Træning
Lige kommet hjem efter 20km løb i de århusianske skove. Jeg havde satme gode bener!!
Svar
Går stærkt udfra at vi snakker sydbyen Icon_e_wink Og jo, der er ikke noget bedre end skovene fra Marselisborg og ud... (har selv et par ugentlig ture på min mtb derude)
Simon Hedegaard
Svar
Jeps, mine forældre bor jo tæt på slottet, så man kan løbe i skov hele vejen:)
Svar
Kristofferj Skrev:Det her har virket for mig, men virker sikkert ikke for alle:
Jeg er gået fra 105kg til 78kg på relativt kort tid.

-Ingen sukker
-Ingen stivelse, dvs. pasta, brød kartofler eller ris.
-Ingen alchohol
-Skære meget ned på fede fødevarrer, som smør, olie osv.

-Masser af fedfattig kød som kylling eller tun.
-Masser af rå grønsager, kål, gulerødder, osv.
-Æg
-Frugt, ikke for meget.
Det er dælme et flot vægttab. Super gået. Det viser, at du har ryggrad, Kristoffer.

Vedr dine dine kostanbefalinger, så kan jeg ikke andet end at være enig. Men på den anden side mener jeg ikke, at man behøver gøre det mere kompliceret, end det er. Jeg har lavet diæter til folk - ikke kraftigt overvægtige, men blot folk som ønskede at smide 10-15 kg - som indeholdt både alkohol (rødvin), sukker og stivelse (men også meget fedtfattigt kød og mange grøntsager). Og diæterne har virket. Mit udgangspunkt har været en simple kalkyle: De skal indtage færre kalorier, end de forbrænder + spiser seks gange pr dag + have en pæn andel protein til hvert måltider. Som i mange andre tilfælge af tilværelsen: KEEP IT SIMPLE :)
Svar
Et spørgsmål til motions kloge hovederne.

Jeg får ofte hovedpine efter motion. Det umiddelbare bud på hvorfor er vel væske tab - altså at jeg skal drikke mere.

Her i formiddags kørte jeg en cykeltur. Godt 50 km på godt 2 timer med en lille 10 minutters pause midtvejs. Og nu har jeg så hovedpine.

Så jeg tænke, hvad drikker jeg egentlig? - og det var let at konstatere. Jeg vejede drikke dunken og jeg har drukket 40 cl. Jeg bruger Endomondo og jeg checkede også lige den. Den siger at jeg har forbrugt ca 50 cl.

Inden jeg startede hjemmefra drak jeg et lille glas vand - altså måske 15 cl. Og jeg havde ikke fået noget at spise før jeg kørte.

Skal jeg bare drikke mere (hvor meget mere og hvornår: før, under, efter) eller er der andre råd jeg bør følge?

Jeg cykler for motionens og sundhedens skyld og for at holde vægten lidt nede.

vh baun
Svar
@Baun. Du kan meget vel mangle salte. Jeg bruger selv en sukkerfri elektrolytisk/isotonisk drik mår jeg cykler langt (har 45km på job) så jeg kan holde lidt på væsken. Jeg finder endomondo overskyder kalorieforbruget med ca 100% og væske angiver de halvdelen imho.
Så mere væske og en lille smule salt kan meget vel være tricket ;)

Har selv lige overstået et pas med tunge squats og en times spinning efterfølgende. Trængte til noget cardio udover mine ugentlige cykelture;)
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
Drik noget mere, spis evt en banan el andet frugt under vejs. Jeg drikker normalt over en liter på 1,5 times træning.

Sociologien: enig i at det skal være simpelt, ellers går man død i det!
Svar
Dela Skrev:@Baun. Du kan meget vel mangle salte. Jeg bruger selv en sukkerfri elektrolytisk/isotonisk drik mår jeg cykler langt (har 45km på job) så jeg kan holde lidt på væsken. Jeg finder endomondo overskyder kalorieforbruget med ca 100% og væske angiver de halvdelen imho.
Så mere væske og en lille smule salt kan meget vel være tricket ;)

Har selv lige overstået et pas med tunge squats og en times spinning efterfølgende. Trængte til noget cardio udover mine ugentlige cykelture;)

Endomondo overdriver i hvert fald kalorieforbruget. Den sagde næsten 2000 kcal - jeg mener ca 1200 kcal er mere rigtigt. Jeg vejer ca 80 kg.

Er der en let vej til noget med salte uden kalorier (vægttab er jo et af målene).

Det lyder som om jeg skal op og drikke en halv litter i timen. Det er meget at få ned synes jeg.

Vil en banan have nogen indflydelse på hovedpinen?

Vh baun
Svar
Jeg får det hvertfald skidt hvis jeg træner uden at spise, så man kan vel bare prøve sig ad hvad der funker bedst.
Svar
Kristofferj Skrev:Jeg får det hvertfald skidt hvis jeg træner uden at spise, så man kan vel bare prøve sig ad hvad der funker bedst.

Jeg får det ikke skidt som sådan blot hovedpine. Men det en nok ganske simplethen fordi jeg har undervurderet væskebehovet. Jeg kan se forskellige steder at man skal regne med 40 - 80 cl i timen - altså 2 - 4 gange mere end jeg har drukket.

Jeg har ikke haft problemet tidligere da jeg normalt kun har kørt 30 - 40 km og drukket rigeligt når jeg kom hjem.

Det med salt må jeg lige kigge nærmere på.

Vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)