Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Folk må have deres mening og jeg må have min.
Moral kan ikke måles med en linial.
Jeg mener personlig at det er mega dårlig stil at sidde klar og snuppe et yderst limiteret ur foran andre omega / ur nørder blot for at sætte det på dba 2 timer efter.
Blot min mening
Svar: 260
Tråde: 30
Modtaget Likes: 71 i 44 svar
Givet Likes: 63
(12-07-2018, 11:18 AM)Avantismo Skrev: Folk må have deres mening og jeg må have min.
Moral kan ikke måles med en linial.
Jeg mener personlig at det er mega dårlig stil at sidde klar og snuppe et yderst limiteret ur foran andre omega / ur nørder blot for at sætte det på dba 2 timer efter.
Blot min mening
Og sælge en vare man ikke har.... og mod forudbetaling af depositum. Desværre er den sidste tosse ikke født endnu, så der skal nok være en der hopper på.
Never argue with an idiot.
They will only bring you down to their level and beat you with experience
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg er lidt ambivalent, da jeg på den ene side godt kan se argumenterne for at prøve at undgå "lykkeridderene" men på den anden side, så er det en fri verden og trods alt bare et ur.
Anyhow, så blander jeg mig lykkeligt uden om og nyder det "originale" ST i fulde drag. Et ur jeg var i tvivl om da jeg bestilte i sin tid, men i dag ikke ville være foruden.
God dag gutter...
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Dit er også meget meget federe....
Og selvfølgelig accepterer jeg de fri markedskræfter.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Først af alt vil jeg sige at jeg klapper sammen med "for koret" for ST2!!
- jeg synes virkelig at den er fed, men jeg har nok et særligt forhold til Omega...
Det startede på vintage siden for mange år siden men siden hen har jeg også købt en del nyere ure - mest limiterede modeller og mest speedy'er....
Personligt er jeg ligeglad med hvad folk gør med deres varer når først de er købt og betalt - det er vel alles ret?
At jeg så ALDRIG selv ville gøre DBA stuntet efter er en helt anden sag, og han får det da heller ikke solgt til listepris + 20k....
- hvorfor skulle man købe af en shaky sælger på nettet når man (højest sandsynligt) kan mødes med en grey dealer herhjemme 1. oktober og købe det af ham til sikkert en del mindre skejser?
Dem der kender mig ved, at jeg er samler og har ultra svært ved at lade klokkerne gå når først de er landet, og det er da heller ikke nogen hemmelighed at jeg har 2 ST1'ere, men det er der nu en helt særlig forklaring på....
Første fik jeg som alle andre på nettet hos Omega- aka liste pris....
Nummer to byttede jeg mig til da en af mine venner ikke var interesseret i den alligevel da han fik den leveret...
- For mig var det en no brainer da uret jeg byttede væk var et jeg ikke gik med - værdi ca. 65-70k....
Uden at nævne alle detaljer har jeg givet 50k for nummer to hvilket jeg har det fint med....
Hvem ved - måske jeg kan bytte mig til den nye ST2 som jeg ikke fik nummer på....?
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
Med mindre at nogen kan fremlægge konkrete beviser på det modsatte så tror jeg nada på at de siger nej til penge fra folk som har bestilt disse ure,
da de jo som nævnt lever af at sælge dem, hvorfor skulle de care less om hvad den nye ejer gøre med sit eget ur?
Et hurtig gensalg til langt over listepris skaber kun endnu mere hype,
som mig bekendt intet brand er gået neden om hjem af endnu..
Han siger det han skal sige fordi Omega betaler hans (går jeg ud fra) betragtelige løn,
de skaber et bånd til deres kunder ved at sige at vi passer på jer over for disse "onde" folk som vil slå "ussel" mønt på disse ure,
det sætter mange mennesker i deres natur pris på og hvor mon de så står når næste ur skal købes, hvem har "onde" bagtanker her jeg spørger bare...
Jeg kan sagtens følge når Kim siger det er dårlig moral,
men dem som køber urene er ikke de eneste med en skal vi sige flosset moral,
de køber dem af samme årsag som Omega sælger dem for at tjene penge hvilke jeg ikke kan se noget galt i.
Jeg er kapitalist og glad for at leve i en fri verden,
derfor rør ting som dette mig ikke jeg kan (og gør) lade være med at støtte ting som jeg ikke deler holdning med,
i dette tilfælde er det særligt nemt da ingen af disse LE modeller slår den real deal i min bog.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(12-07-2018, 12:32 PM)Stensbjerg Skrev: Med mindre at nogen kan fremlægge konkrete beviser på det modsatte så tror jeg nada på at de siger nej til penge.
Den er god nok og bekræftet af Robert-Jan Broer (ham der har designet uret med Omega og står bag begge ST modeller) at det et tilfældet og de siger jo ikke nej til penge da de har en kæmpe venteliste de bare sender det videre til. Pengene kommer lige meget hvad.
Jeg er ikke overbevist ham Hr. Broer er jo heller ikke neutral i dette cirkus.
Der er jo ingen garanti for at den næste på listen til uret ikke har samme dagsorden som den de ikke ville sælge til,
derfor kan de jo hvis de rent praktisk skulle holde fast i den officielle holdning ende med at stå med usolgte ure.
Jeg kan sagtens acceptere og forstå hvorfor de melder ud officielt som de gør,
jeg ville have gjort det samme i deres sko da det skaber bånd og kunder der kommer igen,
men uden helt konkrete neutrale beviser tror jeg ikke på det.
Der er altså ikke mindre bullshit salgs snak i ur branchen end i andre måske tværtimod,
man har jo set det med andre mærker også f.eks. PP.
Men vi lægger den bare her, jeg er jo stædig af natur.
•
Svar: 922
Tråde: 114
Modtaget Likes: 1,729 i 500 svar
Givet Likes: 1,689
Jeg synes at det er et lidt underligt emne.
Jeg mener; jeg købte i sin tid mit SD for noget der var tæt på listeprisen. Skulle jeg pludselig sælge det ville jeg da naturligvis sælge det til markedsprisen. Ikke til hvad jeg har givet eller hvad listeprisen foreskriver, men hvad tilsvarende referencer sælges til...
Mon ikke alle kan gøre sig enig i det?
Jeg glæder mig meget til at se om jeg med UltraMan kan finde et Speedy som jeg kan beholde bare lidt længere end et par måneder. Men hvis det en gang skal sælges, bliver det selvfølgelig til det niveau, markedet dikterer...?
Men folk får måske røde hunde af at nogen flipper deres HELT nye ur? Det sker da med MASSER af ure for tiden. Bare se Daytona, næsten alle stål-patek'er osv?
Misforstår jeg noget?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
Vi er total på samme spor og tillykke med uret for resten.
Jeg kommenteret bare på hvorfor jeg ikke råt for usødet køber hvad to fra "Omega lejren"
har udtalt omkring beskyttelsen af uret fra dem som "kun" køber for at sælge.
Da jeg er af den holdning af deres officielle mening,
svare til at spørge ræven om man skal lukke for hønsene om natten.
•
|