DAGENS UR
Var der nogen, der nævnte manchetknapper:

İmage

İmage

İmage

Det ene par er et ikke færdiggjort "råværk", som Milus anvender specifikt til brug som manchetknapper, hvor man har medtaget kuglelejet så rotoren kan dreje. De kan stadig købes fra deres hjemmeside.  Jeg husker dog svagt, at jeg selv købte dem i en forretning et sted i Californien.

Det andet par er lavet ved at tage værket ud af et ældre ur, så det er på sin vis mere autentisk. Det købte jeg et sted på Manhattan.

/Bjørn.
[-]
  • cfnissen, Jens, PHO
Svar
Meget interessant.
Har nogen lavet et ur ud af en manchetknap?
/
Kristen
Svar
Helt i tråd med vores mekaniske og mange analoge ure så kom julekortet fra D.Dornblüth med det “analoge” postbud.
Forsinket men alligevel bliver jeg glad over at modtage gammeldags post og ikke “bare” en mail.
İmage
İmage

Så glædelig jul og et godt og lykkebringende NYTÅR til jer alle (og fra Dornblüth )

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • pbr, PHO
Svar
Øv, jeg får kun digitale “postkort” fra jlc

İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • longbear, PHO
Svar
“Dæjn sitter alså faast” !!!

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • PHO
Svar
(03-01-2025, 01:42 PM)phrede Skrev: Øv, jeg får kun digitale “postkort” fra jlc

İmage

Det har jeg også fra mange andre, men der er sgu noget FEDT ved at modtage et “gammeldags” brev….. suk den tid er ved at være forbi…

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Tidligt oppe med lillepigen
God søndag

İmage

Nej det er ikke uret der hedder “lillepigen”

Nej det er ikke uret der hedder “lillepigen”

Jacob
İmage
[-]
  • PHO
Svar
Første omgang tysk i år. Et rigtigt søndags-ur uden sekundviser.

Og endnu bedre - også fridag i morgen, da jeg pt. arbejder for en svansk kunde.

İmage
İmage
İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Michael F, PHO, phrede
Svar
(05-01-2025, 04:34 PM)cfnissen Skrev: Og endnu bedre - også fridag i morgen, da jeg pt. arbejder for en svansk kunde.

Doktor Svans !??

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, PHO
Svar
(05-01-2025, 08:18 PM)pbr Skrev:
(05-01-2025, 04:34 PM)cfnissen Skrev: Og endnu bedre - også fridag i morgen, da jeg pt. arbejder for en svansk kunde.

Doktor Svans !??

İmage

Haha. Godt grebet i farten! Ikke helt så sjovt. Kunden er selvf. svensk, ikke svansk. Men nu kommer jeg nok til at have dit billede i hovedet når jeg er tilbage i hamsterhjulet i morgen. ?

[-]
  • PHO, phrede
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)