Fedt ........ eller "ultra" dumt !?
#1
Uha uha....... nu er jeg godt nok spændt på, om jeg har truffet den rette beslutning eller om jeg har begået en hundedyr dumhed !!

Jeg forærede mit Apple Watch serie 8 til min hustru, idet jeg var overbevist om, at jeg ikke ville komme til at savne det - dér tog jeg så fejl !! På trods af, at jeg ialt har 27 ure at vælge imellem, heriblandt et Garmin 5X, så savner jeg alligevel et smartwatch, der connecter så smertefrit til min iPhone !!

Endda på trods af, at jeg er nødt til af sikkerhedshensyn at tage det af, hvis jeg bevæger mig udenfor min kontorgang og rundt i bygningen på mit arbejde !!

Så jeg har netop bestilt et Apple Watch Ultra, der gerne skulle lande i starten af næste uge på matriklen !!

Det hár bare at være godt ............... !!  Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1  

Er der nogen herinde, der har et Ultra og kan bidrage med gode råd og erfaringer ?

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Er da helt overbevist om, at det bliver godt! Og sjovt at udforske, der kan ikke være ret meget, det ur (eller gadget) ikke kan.
God fornøjelse med det Icon_flag
[-]
  • pbr
Svar
#3
(29-04-2023, 06:45 PM)pbr Skrev: Uha uha....... nu er jeg godt nok spændt på, om jeg har truffet den rette beslutning eller om jeg har begået en hundedyr dumhed !!

Jeg forærede mit Apple Watch serie 8 til min hustru, idet jeg var overbevist om, at jeg ikke ville komme til at savne det - dér tog jeg så fejl !! På trods af, at jeg ialt har 27 ure at vælge imellem, heriblandt et Garmin 5X, så savner jeg alligevel et smartwatch, der connecter så smertefrit til min iPhone !!

Endda på trods af, at jeg er nødt til af sikkerhedshensyn at tage det af, hvis jeg bevæger mig udenfor min kontorgang og rundt i bygningen på mit arbejde !!

Så jeg har netop bestilt et Apple Watch Ultra, der gerne skulle lande i starten af næste uge på matriklen !!

Det hár bare at være godt ............... !!  Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1  

Er der nogen herinde, der har et Ultra og kan bidrage med gode råd og erfaringer ?

İmage

Hej Peter,

Jeg tror du har gjort et godt valg. 

Har selv et Series 8 men har mange gange stået med Ultra versionen i hånden. 

Kassen er så lækker. Hvos det normale Apple Watch rent ud sagt er lidt generisk/kedeligt i designet, så er der noget ‘rigtigt ur’ over Ultra-kassen med lækre detaljer mv. 

Den større skærm er også meget interessant, de ekstra features, bla. koblet til den nye knap på siden, lyder relevante - og så er der batteriets levetid som følge af den større kasse. 

Tror du bliver glad for det!

Claus

Svar
#4
(04-05-2023, 06:03 AM)cfnissen Skrev: Hej Peter,

Jeg tror du har gjort et godt valg. 

Har selv et Series 8 men har mange gange stået med Ultra versionen i hånden. 

Kassen er så lækker. Hvos det normale Apple Watch rent ud sagt er lidt generisk/kedeligt i designet, så er der noget ‘rigtigt ur’ over Ultra-kassen med lækre detaljer mv. 

Den større skærm er også meget interessant, de ekstra features, bla. koblet til den nye knap på siden, lyder relevante - og så er der batteriets levetid som følge af den større kasse. 

Tror du bliver glad for det!

Claus


Det lyder godt, Claus !  Icon_Up

Det har iøvrigt vist sig at være lidt af en odyssé at få fingrene i det ur - jeg troede jo, at jeg havde bestilt det online fra Yousee med en grøn Alpine Loop rem (hvor jeg har mit mobilabonnement) den 29. april. Det blev angivet som værende lagervare og var egentlig ikke mit første valg idet uret med den rem jeg helst ville have ikke stod som værende på lager. Men jeg ville gerne have uret til bededags-ferien.

Da jeg ikke havde fået en ordrebekræftelse den 2. maj (de lover at der går max 24 timer), ringede jeg til Yousee og spurgte hvad der foregik - det viste sig så, at uret med den rem også var i restordre, hvilket de ikke synes var væsentligt at oplyse mig om, åbenbart ! Man får først en ordrebekræftelse, når uret er afsendt.

Jeg fik så annulleret ordren over telefonen og på forespørgsel kunne salgsmedarbejderen oplyse mig, at uret var på lager med den orange Alpine Loop. Den valgte jeg så at bestille i stedet for, selvom jeg ikke bryder mig om farven (men jeg havde alligevel tænkt mig at skifte remmen til min Black Unity braided loop fra mit gamle series 7), men så kunne jeg alligevel få uret inden bededagsferien, hvilket jeg havde håbet.

3. maj ringer jeg så igen til Yousee, for at sikre mig at uret nu også var under ekspedition (belært af oplevelsen dagen forinden) - jeg fik at vide, at der var givet besked til lageret om at den skulle sendes og at den måske gik med postgangen kl. 10.00 næste dag og så måske ville kunne være fremme samme dag og hvis ikke så gik den ud kl. 17.00 og den ville så være fremme mandag.

Nå, i dag den 4. maj ringer jeg så igen kl. 11.30 da jeg ikke har modtaget ordrebekræftelse eller besked fra PostNord om forsendelsen, for at høre om den er på vej - den medarbejder jeg taler med kan fortælle, at den ikke er sendt kl. 10.00 og han kan ikke sige hvornår den bliver sendt ej heller om den rent faktisk er på lager eller også i restordre !! 

Efter at jeg har beklaget mig over manglende kommunikation og kundeservice, uagtet jeg godt ved at det er for døve øren, lægger jeg røret - tager chancen og ringer til den lokale Yousee butik (hvilket jeg selvfølgelig bare skulle have gjort helt fra starten), konstaterer at de har uret som hyldevare og at jeg bare kan komme ned til dem. En halv time efter står jeg i butikken, vi får annulleret bestillingen som jeg havde lavet online og uret kan udleveres til mig lørdag, idet annulleringen skal "køre i deres system" i 24 timer, inden den er effektueret.

Jeg har altså spildt 3 dages samtaler med Yousee's online salgsafdelings kundeservice hvor de bare har talt mig efter munden uden reelt at hjælpe mig bare for at få mig ud af røret - det på trods af, at jeg har bredbånd, TV-pakke og 4 (!) mobilabonnementer hos dem !! Det er alligevel imponerende ........... not !! Icon_evil

Til gengæld er jeg blevet bekræftet i hvad jeg egentlig godt vidste; at det er bedst at handle lokalt - den betjening og hjælp til at løse situationen jeg fik i den lokale Yousee butik i Viborg var "above and beyond" !! 

For fremtiden bliver de mit første-valg, når jeg skal bruge noget i relation til mine Yousee-abonnementer - jeg kommer ALDRIG mere til at handle online med dem igen !

En ekstra bonus ved at gå i den lokale butik, var at de tilmed havde uret på lager med den rem jeg allerhelst ville have sort/grå Trail Loop !!  Icon_flag
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, khbk
Svar
#5
Suk. Matcher meget godt mine oplevelser med YouSee dengang jeg var kunde. Nu er de blevet til YouSaw for mig, da jeg løb skrigende ud af deres cirkus.

En webshob jeg synes spiller er magasin.dk. Man kan nærmest ikke nå at gennemføre betalingen inden postbudet står og banker på. Ret vildt.

Anyway, dejligt at det lykkedes. Glæder mig til at høre dine erfaringer.

Da jeg gerne fortsat vil gå med et mekanisk ur, har jeg mit AppleWatch på modsatte håndled med kassen på undersiden af armen. På den måde synes jeg, at det bliver lidt mindre tydeligt at man er så nørdet at man ‘doublewrister’.

İmage

Jeg har desuden slået de fleste notifikationer fra samt lyden, så dimsen ikke bimler og bamler hele tiden. Det hænger sammen med at jeg primært bruger uret til at måle bevægelse gennem dagen, søvnrytme gennem natten samt påmindelser om medicin.

Men ens individuelle set-up er jo lige præcis afhængig af ens individuelle behov, så jeg gætter på at dine indstillinger vil være anderledes.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • pbr
Svar
#6
Lad mig besvare mit eget spørgsmål i overskriften til tråden:

Ultra cool !!


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, Jens
Svar
#7
Tillykke! Jeg synes det er megafedt, men ærligt, så har Apple Watch Ultra gjort, at jeg går meget mindre med min "rigtige" ure. Apple Watch er stærkt vanedannende - specielt pga. de mange ting man kan bruge det til:

- Åbne/starte bilerne, se batteristatus for bilerne, tænde aircon/varme i bilerne osv.
- Slå alarmen derhjemme til/fra
- Besvare opkald direkte på uret (virker fantastisk)
- Godkende Okta to-faktor godkendelse når man skal logge på systemer fra arbejdet
- Se temperatur/UV-indeks osv.
- Betale i butikker
- Holde øje med skridt, aktivitet osv.
- Se min readiness score fra min Oura-ring
- EKG (som i øvrigt fik mig til at gå til læge fordi det sagde, at min hjerterytme var uregelmæssig). Jeg har fået det tjekket og er ok :-)
- Tracke aktivitet og høre lydbog eller musik når man løber/træner - uden at skulle have telefonen med + man har stadig en "telefon" med hvis man skulle få brug for det

Osv. osv. :-)
[-]
  • cfnissen, pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: