Rabat på Rolex
KimT Skrev:Jeg har været så fræk at rette din signatur Per. De linker til det samme, bare lidt pænere Icon_e_wink
Jeg håber det er ok.

Super tak for det.

vh baun
Svar
Citat:men det er måske lettere med 2 SDDS til 46 K stykket

Øhhh... de var der vist ikke Icon_e_sad
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TioMalo Skrev:
Citat:men det er måske lettere med 2 SDDS til 46 K stykket

Øhhh... de var der vist ikke Icon_e_sad
Vh. John

snakker vi helt forbi hinanden?

Hvor var de ikke?

vh baun
Svar
baun Skrev:lad os sige at du bliver udstyret med 100 K og sendt 3 år tilbage. Hviske ure køber du og tager med tilbage til 2013 og sælger med størst fortjeneste?

12 Omega Seamaster 300 - pæne brugte til 8 K stykket - de kan vel sælges til 11 K idag - fortjeneste 36 K

men det er måske lettere med 2 SDDS til 46 K stykket + et Seamadster 300 til 8 K. Sælges til 2X60 K + 11K. Fortjeneste 36 K

Eller hvad er endnu bedre? Icon_e_biggrin1n

Jeg er nu ret sikker på, at du ikke får 60k som privat for 3 år gammel SDDS!

Og stod jeg 3 år tilbage, havde jeg købt 3-4 Seadweller ref. 16600, GMT Master II ref. 16710, Submariner ref. 16610 eller Submariner LV ref. 16610LV - Om det lige blev 4 af en salgs eller en form for "kombi" ville afhænge af udbudet på markedet på daværende tidspunkt!

Mener at det var for ca. 3 år siden jeg var en my fra at købe en Seadweller 2002/03 til 25k... havde jeg nappet 4 af dem, havde det ikke været nogen dum handel!
Simon Hedegaard
Svar
Ingen tvivl om at Rolex har taget et gevaldigt pris hop og ja kunne man rejse tilbage i tiden så havde jeg investeret heftigt i både vintage og nyere Rolex.
Især Deepsea har udviklet sig noget spøjst. Fra at være markant billigere end Daytona'en koster de nu det samme. Hvad det er for en mekanisme der gør sig gældende her ved jer ikke.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tja vi snakker tit om at vi ville have købt os fattige i div. modeller hvis vi kendte prisudviklingen. Faktum er dog at der aldrig har været et decideret prisfald på Rolex og i al den tid jeg har arbejdet med ure er priserne steget og steget. Så uden at jeg skal lege raketforsker tror jeg egentlig godt I kan smutte ud og handle stort ind for om 5-10 år vil vi stadig kunne sige: Hvorfor købte vi ikke dit og dat for 5-10 år siden?!

Men når så alt kommer til alt er der jo ikke ret mange der rent faktisk praktiserer denne tese?! Jeg kender kun Peter Halse der kører den strategi og langsomt men sikkert hiver alle modeller ind i samlingen.

Når det så er sagt tror jeg der findes mange andre investeringer, der smider flere kr. af sig end ure, set på den lange bane. Sammenligner jeg stigning og afkastet af min aktieportefølge over de seneste 10 år med stigningen på mine keepers, ja så er der ingen tvivl om at aktierne klart vinder. C20 er over de seneste 3 år steget ca. 33 %. Så her ses nok en mere stabil stigning end på ursiden hvor det kommer i hop. Fornøjelsen ved at eje dem er dog ikke den samme som med urene Icon_hello

Jeg tror få havde forudset prisudviklingen på DS'en, og specielt den voldsomme stigning på ca. 10 k det har taget. Det kan kun hænge sammen med stigningen på listeprisen. Satte de prisen op til 100 k ville brugtprisen jo også ryge i 70-75 k. Dog ville der så være sorteret lidt potentielle købere fra i takt med højere priser pga. økonomisk råderum. Simpel udbud/efterspørgsel...

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Og så er der jo også den uomtvistelige fordel ved aktier at man bare siger til så er de solgt. Man ved altid hvad de kan realiseres til og på lang sigt 5-år og mere vil en fornuftig sammensat portfolio stort set altid give et fornuftigt afkast.

Men urene er jo lige så uomtvisteligt lang sjovere at eje, så derfor kan spekulationer i værdi og investering jo godt være relevante.

En anden mulighed er jo jord og fast ejendom. En investering som også altid har været betragtet som ganske sikker. Det har ofte været sagt at der ikke kan peges på en dekade (altså en tiårrig periode) hvor ejendommene ikke er steget indenfor de seneste 100 år, men i 2017 ved vi om den påstand står for fald. Og sådan kan det altså gå med hvad som helst.

I midt 90'erne så jeg en udsendelse, som spåede at sommerhuse ville falde drastisk lige efter år 2000 fordi mange ejedes af folk som af aldersmæssige årsager ville af med dem og markedet ville blive oversvømmet. I 2005 - 2008 var priserne på sommerhuse højere end nogensinde. Det er svært at spå - især om fremtiden.

vh baun
Svar
Hvis jeg kunne gå 2 år tilbage og vide hvad jeg ved i dag, ville jeg blot spille lotto for en 20'er (med de rigtige tal....) Icon_e_biggrin1
Svar
Claus Tukjær Skrev:Hvis jeg kunne gå 2 år tilbage og vide hvad jeg ved i dag, ville jeg blot spille lotto for en 20'er (med de rigtige tal....) Icon_e_biggrin1

Ja det forstår sig, men hvilke ure ville du købe og bringe hjem i butikken?

vh Baun
Svar
Så ville jeg sidder på en ø sydpå og ikke bekymre mig om ursalg Icon_e_biggrin1

Sikkert bare med mit gule Seawolf på armen....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)