09-12-2011, 07:17 AM
Det kan jeg godt forstå Peter
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
Hvad er der med Panerai?
|
|
09-12-2011, 12:32 PM
Hvis prisen er et "vurderingsparameter", så ville vi jo alle gå med et Seiko, da ingen kan være med ifht det, som Seiko kan: True inhouse fra ende til anden, og i alle pris kategorier
De venligste hilsner, John
09-12-2011, 02:48 PM
Joepete du finder altså ikke et mærke som leverer så simpel/lidt teknik til så skyhøje priser som Panerai
jeg mener at snakker man value for money kigger man kun på hvad du får for pengene rent urmæssigt,brand/signalværdi og den slags ligger for mig et andet sted, hvordan du deraf udleder at alle minus Seiko er overpriced kan jeg ikke helt se men OK. Det viser bare hvor forskelligt vi anskuer mærket og ret beset er vi tilbage til den gamle med nogle er til moderen andre til datteren Yoshikazu Akahane. 28/+50.
09-12-2011, 04:08 PM
Stensbjerg Skrev:Det viser bare hvor forskelligt vi anskuer mærket... og det skal der være plads til på dette forum
09-12-2011, 06:01 PM
Jakob, "value" er et vidt begreb og er ikke nødvendigvis hvad uret er værd i rene produktionsomkostninger.
Mvh Klaus Mvh Klaus
09-12-2011, 06:12 PM
Enig, value for mig er absolut også den følelse man får, når man kigger ned på armen og tænker "yes"
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
09-12-2011, 06:49 PM
Jacob, jeg har ikke skrevet, at alle minus Seiko er overpriced ...
Når det er sagt, så mener jeg ikke, at Panerai er all that bad. Tag f.eks. den Base, som jeg viser. Den har et godt gennemprøvet værk, som ganske vist ikke er den store horologiske landevinding, men til gengæld er værket super robust over mange år og til at betale service på for penge. Oven i det får du historie og et godt brand. Hvor du end vil putte sidstnævnte dele hen er mig ligegyldigt, for min konklusion er stadig den sammen: For lige under 20K får du et ur, som kan holde dit liv ud og som er til at få serviceret løbende for få penge. På den lange bane, kan det godt kaldes value for money - fra min stol Rigtig god lørdag til alle *rock on smiley* De venligste hilsner, John
09-12-2011, 10:05 PM
Vi er enige langt hen ad vejen Joepete
især når vi snakker Seiko Klaus jeg mener at selve sætningen value for money kun lægger op til at se på hvad man har fået for et ur rent teknisk holdt op imod hvad man gav for det, ellers mener jeg slet ikke sætningen giver nogle mening men det er da cool nok du/i ser anderledes på det. Helt enig Claus der skal være plads til disse forskelligheder her på vores nye legeplads Yoshikazu Akahane. 28/+50.
11-12-2011, 04:38 AM
Hej
Taler vi om gensalgsværdi ligger Panerai meget højt, hvorimod et mærke som for eksempel Jaeger Le Coultre, taber en bunke i værdi ligeså snart du er gået udover kantstenen, nogle Panerai modeller gør det modsatte, og det er også i min optik mærkeligt, men desværre bare fakta, men skal man have value for money så køb et Seiko eller et Certina, for det er ure der virkelig giver smæk for skillingerne, men ikke nødvendigvis ved gensalg, så i denne her tråd taler vi vist mange forskellige sider af om det er gensalg eller hvad der giver ejeren den største glæde. MVH Peter
11-12-2011, 09:45 AM
Jeg mener helt klart ud fra hvad jeg mener value for money handler om
at JLC er noget af det bedste value du kan købe brugt,de tab de tager fra du forlader butikken som nyt er jo crazy. Gensalg værdien mener jeg ikke har noget med value for money at gøre, men er helt enig i at Seiko og Certina er god value du kan jo for en tusse købe et ur der holder hele livet, og det er der helt sikkert en god value i. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|