Hvilket dress ur?
Hej alle, 

Der ligger sikkert en masse opslag omkring dette, men jeg håber at I vil komme med forslag til mig alligevel. Jeg søger inspiration til et dress ur. Nyt eller vintage, begge dele er fint. Helst ikke over 6-7.000kr. Gerne under. Jeg er åben overfor alle mærker. 

På forhånd tak og glædelig jul!
Svar
Med det budget er det muligt at finde et rigtig fint vintage Omega. Var det mig, ville det være mit valg.
[-]
  • base924, pbr
Svar
(23-12-2018, 12:49 AM)KimT Skrev: Med det budget er det muligt at finde et rigtig fint vintage Omega. Var det mig, ville det være mit valg.

Ditto her !!  Icon_Up
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Tak for input! Hvilken model ville i vælge? Blot så jeg har noget konkret at søge efter  Icon_Up
Svar
Hvis nyt så kunne seiko presage (cocktail) serien være et godt bud. De har også en fornuftig størrelse modsat mange vintageure. Men ellers er jeg enig mht omega helt konkret ville jeg se efter seamaster. Eller Longines flagship.
God jagt.
Svar
Jeg ville helt sikkert kigge på et vintage Omega, det bør være muligt i den prisklasse.
Jeg sad og kiggede på dette i dag, flot kasse!
https://www.dba.dk/herreur-omega-omega-s...re_listing

P.sebastian

via tapatalk
Svar
Som nævnt ville jeg gå efter Seiko Presage eller Sturmanskie Gagarin Automatic S 9015 modellerne med Citizen værker og med rem hvis man ønsker sig vintage look på 40 mm i diameter.

Jeg synes Omegas 34 mm er meget små, men meget klassiske. Skiven skal være ret velholdt synes jeg for at uret er flot.
Svar
Kig evt på Maurice Lacroix og deres Les Classique serie. Eller Tissots Powermatic seric.
Svar
Nu laver jeg lige, hvad der på engelsk vistnok kaldes et "shameless plug" for Seiko's SRPB41J1, som jeg selv lige har erhvervet mig.

Jeg synes det gør sig godt på både stål og læder

İmageİmageİmageİmage

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
Seiko Presage SRPB41J1 er flot.

Andre muligheder er:

Seiko SARB 033

İmage

İmage

İmage

Seiko Sarb 035

İmage

Seiko 5 SNKM55

İmage

İmage

Seiko SARB 065

İmage

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)