Beholde 16600 eller 15300?
#41
TimeToWatch.dk Skrev:Det er sjovt vi er så forsigtige mht at købe dyre ure i frygt for at give dem en lille ridse, der kunne trække lidt af værdien ned, mens vi uden tøven kører og parkerer vores hunde dyre biler div. udsatte steder.

Lige nu sidder jeg med udsigt til parkeringspladsen på mit arbejde så jeg kan "overvåge" min bil ;) I går var der en dame der kiggede to gange (på min dør) efter at have åbnet sin egen. Jeg skrev ned hvilken bil det var, nummerplade og hvornår det skete... Kort tid efter var jeg lige ned og se om der var nogen buler/ridser Icon_mrgreen Jeg har det nok på samme måde uagtet om det er en bil eller et ur.
Svar
#42
BimmerGeek Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:Det er sjovt vi er så forsigtige mht at købe dyre ure i frygt for at give dem en lille ridse, der kunne trække lidt af værdien ned, mens vi uden tøven kører og parkerer vores hunde dyre biler div. udsatte steder.

Lige nu sidder jeg med udsigt til parkeringspladsen på mit arbejde så jeg kan "overvåge" min bil ;) I går var der en dame der kiggede to gange (på min dør) efter at have åbnet sin egen. Jeg skrev ned hvilken bil det var, nummerplade og hvornår det skete... Kort tid efter var jeg lige ned og se om der var nogen buler/ridser Icon_mrgreen Jeg har det nok på samme måde uagtet om det er en bil eller et ur.


Ur og bil kan sammenlignes på en række områder, men der er også grænser. Det handler om teknik, lækkerier, image, udstråling og design.

Når det kommer til økonomi er det dog fuldstændig forskellige scenarier. Bil er langt mere omkostningstungt på alle måder. Blot en måneds omkostninger på en bil til 4-500 K koster jo et pænt og nydeligt ur i laveste luksusklasse. Og efter et halvt år kan man købe et Rolex. Efter et år kunne man købe et AP.

Nøjes man med at regne på diferencen mellem omkostningen på en bil man er nøgt til at have af transporthensyn og så den lækre bil man har, vil det tage lidt længere, men afskrivning, vedligehold, brændstofforbrug, forsikring, miljøafgift og forrentning på en bil i 4-500 K klassen kan nemt være 50 K mere om året end den bil man faktisk kunne klare sig med Icon_e_surprised

Så ny bilen og pas godt på den.

vh baun
Svar
#43
BimmerGeek - husk at fortælle hvad du endte med at sælge.
Nu er jeg jo nysgerrig Icon_e_wink

Sendt med Tapatalk2
Svar
#44
Ok - her er min beslutning.

Jeg holder på begge, men sætter mit 16600 til salg og ser om jeg kan få en god pris for det. Hvis jeg gør det ryger det, men hvis ikke, beholder jeg det.

Får mails fra købere der er lige så forvirret som mig med annoncer der popper op og ned på samme ur Icon_crazy
Svar
#45
Damm... to fede ure og et skal ud.

Min sd 16600 vil jeg meget nødigt af med, men jeg har heller ikke et AP at sammenligne med Icon_e_wink
vh Hans Henrik
Svar
#46
Så røg mit 15300...

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal have noget andet eller "nøjes" med mit 16600 nu.

Er der nogen der kan huske listeprisen for et nyt 5711? Er der mon nogen forhandlere i Europa fx England hvor man kan smutte forbi og hente et nyt til "ok" penge?
Svar
#47
Jeg mener det er lige under 180k - eller det var det sidst jeg undersøgte det (for ca. 6 måneder siden)
Svar
#48
Av ok, der er lidt længere end jeg huskede fra brugtpriserne på 130-140k til de 180k...
Svar
#49
BimmerGeek Skrev:Så røg mit 15300...

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal have noget andet eller "nøjes" med mit 16600 nu.

Er der nogen der kan huske listeprisen for et nyt 5711? Er der mon nogen forhandlere i Europa fx England hvor man kan smutte forbi og hente et nyt til "ok" penge?

Hej Peter,

tak igen for en udsøgt handel forleden!!:-)

Du kan tro jeg glæder mig til at få uret fra Klarlund af...pøj pøj med din videre søgen - jeg synes du skal gå all in og gå efter et 5980:-)

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
#50
Hehe selv tak Thomas. Venter du til januar med uret eller vil du have det tilbage så snart at det er klar?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)