Favoritten - del 7 - Jaeger LeCoultre
Der er jo bare så mange. Nogle er allerede nævnt: Der er flere modeller af Reverso, jeg godt kunne drømme om.

Memovox med glasbagside, som desværre ikke re produceret i ret mange eksemplare, har ikek bare en god lyd, men er også sjov at kigge på.

Duometre chrono er ualmindelig flot og en af de flotteste chronoer, er er lavet i min optik.

Diverse Gyrotourbillon og spheriske tourbilloner er finmekanik i en klasse for sig selv. Den nyligt presenterede minutrepearter med evighedscalender er et pragteksemple på det, men helt uden for min rækkevide.

Hvis jeg skal nævne et ur, jeg har kigget meget på, og stadig gerne vil have, er det Masster Calendar, især denne model med meteorskive.

İmage

Stort set alle de store mærker har lavet variationer over dette tema, men det er en af de mest vellykkede. Også selvom den har almindelig skive.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, Jens, KimT, MichaelA
Svar
(20-01-2019, 09:09 PM)Larsb Skrev: Memovox med glasbagside, som desværre ikke re produceret i ret mange eksemplare, har ikek bare en god lyd, men er også sjov at kigge på.

Den er også cool. Er så heldig at have et ex.

İmage

Den unikke bagside med gongen indbyttet i glasset

İmage

Hmmm. Den skal nok på i løbet af ugen.

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
Gerne på Søndag Icon_smil
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, KimT, tg
Svar
Jeg tror min favorit er den nye "Jaeger-LeCoultre Master Grande Tradition Gyrotourbillon Westminster Perpétuel" (JLC kan noget med at begrænse sine produktnavne  Icon_e_biggrin1 )

İmage

Men hvis det skal være noget jeg kan se mig selv investere i, så er jeg MEGET vild med denne "Jaeger-LeCoultre Polaris Automatic" (her bemærkes det meget korte navn Icon_blink ):
İmage
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
JLC Tribute to Deep Sea (US version) og Amvox 1 titanium...

[-]
  • cfnissen, KimT, Larsb
Svar
puuha den er svær.

Har selv to jlc, nemlig ultra thin moon, samt polaris memovox.

Polaris Memovox
İmage

Ultra Thin Moon
İmage

Hvis økonomi ikke var et issue, så kan man vel ikke komme uden om dette extreme lab!

İmage

Der er dog et jlc som jeg bliver ved med at vende tilbage til, som jeg stadig ikke har haft, nemlig Jlc Master Compressor Chronograph. Det er bare super flot!

İmage

[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
Jeg savner også mit gamle. (dog en ældre version)

İmage
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
faktisk kan jeg bedre lide dit “gamle”, var slet ikke klar over det fandtes i forskellige versioner (foruden Rossi udgaven)

[-]
  • Jens
Svar
Den først viste er quartz udgaven på 37 mm. Tror faktisk at den er kategoriseret som dame model. De er fra samme periode.

Kunne nævne mange. For jeg har mange favoritter og har haft en del igennem. Men specielt de limiterede Reversoer fra 93 til 00! Har selv denne som er et af mine to yndlings ure :
İmage
Bemærk at den serie har JL© logoet som kl 12. Sådan burde alle JLC’s klassiske ure have det.
[-]
  • MichaelA, ultoman
Svar
(25-01-2019, 10:26 PM)mojohe67 Skrev: Den først viste er quartz udgaven på 37 mm. Tror faktisk at den er kategoriseret som dame model. De er fra samme periode.

Tak for afklaringen :-)
[-]
  • ultoman
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)