Hvad kan man rent faktisk købe hos en AD?
And we should not forget,that the amount of people worldwide who now
have the means to buy a luxury product like a Rolex,has exploded in
recent years.Rolex are shutting many Shops in the USA right now.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Men Rolex ejer vel ikke selv butikker, eller hvordan?

Butikkerne gennemgår vel en proces der kvalificerer dem til at blive ADere, og få Rolex skiltet på døren. men derudover er butikkerne vel ejet og drevet af folk der ellers ikke har nogen relation til Rolex udover at de sælger deres produkter, fordi Rolex ikke sælger på nettet modsat eks Omega hvor man kan bestille det direkte fra Omegas hjemmeside.

Derudove kan man jo spekulere i hvilke 'executive orders' Rolex kan udstede, der er jo ADere over hele kloden, selv et sted som Kreta har 4 ADere iflg Rolex hjemmeside, og hvor langt når de her ordrer så ud? Kan man forestille sig, at Rolex kontrollere og sætter regler for hvem ADerne må sælge til, eller er det en AD skabt ting som vi primært ser i eks Skandinavien? Der er jo også Rolex ADere i Asien så det er jo egentlig ret besynderligt, at en Kineser ville tage hele vejen til Danmark for at handle ure, når han lige så godt kunne købe dem hjemme i Kina.
Svar
(17-05-2021, 02:08 PM)msh Skrev: Der er jo også Rolex ADere i Asien så det er jo egentlig ret besynderligt, at en Kineser ville tage hele vejen til Danmark for at handle ure, når han lige så godt kunne købe dem hjemme i Kina.

Når momsen kan trækkes ud og uret/urene sælges til over listepris i hjemlandet, så giver det god mening  Icon_smil
Keld
[-]
  • willy
Svar
Jeg har "hørt" at udvalget af tilgængelige modeller er større i Danmark-
/
Kristen

Det er anekdotisk viden.
Svar
(17-05-2021, 03:19 PM)keldw Skrev:
(17-05-2021, 02:08 PM)msh Skrev: Der er jo også Rolex ADere i Asien så det er jo egentlig ret besynderligt, at en Kineser ville tage hele vejen til Danmark for at handle ure, når han lige så godt kunne købe dem hjemme i Kina.

Når momsen kan trækkes ud og uret/urene sælges til over listepris i hjemlandet, så giver det god mening  Icon_smil

Det er selvfølgelig en god pointe, den havde jeg ikke lige tænkt over  Icon_smil
Svar
Jeg kan kun sige, at hele denne debat ikke har den store relevans for mig - skulle jeg engang igen blive i stand til at købe et Rolex (og overvinde min modvilje mod de vanvittige priser de er oppe i), så ville det alligevel ikke være relevant for mig at købe et nyt fra en AD, da jeg synes at de nye sportsmodeller har udviklet sig til uelegante og prangende overdimensionerede bling bling ure !

Men HVIS jeg havde haft den oplevelse hos en AD, at være blevet foregøglet, at der ikke var ure at købe og at man kunne komme på en illusorisk venteliste, blot for at se ure blive langet over disken på forespørgsel fra en "mere attraktiv kunde" uden at være reserveret på forhånd, så ville jeg være blevet aldeles rasende og ville aldrig igen have sat mine ben i den pågældende forretning og ville derudover for evigt have fået en afsmag for et urmærke, der accepterede den opførsel fra sine Authorized Dealers (eller måske endog havde instrueret dem i samme opførsel).

Jeg tror, at dette gælder for de fleste og jeg tror tillige, at enhver der havde oplevet noget sådant, ville have en laaaang hukommelse !! Icon_mad
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, longbear
Svar
(17-05-2021, 02:08 PM)msh Skrev: Men Rolex ejer vel ikke selv butikker, eller hvordan?

Butikkerne gennemgår vel en proces der kvalificerer dem til at blive ADere, og få Rolex skiltet på døren. men derudover er butikkerne vel ejet og drevet af folk der ellers ikke har nogen relation til Rolex udover at de sælger deres produkter, fordi Rolex ikke sælger på nettet modsat eks Omega hvor man kan bestille det direkte fra Omegas hjemmeside.

Derudove kan man jo spekulere i hvilke 'executive orders' Rolex kan udstede, der er jo ADere over hele kloden, selv et sted som Kreta har 4 ADere iflg Rolex hjemmeside, og hvor langt når de her ordrer så ud? Kan man forestille sig, at Rolex kontrollere og sætter regler for hvem ADerne må sælge til, eller er det en AD skabt ting som vi primært ser i eks Skandinavien? Der er jo også Rolex ADere i Asien så det er jo egentlig ret besynderligt, at en Kineser ville tage hele vejen til Danmark for at handle ure, når han lige så godt kunne købe dem hjemme i Kina.

Selv uden beviser i hånden er jeg slet ikke i tvivl om at Rolex har det endelig ord omkring alt,
når det kommer til at sælge deres produkter.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Hejsa

Jeg må nok melde mig i koret, som finder Rolex-ure uinteressante, og jeg forstår ikke helt hypen omkring dem! - Så hvis der findes en med tid derude, - ville jeg gerne have en forklaring (udover den økonomiske/kantstensafskrivning/høje priser) på, HVORFOR Rolex-ure er så vildt hypede? - Nysgerrighed, - hvad ser eller mærker I, som gør dette mærke særligt/the shit?!?
Svar
Its not hype.Rolex earned their reputation,and you only have to google their history
to learn this.Some of the greatest watchmakers in the world wear a rolex.
                   Rolex are a unique brand,and the most copied brand ever.So forget
about using the word hype about them.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • bjorn_e58, John0084
Svar
I bet Rolex were just as surprised as the rest of us when demand rocketed.
I think in the future we will not have the amount of rolex dealers we have
now.Maybe they might increase production a bit in the future,who knows.
                      But to put the blame on Rolex or their dealers is pointless.
You cannot sell what you cannot get.
[-]
  • bjorn_e58, John0084
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)