Favoritten - del 19
Star 
Favoritten - del 19

Den sidste tråd i striben af "favorit" tråde for denne gang og derfor gør vi det lidt anderledes Icon_e_biggrin1

Hvilket realistiske ur er dit absolutte favorit ur? Og her mener jeg et du enten ejer på nuværende tidspunkt, et du tidligere har ejet, eller et du realistisk kunne købe. Altså ikke drømme/fantasi uret, men dit realistiske favorit ur.

For mig vil det (nok åbenlyst) være mit Omega Speedmaster ST1 som bare virker for mig. Jeg elsker det ur og det er absolut ikke blevet ringere efter jeg har fået monteret en 1171/633 lænke på det. 

İmage

Hvad er dit favorit ur?

Tidligere tråde:
Favoritten - del 18 - Micromærker
Favoritten - del 17 - Hublot
Favoritten - del 16 - Maurice Lacroix
Favoritten - del 15 - Oris
Favoritten - del 14 - Panerai
Favoritten - del 13 - A.Lange.Söhne
Favoritten - del 12 - Certina
Favoritten - del 11 - Audemars Piguet
Favoritten - del 10 - Longines
Favoritten - del 9 - (TAG) Heuer
Favoritten - del 8 - Zenith
Favoritten - del 7 - Jaeger LeCoultre
Favoritten - del 6 - Seiko
Favoritten - del 5 - Patek Philippe
Favoritten - del 4 - Rolex
Favoritten - del 3 - Breitling
Favoritten - del 2 - IWC
Favoritten - del 1 - Omega
[-]
  • keldw
Svar
Parmigiani Kalpa XL Hebdomadaire
İmage

Sjov serie! (og der mangler garanteret nogle flere emner end Sinn og Nomos)
[-]
  • Larsb, p.sebastian
Svar
Ja, der mangler masser, men jeg går en travl tid i møde, så jeg holder lige en pause. Men mon ikke jeg vender tilbage til det igen :-)
[-]
  • Jens
Svar
Det bliver ubetinget min 5711. Jeg er helt og aldeles hovedkuls forelsket i uret. Og enda mere forelsket nu efter et års tid, end jeg var da jeg gik og drømte om et. Det er den simpleste Nautilus, men det er et ur der gør alt jeg beder om, aldrig mindre, nogle gange lidt mere. Uden at det over performer.

Efter (måske for) mange one night stands, så er det den her jeg er faldet til ro med. İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Keld
Svar
Det er en af de sværeste at svare på, men hvis jeg skal holde mig til det jeg har ejet eller ejer nu, bliver det nok mit GO Panoreserve. Jeg blevet så glad, hver gang jeg kigger på det og kan nyde den utrolige finish. Den er ikke så langt fra ALS.

İmage

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Jeg koger det ned til at vælge ud fra hvad jeg har ejet eller ejer (ellers er er listen for lang Icon_blink )
med det udgangspunkt er valget til gengæld rigtig nemt, det bliver denne.
İmage

Et ur jeg ejer i dag og bare bliver mere og mere glad for særligt fordi at,
det som det gør ekstrem godt er så stærkt underspillet og det kræver du er min. lidt inde i ure for at du ved hvad det virkelig er,
hvilke tiltaler mig meget i denne verden af vores hvor mange mærker/modeller går "igen"

Og så kan det vende begge veje. Icon_e_biggrin1
İmage
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Dette Longines ur ( selve uret ) som jeg ejer er naturligvis mit favorit ur. Jeg havde set billeder af den på nettet, og en halv mørk anmeldelse på YouTube, så det var lidt et sats. Den kostede kun 6500 kr vist nok, så det var god "value for money".

Et ur som jeg ikke ejer, men som jeg nok kunne skrabe penge sammen til engang, er naturligvis et JLC - Reverso classic.

İmage

Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
[-]
  • Larsb
Svar
PT er det denne klokke:

İmage

Har haft modellen 3 gange og nu det ur jeg de sidste 6 mdr. har båret mest. Jeg har andre ure som jeg har haft længere, men har aldrig haft et ur på i længere perioder end det viste.

Har ikke en drømmeklokke derude, er mere spontan anlagt med mine ure.

Eneste jagt er et Omega Speedmaster, men skal nok lige passere de 50 før det kommer på armen - størrelsen er for mig stadig et lille problem.
[-]
  • Larsb
Svar
Det må være mit Speedmaster pro.

Jeg har altid købt med hjertet.

Det var det første ur jeg købte da jeg fik lidt økonomisk mulighed.

Et ur jeg havde sukket efter i mange mange år.

Ikke så tit på armen som det burde.

Elsker det

İmage
Mvh Kim 
[-]
  • keldw, Larsb, MTF, onkeldunkel
Svar
For mig er alt faldet på plads med dette Rolex Explorer. Det har den helt rigtige størrelse samt den rigtige mænge toolwatch for mig. Jeg følger stadig med i nyt, men leder i princippet ikke længere efter den næste. Kunne ikke være mere tilfreds!

İmage

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)