Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
(06-01-2019, 11:24 PM)kockamok Skrev: Når du skriver at remmen skal være kraftig, hvilken form for NATO skal jeg så gå efter? Vil deres almindelige NATO være kraftige nok på Watch Bandit? Hvad er forskellen på almindelig og Zulu?
Zulu var oprindeligt en rem, der blot blev trukket gennem urets stifter uden det ekstra loop, der er i en NATO rem - i dag er det dog mere brugt til en NATO rem i meget kraftig nylon og med rundede og kraftigere metal hardware. Det er en smagssag om man kan lide dem - jeg personligt bryder mig ikke om dem, idet jeg finder dem for voldsomme.
Når jeg taler om en kraftig NATO rem, så mener jeg i forhold til stoffet de er lavet af - mange af de oprindelige NATO remme fra f.eks. Phoenix o.lign. er lavet af tyndt nylon, hvor remmen skal være spændt stramt for at holde uret på plads på armen (det er i hvert fald min oplevelse). Remmene fra WatchBandit er kraftigere og har således nemmere ved at holde uret stabilt på armen blot ved hjælp af "stivheden" i stoffet, hvis du forstår ?
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg har båret mit Turtle i lang tid på forskellige versioner af Phoenix remmene fra Vintageure.dk til stor tilfredshed, men har det for tiden på lænke, hvilket jeg synes er rigtig lækkert. Phoenix remmene er ikke så kraftige, men for mig spillede de rigtigt godt med uret. Når det så er sagt, vil nærmest alle versioner af natoremme fungere med det ur :-)
(06-01-2019, 11:29 PM)pbr Skrev: ......jeg personligt bryder mig ikke om dem, idet jeg finder dem for voldsomme.
Enig.
•
Til illustration - ZULU øverst, NATO nederst.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 25
Tråde: 5
Modtaget Likes: 10 i 8 svar
Givet Likes: 12
Arh, okay. Det tror jeg godt at jeg kan se forskellen på
Jeg må lige se hvor jeg finder de helt rigtige remme for mig. Må jo bare starte et sted. Jeg tror jeg prøver en sort, en grå og en brunlig. Skiven er lidt grå/brun.
Jeg kan nu meddele at jeg indenfor få dage bliver Turtle ejer. Uret er købt og betalt
Igen, tak for hjælpen. Det lykkedes mig både at finde dress ur og nu dykkerur, ved hjælp fra jeres ekspertise
(06-01-2019, 11:55 PM)kockamok Skrev: Jeg kan nu meddele at jeg indenfor få dage bliver Turtle ejer. Uret er købt og betalt 
SÅDAN !!! God beslutning, som jeg ikke tror du vil fortryde !!
Jeg glæder mig til at se billeder af uret - wrist-shots !!
/Peter
Taget i betragtning hvor meget glæde mit Turtle har givet mig, kan du godt glæde dig til det ankommer. Tillykke med det :-)
Svar: 25
Tråde: 5
Modtaget Likes: 10 i 8 svar
Givet Likes: 12
Mange tak!
Jeg skal nok smide billeder op når jeg har det
God aften.
•
Men bliv nu ikke forbløffet, hvis du bliver mega glad for det på lænken !! Uret gør sig nemlig også rigtig godt på lænke !
/Peter
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Tillykke. Godt valg.
Turtle uret er fedt på næsten alle typer remme.
Jeg har lige købt 3 remme fra The watch steward.
Skal nok smide et par billeder i dagens ur tråden når de lander.
|