24-11-2013, 03:32 AM
Der er en bette afstand mellem lynetten (som i øvrigt er fjerdrende!) og selve urkassen. I det mellemrum kan der vel samle sig skidt, smuds og evt. sand. Især sandkorn, der er små nok til at smutte ind i mellemrummet må vel kunne lave en del ravage/slid på lynettens underkant og urkassen.
Har nogen været på stranden med en 116610LN (eller en af de øvrige nye Rolex'er med fjedrende lynette) og efterfølgende oplevet, at lynetten knasede pga indtrængent fint sand?
Jeg synes umiddelbart, at den fjedrende lynette er en dårlig lynetteløsning, idet mellemrummet uvægerligt vil samle skidt, og især sand må vel være noget nær gift mht. knasende slidtage på uret.
Glæder mig meget til at høre fra jer.
Venligst
Stefan Garvig
Har nogen været på stranden med en 116610LN (eller en af de øvrige nye Rolex'er med fjedrende lynette) og efterfølgende oplevet, at lynetten knasede pga indtrængent fint sand?
Jeg synes umiddelbart, at den fjedrende lynette er en dårlig lynetteløsning, idet mellemrummet uvægerligt vil samle skidt, og især sand må vel være noget nær gift mht. knasende slidtage på uret.
Glæder mig meget til at høre fra jer.
Venligst
Stefan Garvig

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)