Hvilket dress ur?
Lots of good dress watches out there in your price range.But if you want
one that holds its value,then vintage Omega is the way to go.Try to
go for minimum 37mm if you can.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(23-12-2018, 08:59 AM)stenstrupigen Skrev: Jeg synes Omegas 34 mm er meget små, men meget klassiske. Skiven skal være ret velholdt synes jeg for at uret er flot.

Nicholas, stop nu med altid at sprede vrøvl - du ved ligeså godt som alle andre herinde, at der er masser af vintage Omega I både 36 og 38mm !!

Seamaster og Constellation f.eks.

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg tog udgangspunkt i uret fra DBA på 34 mm. Derudover hvis prisen skal være på højst 7.000 kr. har jeg næsten ikke fundet nogle herhjemme fra på 36 mm eller 38 mm. Der var et par stykker på 34,5 og 35,5 på DBA til 2.500 - 5.500 kr.

Et af de pæne synes jeg:

https://www.dba.dk/herreur-omega-omega-g...047260158/

Det kunne jo også tænkes at de ure trængte til service da de fra var 1970erne. Det ur P.Sebastian viste havde lige fået service så der formoder jeg at det går fornuftigt, og er man tilfreds med 34 mm i diameter er det jo fint.

Og da Kreleff viste et nyt presage kunne jeg jo godt vise nogle få jeg har haft med en moderne størrelse. 

Derudover er det godt at udvide synet ud over Seiko og Omega. Derfor Sturmanskie som har nogle med vintagelook og med Citizen 9015 værker.
Svar
(23-12-2018, 03:10 PM)stenstrupigen Skrev: Jeg tog udgangspunkt i uret fra DBA på 34 mm. Derudover hvis prisen skal være på højst 7.000 kr. har jeg næsten ikke fundet nogle herhjemme fra på 36 mm eller 38 mm. Der var et par stykker på 34,5 og 35,5 på DBA til 2.500 - 5.500 kr.

Det er muligt, men det udtrykker du ikke - du får det til at lyde som om alle Omega Vintage er 34mm.

(23-12-2018, 03:10 PM)stenstrupigen Skrev: Jeg synes Omegas 34 mm er meget små, men meget klassiske. Skiven skal være ret velholdt synes jeg for at uret er flot.

Desuden er jeg ikke enig i, at det skulle være umuligt at finde i hvert fald et pænt Seamaster 36mm indenfor den priskategori, som trådstarter nævner. Desuden står der ingen steder, at det skal være i Danmark.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Nej. Men kan nok også finde lidt i udlandet.

Sendt fra min Lumigon_T3 med Tapatalk
Svar
Jeg siger mange tak for alle jeres inputs!

Mon ikke jeg prøver at finde et vintage Omega, hvis det kan lade sig gøre.

Hvis andre har flere bud, siger I endelig bare til.

Glædelig jul.
[-]
  • pbr
Svar
(23-12-2018, 03:36 PM)stenstrupigen Skrev: Nej. Men kan nok også finde lidt i udlandet.

Sendt fra min Lumigon_T3 med Tapatalk

Efter max 10 minutters søgning på DBA

https://www.dba.dk/herreur-omega-charmer...051067768/

https://www.dba.dk/herreur-omega-hej-dba...051073598/

Derudover vil jeg vædde med, at mindst et par stykker af de ure, der er annonceret uden angivelse af diameter, er 36mm eller derover og at et par stykker af de ure, der angives til 35 - 35,5mm reelt er 36mm.
/Peter

Svar
(23-12-2018, 03:43 PM)kockamok Skrev: Jeg siger mange tak for alle jeres inputs!

Glædelig jul.

Vi glæder os til at se den. 
God jul
Svar
(23-12-2018, 03:43 PM)kockamok Skrev: Jeg siger mange tak for alle jeres inputs!

Glædelig jul.

Jeg har et Omega Seamaster De Ville med boks og papir fra 1966. Det er med ref. nr. 136.0010. Jeg er tæt på at sætte det til salg så måske det kunne være noget?
Svar
Det kunne det da sagtens! 

Hvis du vil sælge, så send mig gerne info og billeder. På mail eller hvad du foretrækker?
[-]
  • MSkytte
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)