|
Hvad er der med Panerai? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Hvad er der med Panerai? (/showthread.php?tid=56918) |
Hvad er der med Panerai? - Claus Tukjær - 04-12-2011 Der er noget ubeskriveligt over et Panerai. Noget som jeg ikke har oplevet med andre ure. De er vel egentligt ikke særligt kønne, men jeg er nu stadig tiltrukket af dem.... ![]() ![]()
Re: Hvad er der med Panerai? - Joepete - 04-12-2011 Jeg elsker det enkle æstetiske udtryk på en Base
Re: Hvad er der med Panerai? - KlausM - 04-12-2011 For mig er det størrelsen og det enkle udtryk. 44mm er en perfekt størrelse til mig og så betyder det også noget at man nemt kan skifte rem. ![]() Mvh Klaus Re: Hvad er der med Panerai? - Peter - 07-12-2011 Hej Jeg er også vild med dem i perioder, men ikke altid. MVH Peter Re: Hvad er der med Panerai? - KlausM - 07-12-2011 Har det pá samme māde Peter. Man skal være i humør til at gå med en PAM hvorimod Rolex ryger bare på armen. Mvh Klaus Re: Hvad er der med Panerai? - HG - 07-12-2011 Skiven er letlæselig, værket - i de ældre modeller - er simple og nemme at justerer og lave. De har en historie, lidt som den strimmel ælling som blev en flot svane. Og så er de virkelig dygtige til at "HYPE" deres modeller og gøre dem eftertragtet Og så er det SÅ fedt at åbne kassen, den brune yderkasse, dernæst den sorte kasse og til sidst pæretrækassen.... Emballagen er lidt a la Apple, simple og lækker. Jeg har nydt, pam000, 024, 243, 312 og gør der gerne igen Re: Hvad er der med Panerai? - Panerai - 07-12-2011 For mig er Panerai bare lige til. Dress og tool på en gang og med en super fed historie. Her mit logo på natorem:
Re: Hvad er der med Panerai? - KimT - 07-12-2011 Ja, hvad er det med Panerai De ældre (og nogle nuværende) modeller har et helt simpelt værk baseret på ETA 6497, som ikke er en horologisk åbenbaring. Til gengæld er det en stabil arbejdshest, som er forholdsvis billig at servicere, hvilket begge dele er fordele IMHO. De har dog i den senere tid præsenteret en del inhouse værker, som er et større skridt op ad den horologiske stige. Dermed følger så også en noget højere pris, samt større service omkostninger. Hvilket jo unægtelig gør det noget dyrere at være Pam ejer Designet er en anden sag....... En stor klump metal, som er så speciel, at de fleste enten hader eller elsker det. Kvaliteten på kassen kan man også stille spørgsmåltegn ved (især de ældre) Jeg har sammen med et par andre "tosser" siddet og kigget på horn, hvor skruerne sad så yderligt at man skulle tro det var løgn. (og uret var ikke poleret) Men alligevel, så er mit Panerai bare det ur der gør mig mest glad. Og det ur jeg savnede mest, da jeg ikke havde et. En ridset for stor klump titanium, med et simpelt værk i til en for høj pris (mener nogle) Hvad er det så Det er bare den x-faktor, som jeg har så svært ved at forklare Det giver bare en fornemelse på armen, som de færreste ur gør (for mig) ![]()
Re: Hvad er der med Panerai? - Stensbjerg - 08-12-2011 Jeg er lidt i begge lejre der er helt sikkert nogle PAMs jeg finder flotte dem der er helt simple og med mat kasse som bare sidder på armen med det typiske PAM udtryk kan jeg godt se en form for glød/X factor i (som Kims) Så kommer det store men for mig en ting er at de er overpriced når man skiller dem,det kan man tage for hvad det er og hvor meget det betyder for en, men for mig er det pakken af minusser (for mig) der gør at jeg vist aldrig bliver PAM ejer de 3 største er. 1 Prisen den er helt i skoven value for money er bare vigtigt for mig og jeg vil ikke betale for hype, når mange samles om noget finder man som regel mig på vej den anden vej. 2 Designet deler mig,på nogle modeller virker det fint mens andre virker komiske det virker for mig som om at de ved hypen vil sælge alt om ikke andet kan det ryge på et hollywood håndled. 3 Jeg forstår ikke den PAM ting urene rør mig bare ikke,de gange jeg har prøvet et venter jeg på en reaktion men intet sker en af grundene er måske at jeg heller ikke er til den remme fetish som PAM verden dyrker,tykkelsen og længden på nogle af de remme får mig kun til at spørge hvorfor ? En ting ved PAM syntes jeg er rigtig rigtig fedt og det er at de gør deres ejere så glade, det er nemlig hvad det her handler om og det eneste det kommer an på hvis man fjerne al vores urtosse snak Re: Hvad er der med Panerai? - Peter - 09-12-2011 Hej Stensbjerg En rimelig god beskrivelse, jeg kan dog indimellem blive glad for at bære et Panerai, og value for money er helt hen i skoven, for går man efter det skal man helt glemme Panerai, men jeg er nu mest glad for min Deepsea. MVH Peter |