Rabat på Rolex
Jeg var af den opfattelse, at den almindelig holdning var, at man ikke sådan lige kunne få rabat på Rolex' sportsure i stål, men hvis man kigger på Urværket.dk ([url]"http://www.urvaerket.dk/rolex-sea-dweller-4000-sea-dweller-deepsea-p-4367.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/rolex-sea-dwell ... -4367.html[/url]) så fremgår det, at man kan købe et DeepSea med ca 12 pct rabat - og uret er "på lager". Så må det da være muligt at få mindst denne rabat hos forhandlere.

İmage

(Jeg er selv blevet tilbudt DeepSea med en markant rabat, men jeg slog desværre ikke til, da et andet ure traf mere i mig)
Svar
De der rabatter gælder hos grey market dealers og deres rabatter kan på ingen måde sammenlignes med hvad Rolex AD´er evt. kan eller ikke kan tilbyde.
Og taler vi om stål sportsmodeller er der ikke det store at hente hos AD´er.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TioMalo Skrev:De der rabatter gælder hos grey market dealers og deres rabatter kan på ingen måde sammenlignes med hvad Rolex AD´er evt. kan eller ikke kan tilbyde.
Og taler vi om stål sportsmodeller er der ikke det store at hente hos AD´er.
Vh. John

Icon_+1
Svar
Det er jeg klar over (service og oplevelser er jo HELT anderledes hos en AD i en fysisk butik), men jeg troede blot, at Rolex' sportsmodeller i stål var 'særlige', og at rabat - i almindelighed - skulle være meget svær at få på disse, men det viser Urværket, at det ikke er. Og jeg kan forestille mig, at når der beviseligt er rabat at hente online/grey market (også i Danmark), så er det nemmere at handle med ADer med fysiske butikker ;)
Svar
Du kan vifte med alle dine links til div. hjemmesider på nettet. Det rører ikke AD's og beskeden er at så må du jo købe grey market. Du får ikke 12 % på et DS for så sælger de det bare til en anden der vil betale prisen. Der er mange der gerne vil betale for sikkerheden og servicen og jo netop dette butikken skal tilbyde til merprisen frem for internethandlen.

Det er jo netop af denne årsag at folk i dag køber ALT på nettet frem for i den lokale biks på hjørnet uanset om vi taler ure, støvsugere, kaffe eller it udstyr. Butikkerne matcher jo ikke net-priserne fordi de tilbyder en anden salgsoplevelse og har et andet omkostningsniveau at drive forretning under.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Du kan vifte med alle dine links til div. hjemmesider på nettet. Det rører ikke AD's og beskeden er at så må du jo købe grey market. Du får ikke 12 % på et DS for så sælger de det bare til en anden der vil betale prisen. Der er mange der gerne vil betale for sikkerheden og servicen og jo netop dette butikken skal tilbyde til merprisen frem for internethandlen.

Det er jo netop af denne årsag at folk i dag køber ALT på nettet frem for i den lokale biks på hjørnet uanset om vi taler ure, støvsugere, kaffe eller it udstyr. Butikkerne matcher jo ikke net-priserne fordi de tilbyder en anden salgsoplevelse og har et andet omkostningsniveau at drive forretning under.

/Mads
Jeg er ikke helt enig, Mads. Taler af egne erfaringer, som muligvis er ganske unikke og ikke 'generaliserbare', men for 1 1/2 til 2 år siden blev jeg tilbudt et (faktisk to) DS fra en Rolex-AD til 50k. Behøver jeg sige, at jeg stadig ærger mig EN DEL over, at jeg ikke slog til (det blev til Panerai i stedet).
Svar
Enig med Kenn - AD kan godt og giver rabat på udvalgte rolex modeller -
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Prøv Bo Hansen/Kongen. Mon ikke han kan skaffe et SDDS med lidt rabat?
Svar
Jeg - og TioMalo - udelukkede ikke muligheden for et afslag i prisen, men der er ikke meget at hente, især på en populær model fra Rolex. Dernæst vil jeg - ligesom TimeToWatch.dk - fremhæve, at forhandleren blot vil henvise dig til at gøre dit køb hos internetsælgerne i stedet for.

Generelt bør man have for øje, at en 'grey market' sælger ikke nødvendigvis er besiddelse af et givent ur. Visse 'grey market' sælgere anskaffer først et ur ved bestilling, men det er ikke sikkert, at vedkommende faktisk formår at skaffe det hjem.

Et af mine venner var ude for en sådan hændelse. Han blev tilsendt en mursten, i stedet for et Rolex Submariner.

Jeg kan garantere, at Urværket.dk under ingen omstændigheder kan anskaffe alle de ure, der bliver fremvist på deres hjemmeside. Eksempelvis har jeg og et par professionelle inden for branchen moret os ved tanken om, at de kan anskaffe et PP minute repeater hjem, selvom det er Thierry Stern som bestemmer hvem disse vidundere bliver solgt til.

Kort sagt, tag indholdet fra Urværket.dk og andre lign. hjemmesider med et gran salt. Icon_e_smile
Svar
Sociologen Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:Du kan vifte med alle dine links til div. hjemmesider på nettet. Det rører ikke AD's og beskeden er at så må du jo købe grey market. Du får ikke 12 % på et DS for så sælger de det bare til en anden der vil betale prisen. Der er mange der gerne vil betale for sikkerheden og servicen og jo netop dette butikken skal tilbyde til merprisen frem for internethandlen.

/Mads
Jeg er ikke helt enig, Mads. Taler af egne erfaringer, som muligvis er ganske unikke og ikke 'generaliserbare', men for 1 1/2 til 2 år siden blev jeg tilbudt et (faktisk to) DS fra en Rolex-AD til 50k. Behøver jeg sige, at jeg stadig ærger mig EN DEL over, at jeg ikke slog til (det blev til Panerai i stedet).

Prøv at ring rundt og se hvor meget du kan hive hjem. Siger ikke det er 0 %, men 12 % på et DS er der næppe nogen der giver. Fik du 5 % i rabat dengang med de 50 k? For der er jo sket meget med priserne siden.

Personligt kan jeg godt blive træt af købere der gang på gang sammenligner DK brugtpriser på et flot brugt ur, med noget tilsvarende i elendig stand hos en lyssky forhandler i det syditalienske, og forventer jeg matcher prisen. Specielt når nogen så oven i købet forventer at få top-$ for deres brugte ur i bytte Icon_rolleyes Jeg ønsker dem held og lykke med handlen i det italienske, og ved de fleste andre AD's og forhandlere har samme tilgang til dette.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)