Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020
(17-12-2020, 01:51 PM)onkeldunkel Skrev: Lidt har man da fået købt (og solgt i 2020 :-)).

...

Mht. 2021, så forventer jeg et lidt mere stille år, fordi:

1) Ur-pengekassen er slunken)
2) Det er kun min Speedmaster jeg evt. vil af med
3) Jeg skal i gang med at bygge hus
4) Jeg kan som KimT mærke, at jeg snart bliver nødt til at have en motorcykel igen :-)

Det var vist alt herfra :-)

Hold nu kæft. Der har været fart på. Det der Glashütte er altså flot! De kan et eller andet i den lille by.

Og 2021 lyder da også meget godt med hus og MC. Set lyder som et toolwatch-år!

Tak for historien,

Claus

(17-12-2020, 02:32 PM)Miwes Skrev: 2020 har været et rigtig træls år og hvor er jeg træt af at gå med maske/skærm, men det har været nødvendig med alle de elever jeg har haft igennem og det har da også vist sig at holde en væk fra smitten, så lige nu er alle lærer hjemsendt og køre fjernundervisning, så der bliver lidt tid til at nørde og det vil jeg nødigt undvære, så tak for at i stadig gider lege med  Icon_party 

Happy Jul til jer alle og pas på jer selv.  Icon_rygklap

Det har været godt at se din Zenith-glæde her på det sidste. Det er da godt at vi har haft lidt hobbyer at tænke på når nu alt andet er pakket imd i masker og sprit.

God jul til dig også - og tak for historien,

Claus

[-]
  • Larsb, Miwes
Svar
God jul til jer alle.

Mit år har været crazy.

Men jeg er glad for alle salg / køb

Fik solgt Panerai Submersible og Rolex Deepsea

Købte mit gamle Rolex Submariner tilbage fra konen (inkl ridser/battlescars fra blomsterhaven)

Her lidt billeder af hvad der er kommet ind i år

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Mvh Kim 
Svar
Her gav 2020 4 ure hvor af et er blevet de var alle en del af min "Max 5k rejse" de var.

Citizen Grand Touring. Et fedt ur især hvis man vil have noget de andre ikke går med, for mig satte det sig bare lidt for meget mellem 2 stole for pænt til tool for tool til at være en dresser men fedt bekendtskab.

Helson Shark diver carbon: Havde længe ville prøve et carbon ur og udvide mærke horisonten et fedt ur men blev aldrig gode venner med gummi remmen (som jeg mener høre til uret)

Yema superman heritage bronze virkelig årets indkøb har kun godt at sige om det ur blev alene solgt fordi jeg har noget i støbeskeen som jeg er ved at se om jeg kan få til at ske

Casio Oak (købt af onkeldunkel) taxi herfra for den handel et ur jeg er rigtig glad for og går en del med har derud købt full metal jacket Kit til den så der er lidt at lege med.

İmageİmageİmageİmage

Out of the blue kom der lige en tilføjelse til mine ur moves i 20 det blev til et Yema igen (jeg er vild med deres ure) denne er deres model kaldet Lagoon som oprindeligt var den som fik mig til at kigge i deres retning er vild med hele pakken men den blå sun burst skive er bare fed her sammen med mit DB i yema wallet.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
İmage
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Der var et billigt år. Det blev til et Sistem 51 ur og et Bvlgari Diagono til fruen.
JK
İmage
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Mit 2020 er hurtigt overstået da der kun kom et ur til. Året gik mest med at søge og beslutte mig for hvilket det skulle være. Valget faldt på denne smukke H Moser som nu er en uge gammel.

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
(17-12-2020, 05:54 PM)Avantismo Skrev: Mit år har været crazy.

...

Købte mit gamle Rolex Submariner tilbage fra konen (inkl ridser/battlescars fra blomsterhaven)

For pokker. Du er da gået godt til den! Det der Sinn er altså flot på den brutale måde!

Og hvordan handler man ure med sin kone? Så er man jo nødt til at fortælle hende den reelle værdi af uret eller....? Spøg til side, har hun så købt noget andet?

Tak for historien!

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

(17-12-2020, 05:57 PM)Stensbjerg Skrev: Her gav 2020 4 ure hvor af et er blevet de var alle en del af min "Max 5k rejse" de var.

...
Yema superman heritage bronze virkelig årets indkøb har kun godt at sige om det ur blev alene solgt fordi jeg har noget i støbeskeen som jeg er ved at se om jeg kan få til at ske

...

Hej Jacob,

Tak for historien. Synes din ‘Max 5k’ rejse er ganske inspirerende. Det er altid sjovt at prøve at finde nye veje og begrænsninger giver altså tit nye ideer.

Den der Yema er nu flot, men jeg glæder mig til at se hvad der kommer ud af din støbeske.

Claus

(17-12-2020, 06:13 PM)jk Skrev: Der var et billigt år. Det blev til et Sistem 51 ur og et Bvlgari Diagono til fruen.
JK
..

Billige år er ikke at foragte!

Flot Bulgari ur, en klassiker efterhånden. Der har været god fart på Bulgari de sidste par år. Jeg har også måttet kigge lidt på dem.

Tak for historien!

Claus

(17-12-2020, 07:48 PM)Brisle Skrev: Mit 2020 er hurtigt overstået da der kun kom et ur til. Året gik mest med at søge og beslutte mig for hvilket det skulle være. Valget faldt på denne smukke H Moser som nu er en uge gammel.

Mums. Igen godt at se, at der findes andre ure end de gængse! Den er altså flot!!

Og ja, rejsen til det næste ur kan godt tage lidt tid. Det er lige ved at være den fedeste del af hobbyen når man undersøger mulighederne, læser og læser osv.

Tak for historien!

Claus

[-]
  • Larsb, onkeldunkel
Svar
Lidt fra 2020

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
Tak skal du have Claus, den har ihvertfald lært mig meget,
og var det min tilgang at have en decideret samling af ure, så var mange af dem hos mig endnu.

For der har virkelig været nogle (syntes jeg) fede ure igennem,
men får jeg støbt tingene rigtig sammen så bliver disse "rejse penge" lagt i en hat Icon_blink
som så bliver en keeper = min. 5 års ejerskab hos mig. Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
(18-12-2020, 06:02 PM)Stenstrup Skrev: Lidt fra 2020
...

‘Lidt’ er vist dagens underdrivelse

Der er da gået til makronerne i år! Dejligt at se. Seiko kan et eller andet med deres Presage-modeller og skiverne. Og Sinn fanger altså også mine øjne.

Tak for delingen!

Claus

[-]
  • Larsb
Svar
Ja, Seiko kan noget...
Det er vidst blevet til små 15 stk. i løbet af året, inkl. diverse vækkeure.
/
Kristen
[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)