Svar: 2,367
Tråde: 130
Modtaget Likes: 936 i 469 svar
Givet Likes: 842
Ad den venstre Seiko Chronograph: Værk og model er benævnt 7T52-7A3L på skiven.
Det øverste under-register (hedder det sådan på dansk?) skulle vise hhv 0,1 og 0,01s, og ved brug af chronografen skulle de bevæge sig rundt med imponerende hastighed. Det gør de nu ikke på mit. Den blanke viser står stille, og den røde "ryster", så lidt bevægelse er der.
Resten af chronografen og uret i øvrigt fungerer, som det skal.
Seiko må have været stolte af deres værk, for der er et prale/demo-mode: Man udrykker kronen til første hak og trykker på nederste venstre knap og viserne går amok fremad og slutter med at køre på plads baglæns.
Der er en film på utube med et ur med 7A52, hvor man kan se imponerende bevægelse.
Jeg købte uret billigt for nogle år siden, og tror ikke at reparation er mulig.
På skiven er der i alt otte visere.
/
Kristen
Svar: 2,065
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,483 i 1,035 svar
Givet Likes: 6,121
(10-04-2024, 07:48 PM)khbk Skrev: Ad den venstre Seiko Chronograph: Værk og model er benævnt 7T52-7A3L på skiven.
Det øverste under-register (hedder det sådan på dansk?) skulle vise hhv 0,1 og 0,01s, og ved brug af chronografen skulle de bevæge sig rundt med imponerende hastighed. Det gør de nu ikke på mit. Den blanke viser står stille, og den røde "ryster", så lidt bevægelse er der.
Resten af chronografen og uret i øvrigt fungerer, som det skal.
Seiko må have været stolte af deres værk, for der er et prale/demo-mode: Man udrykker kronen til første hak og trykker på nederste venstre knap og viserne går amok fremad og slutter med at køre på plads baglæns.
Der er en film på utube med et ur med 7A52, hvor man kan se imponerende bevægelse.
Jeg købte uret billigt for nogle år siden, og tror ikke at reparation er mulig.
På skiven er der i alt otte visere.
/
Kristen
Tak for detaljerne! Vildt ur.
Svar: 3,225
Tråde: 193
Modtaget Likes: 1,223 i 400 svar
Givet Likes: 798
Eftersom jeg lige har bytte mit Speedmaster for et Panerai så har jeg kun 2 chronoér tilbage.
Aquastar chronograph
Kolonne hjuls chrono.. 39mm men føles større på armen.
Og så et billigt Dan Henry, Quartz - mega Quartz mener jeg.
Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar: 434
Tråde: 41
Modtaget Likes: 515 i 200 svar
Givet Likes: 1,526
(09-04-2024, 01:56 PM)Stensbjerg Skrev: Kunne det være et system drevet af batteri som kan noget lignede det din vidunderlige IWC gør fuldt mekanisk Claus,
altså hvor første tid huskes (og kan genstartes hvor den blev stoppet) selvom cronografen nulstilles for at starte en ny tidsmåling?
Kender heller ikke modellen, måske man skulle youtube lidt ved lejlighed
Ja det er vist sådan det hænger sammen
Jeg bruger meget sjældent, så jeg kan faktisk ikke helt huske hvad den kan.
•
Svar: 300
Tråde: 18
Modtaget Likes: 417 i 115 svar
Givet Likes: 227
Jeg vil også lege med.
Jeg har et blødt punkt for chronographer, nok også fordi det var et chronograph-ur der satte urbacillen igang for mig.
IWC 3706 Pilots chronograph:
Dette var mit første “rigtige” ur, som jeg fik af min hustru ved vores bryllup i år 2000. Det var nyt da jeg fik det, og indtil 2004 mit eneste ur, og dermed på armen hver dag i 4 år. Og den dag i dag er det faktisk forholdsvis ofte på armen:-)
IWC 3756 GST perpetual calender chrono:
Fra den forlængst udgåede GST-serie. Mit er årgang 2004, som jeg købte i 2012. Uret med salmon-dial er forholdsvist sjældent, det var kun i IWC’s program i den første årgang, så udgik denne skive. Af en eller anden grund er jeg lidt “sart” overfor dette ur, så jeg har det ikke så tit på, men ofte på hvis jeg skal være sammen med andre ur-nørder og hver nytårsaften, så jeg kan følge årstallets skifte.
Vacheron Constantin 49150 overseas chrono:
Et ur som jeg i mange år havde ønsket mig, og som jeg fik mulighed for at købe i 2018. Mit ur er årgang 2010. Jeg elsker den høje finish, herunder en helt fantastisk behagelig lænke. Jeg går ganske ofte med dette ur, jeg kan godt lide at de eneste der ligger mærke til uret er andre nørder. Det flyver fuldstændig under radaren for alle andre:-)
Sent from my iPad using Tapatalk
1/1000s!
/
Kristen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 4,381
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,101 i 1,070 svar
Givet Likes: 2,254
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 2,065
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,483 i 1,035 svar
Givet Likes: 6,121
Svar: 4,381
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,101 i 1,070 svar
Givet Likes: 2,254
Jeg byder ind med noget billigt kineserchrono - Baltany på rem fra DeLugs.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
To på én gang, som går helt synkront (synchronographer?)
/
Kristen
Sent from my iPhone using Tapatalk
|