Svar: 56
Tråde: 1
Modtaget Likes: 66 i 31 svar
Givet Likes: 75
Så blev det min tur til at springe ud i den fantastiske verden af mekanisk automatiske ure, og jeg glæder mig. Jeg har faktisk nydt mine 2 Certina quartz ure i 4-5 år nu, men syntes at det er tid til et ‘rigtigt’ ur.
Kravene til uret var, swiss made med lang historie, (ikke fordi jeg har noget imod andre, tværtimod pønser jeg lidt på den nye samurai til 2500kr) et pænt dykkerur med lænke. Valget faldt på Longines hydroqonquest, 41mm automatic. Hvad siger i andre til dette ur?
Lige en lille krølle, jeg bestilte det i blåt, men får det tilsendt i sort pga. Ingen på lager, med mulighed for at bytte om efter nytår.
God aften derude.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Fedt ur tillykke med det. Hvad med et par billeder?
Da jeg prøvede samurai var jeg lidt overrasket over størrelsen. Jeg synes i hvert fald det virkede stort på armen i forhold til det seiko turtle jeg også prøvede.
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Tilykke med det. Det er et godt valg. Longines er et super mærke med en fin - og meget veldokumenteret - historie. Jeg forstår valget af den blå.
•
Tak begge to. I får selvfølgelig billeder så snart jeg får det, lige nu har postnord det i jerngreb. Jeg syntes det virker som et rigtig godt valg. Jeg tænker også at jeg bytter det om til det blå, en lidt speciel men alligevel klassisk farve, til et lidt specielt men lidt klassisk ur. Det er i øvrigt en julegave fra min kone og to drenge.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg er kæmpe fan af Longines og forstår godt dit valg. Tillykke med uret..... når det når frem ;-)
•
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Tillykke med den! Har selv kigget på den model i blå for et par år siden! Uden tvivl et lækkert ur! God gave må man sige;-)
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Kan ikke påstå at jeg er kæmpe fan da jeg aldrig har ejet et ur fra dem,
Men de laver flere flotte ure syntes jeg.
Tillykke med dit nye ur
Håber det giver alt den glæde du sigter efter.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Takker alle sammen, pakken er ankommet, og min søde hustru har hentet den. Jeg er dog på job et par timer endnu, så et godt glas rom og glæden ved at pakke det ud venter. Jeg glæder mig.
•
For fa’en det er lækkert, meeenn, det blir byttet til et blåt.

Så kom det endelig hjem ( jeg var blevet lovet engang i januar! Jubii.) og med lænken der passer, nu vidste jeg jo hvor mange led der skulle af. Super service og behandling fra Ulsted ure og smykker.