Urdebatten / Urforum
Endelig ! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Endelig ! (/showthread.php?tid=82200)

Sider: 1 2

Endelig ! - Batman - 18-12-2017

Så blev det min tur til at springe ud i den fantastiske verden af mekanisk automatiske ure, og jeg glæder mig. Jeg har faktisk nydt mine 2 Certina quartz ure i 4-5 år nu, men syntes at det er tid til et ‘rigtigt’ ur.
Kravene til uret var, swiss made med lang historie, (ikke fordi jeg har noget imod andre, tværtimod pønser jeg lidt på den nye samurai til 2500kr) et pænt dykkerur med lænke. Valget faldt på Longines hydroqonquest, 41mm automatic. Hvad siger i andre til dette ur?
Lige en lille krølle, jeg bestilte det i blåt, men får det tilsendt i sort pga. Ingen på lager, med mulighed for at bytte om efter nytår.
God aften derude.

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Endelig ! - tg - 18-12-2017

Fedt ur tillykke med det. Hvad med et par billeder?

Da jeg prøvede samurai var jeg lidt overrasket over størrelsen. Jeg synes i hvert fald det virkede stort på armen i forhold til det seiko turtle jeg også prøvede.

RE: Endelig ! - Larsb - 18-12-2017

Tilykke med det. Det er et godt valg. Longines er et super mærke med en fin - og meget veldokumenteret - historie. Jeg forstår valget af den blå.

Icon_thistreadis

Endelig ! - Batman - 18-12-2017

Tak begge to. I får selvfølgelig billeder så snart jeg får det, lige nu har postnord det i jerngreb. Jeg syntes det virker som et rigtig godt valg. Jeg tænker også at jeg bytter det om til det blå, en lidt speciel men alligevel klassisk farve, til et lidt specielt men lidt klassisk ur. Det er i øvrigt en julegave fra min kone og to drenge.

Endelig ! - KimT - 18-12-2017

Jeg er kæmpe fan af Longines og forstår godt dit valg. Tillykke med uret..... når det når frem ;-)

Endelig ! - whoa - 19-12-2017

Tillykke med den! Har selv kigget på den model i blå for et par år siden! Uden tvivl et lækkert ur! God gave må man sige;-)

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

RE: Endelig ! - Stensbjerg - 19-12-2017

Kan ikke påstå at jeg er kæmpe fan da jeg aldrig har ejet et ur fra dem,
Men de laver flere flotte ure syntes jeg.  Icon_cool

Tillykke med dit nye ur  Icon_flag
Håber det giver alt den glæde du sigter efter. Icon_Up

Endelig ! - Batman - 19-12-2017

Takker alle sammen, pakken er ankommet, og min søde hustru har hentet den. Jeg er dog på job et par timer endnu, så et godt glas rom og glæden ved at pakke det ud venter. Jeg glæder mig.

Endelig ! - Batman - 19-12-2017

For fa’en det er lækkert, meeenn, det blir byttet til et blåt. İmageİmageİmage

Endelig ! - Batman - 23-12-2017

Så kom det endelig hjem ( jeg var blevet lovet engang i januar! Jubii.) og med lænken der passer, nu vidste jeg jo hvor mange led der skulle af. Super service og behandling fra Ulsted ure og smykker. İmage