Køb af Rolex Datejust fra autoriseret forhandler i udlandet - er der penge at spare?
Hej

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med at afklare. 

Jeg overvejer kraftigt at købe et Rolex Datejust, ref. 116234. Jeg ønsker at købe uret fra nyt hos en autoriseret forhandler.

I den forbindelse er jeg kommer til at tænke på, om der er nogen der har erfaring med at købe over nettet fra autoriserede forhandlere? Og om der eventuelt er nogle penge at spare?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Christian
Svar
Ved at tage til Amsterdam (Gassan) der vil jeg tro du kan spare momsen.
Svar
Det samme i Heathrow lufthavn de har en del forskellige date just da jeg var der i forgårs.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
Hvordan vil du spare moms på et ur fra et EU land og til et andet ?
Svar
Du sparer ikke momsen, men de giver en rabat der svarer til beløbet, således at det i kroner og ører er det samme.
Svar
(27-09-2018, 08:11 PM)KimT Skrev: Du sparer ikke momsen, men de giver en rabat der svarer til beløbet, således at det i kroner og ører er det samme.

Ja. Hvis de gør det kan jeg kun forestille mig det på datejust, men det var stadig meget voldsomt :)
Svar
I Amsterdam lufthavn har det også tidligere været tilfældet på sportsmodeller, men som markedet ser ud lige nu, er det ikke sikkert det er tilfældet længere. Det er efterhånden nogle år siden jeg har været der.

En anden ting var (dengang) at man ikke kunne bestille, men skulle være heldig at de havde det man ønskede på lager og som det er i dag, er der jo nærmest ikke nogle af de alm. sportsmodeller i stål på lager nogen steder.

Men nu var det jo også Datejust der blev spurt til.
[-]
  • stenstrupigen
Svar
I Heathrow havde de ingen sports modeller, men masser af date just. Det var dog det samme inde i London, ingen sports modeller, jeg snakkede med dem om det, og de fortalte at det kun var Explorer og millgaus der ikke var venteliste på.

De får virkelig presset drejet sjældenheds parameteren op. Det må være lidt træls hvis man er AD.

I Heathrow sparede man også hvad der svarer til momsen, ligesom i Amsterdam. Derudover er pundets kurs ganske gunstig.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
Hej alle

Tak for jeres respons på min forespørgsel. Jeg prøver at tage kontakt til et par autoriserede forhandlere i UK og NL.

Er der nogen ulemper jeg skal tage i betragtning ift. at købe det fra en udenlandsk autoriseret forhandlere frem for at købe det ved fx Klarlund? Det bliver naturligvis en dansk forhandler, som kommer til at forestå service, men det bliver vel næppe et problem, så længe uret er købt ved en autoriseret forhandler og alle papirer mv. er i orden.

Mange hilsner

Christian
Svar
(08-10-2018, 10:16 AM)Christian Morsø Skrev: Hej alle

Tak for jeres respons på min forespørgsel. Jeg prøver at tage kontakt til et par autoriserede forhandlere i UK og NL.

Er der nogen ulemper jeg skal tage i betragtning ift. at købe det fra en udenlandsk autoriseret forhandlere frem for at købe det ved fx Klarlund? Det bliver naturligvis en dansk forhandler, som kommer til at forestå service, men det bliver vel næppe et problem, så længe uret er købt ved en autoriseret forhandler og alle papirer mv. er i orden.

Mange hilsner

Christian

Jeg mener at ved indlevering ved eksempelvis Klarlund skal uret have service ved servicecenter i nærheden af hvor den er købt. Så betaler man for transport af uret men naturligvis ikke service under garantien. Men spørg ad hvor du køber den.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)