over at der stod at der var en dansk forhandler der hed Fairtime - Og på deres hjemmeside står der at de er eneforhandler?
Svar
Sælger tilbød at nedjustere værdien på pakken, men vil ikke have bøvl hvis nu pakken forsvandt.

Havde oprindeligt ikke troet jeg skulle betale moms, da jeg købte det hos en autoriseret Omega forhandler i Spanien - hagen var bare at de havde hovedkontor på Tenerife, som på trods af at være en del af EU, er udelukket fra frihandelsområdet på grund af 0% moms.

Men prisen gør kun ondt et par dage - glæden ved at gå med uret varer ved Icon_e_biggrin1
Svar
Hej Morten.

Ja, Fairtime skriver at de er eneforhandlere, men det er de ikke. Det var de indtil for 3 måneder siden hvor jeg også begyndte at handle mærket. Jeg har skrevet lidt med ejeren i andre forbindelser, men ikke om det med at de skriver at de er eneforhandlere. Det vil jeg ikke blance mig i, men jeg tror nok at Fairtime ved at jeg også sælger mærket, men at de med vilje ikke ønsker at fjerne det på siden. Pyt med det. Jeg matcher deres priser og mere til så jeg tager mig ikke så meget af det.
Svar
Told & Skat sætter primært told/momsen ud fra den fakturapris der står på pakken eller i papirerne. Derfor visse ure ryger lidt under raderen, hvis prisen er sat lav. Som nogen også er inde på kan det så påvirke forsendelsesforsikringen der nogen gange påkræver at den reelle værdi fremgår af pakken for at de dækker hele beløbet. Andre gange er forsikringen uafhængig af forsendelsen og prisen i papirerne kan nedskrives markant. Så kan man krydse fingre for at tolderne ikke kender urenes værdi, for så klapper de den på frem for den fakturerede pris.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Told & Skat sætter primært told/momsen ud fra den fakturapris der står på pakken eller i papirerne. Derfor visse ure ryger lidt under raderen, hvis prisen er sat lav. Som nogen også er inde på kan det så påvirke forsendelsesforsikringen der nogen gange påkræver at den reelle værdi fremgår af pakken for at de dækker hele beløbet. Andre gange er forsikringen uafhængig af forsendelsen og prisen i papirerne kan nedskrives markant. Så kan man krydse fingre for at tolderne ikke kender urenes værdi, for så klapper de den på frem for den fakturerede pris.

/Mads

Ja, det er nok rigtigt. Jeg var ikke klar over at det var sådan det forgik. Altså det med at underdrive værdien.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)