Favoritten - del 13 - A. Lange & Söhne
Star 
Favoritten - del 13 - A. Lange & Söhne

Hvilket ur fra A. Lange & Söhne - og kun A. Lange & Söhne - er dit absolutte favorit-ur?

Svært valg, da der er afsindig mange fantastiske ure fra dem. Tvunget til det vil jeg vælge et Datograph, mere konkret et Auf/Ab som blev lanceret på SIHH i 2012 hvis jeg ikke husker forkert. Ændringen til en størrelse på 41mm gør at det passer på min arm absolut perfekt og jeg har svært ved at finde noget der for mig er meget bedre. Enkelte undtagelser er fra nogle af de uafhængige urmagere som Dufour, Voutilainen m.fl. men jeg mangler lige at vinde i lotto Icon_blink

Prøv lige at se dette ur Icon_hjerte

İmage

For ikke at tale om værket (Caliber L951.6) Icon_not

İmage

Hvilket A. Lange & Söhne er din favorit?

Tidligere tråde:
Favoritten - del 12 - Certina
Favoritten - del 11 - Audemars Piguet
Favoritten - del 10 - Longines
Favoritten - del 9 - (TAG) Heuer
Favoritten - del 8 - Zenith
Favoritten - del 7 - Jaeger LeCoultre
Favoritten - del 6 - Seiko
Favoritten - del 5 - Patek Philippe
Favoritten - del 4 - Rolex
Favoritten - del 3 - Breitling
Favoritten - del 2 - IWC
Favoritten - del 1 - Omega
Svar
Også en kandidat hos mig men de laver jo så meget lækkert,
Så jeg vælger en anden som også står stærkt i mine Lange drømme. Icon_not

https://www.chrono24.dk/alangesoehne/117...314459.htm
Decenteret skive er bare "ægte" Lange for mig Icon_hjerte
Platin og svævende skiver er (for mig) også bare Icon_drunken
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Denne digitale

İmage
[-]
  • Larsb
Svar
Alle 3 kunne sagtens findes plads til i min urkasse, omend jeg tvivler på det nogensinde kommer til at ske.
Skulle jeg rende med ½ milliard i lotto så kunne den 117.035, som Stensbjerg linker til, sagtens blive aktuel  Icon_hjerte
Eller bare gå helt amok med en Datograph i hvidguld (som næsten er flottere med bagsiden opad).
İmage
[-]
  • base924, Larsb
Svar
Jeg vil være forholdsvis beskeden (47.000€) og foretrække et “1815 Homage to Walter Lange”. Det er et ur, som genopliver en opfindelse, som Walter Langes oldefar, Ferdinand Adolph Lange, gjorde i 1867. Uret har en ekstra central sekundviser, som kan stoppes og startes med knappen ovenover kronen.
İmage

Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • base924, Larsb, MichaelA
Svar
Jeg synes Zeitwerk ref. 145.029 er utroligt smukt, med blå skive og platin urkasse.. Icon_e_surprised
https://thekeystone.com/products/a-lange...ref-145-29
Men det bliver ved drømmen og dejligt at der produceres så smukke ure.. Icon_smil
Svar
(17-02-2019, 06:00 PM)aammat Skrev: Men det bliver ved drømmen og dejligt at der produceres så smukke ure.. Icon_smil

Helt enig. Jeg får aldrig råd til ure som disse, men elsker noget så fantastisk bliver lavet.
Svar
Lange er helt klart mit favoritmærke når vi taler om "større" mærker. Det er imponerende, hvad de har skabt i løbet af de 25 år de har eksisteret. Både design og urværkerne er i en klasse for sig. Ure som Lange 1 og Zeitwerk er helt unikke i deres udtryk, og er vel om noget blevet ikoner indenfor urverdenen! Derudover er Datographen nok den fedeste kronograf på markedet. Det siger ikke så lidt, at det netop er dette ur Philippe Dufour ofte har på armen. Så at vælge en favorit blandt disse perler er ikke let. Jeg vil dog nok i sidste ende vælge en Zeitwerk, som for mig lige tager den helt til kanten i forhold til design og urværk. En outsider kunne være Richard Lange Terraluna som har den vildeste månefase på bagsiden.
İmageİmageİmage

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
Svar
Jeg har kun et svar - og en række dårlige billeder.

For otte år siden var jeg inviteret til Lange-middag i Unibanks repræsentationslokaler på Christianshavn, den gamle Heerings Gaard. Jeg havde min kone med, da det var hendes oldemors gamle lejlighed det foregik i.

Jeg havde en iPhone 4 med, der godt kunne tage billeder. Bare ikke lige så godt som nutidens iPhone....suk. Derfor er billederne mildest talt dårlige.

Nå, nok opvarmning. Her er de.

İmage

İmage

Ja, det er en sølle 1815 med sort skive. Det er hvad jeg ønsker mig.

Nej, det er ikke hvidguld. Det er stål.

Lange havde en overgang et sæt ‘låneure’ til gode kunder, der sendte deres ure ind til reparation. De begyndte at have problemer med at få dem tilbage igen, da de jo var ca. en milliard gange sjældnere end det kunden oprindeligt havde sendt ind. Så de holdt op med at udlåne disse stålure.

Sådan et gad jeg godt have.

Og her er mit eget 1815 by the way...

İmage

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
Godt valg Claus! Her er par billeder sakset fra Instagram... İmageİmage

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen, Larsb, MichaelA
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)