Urdebatten / Urforum
Træning - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Træning (/showthread.php?tid=57799)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Træning - KimT - 02-06-2012

Affødt af en anden tråd, hvor jeg gik meget "Off Topic" tænkte jeg at vi skulle have en tråd, der omhandler træning.
Det er ingen hemmelighed at jeg er for stor, og skal have taget mig sammen Icon_e_confused

I den forbindelse er jeg kommet igang med at løbe igen OG har meldt mig ind i et træningscenter.
Lidt pinligt, når man kommer op til alle de totalt trimmede folk, der render rundt deroppe og selv ser lidt "fesen" ud Icon_flov

Anyhow så er det tid, til at prøve at gøre noget ved det.
Primært fokus er på løb/kondition/vægttab, men jeg tænker at styrketræning er et godt supplement.

Jeg ved, at vi har nogle af de trimmede "tosser" herinde og gode råd og moralsk støtte modtages med kyshånd Icon_e_wink
Årsagen til tråden er egentlig bare at flere andre tråde har haft taget denne retning, så jeg tænkte at en ny "Off Topic" tråd kunne være relevant.
Idag er der klaret 6,5 km løb i skoven (dog i lavt tempo - til tider nærmere gåen) og 1,5 time i centret, så jeg er rigtig stolt og slapper nu lidt af, med GOD samvittighed Icon_e_biggrin1

Re: Træning - KlausM - 02-06-2012

Hej Kim.
Jeg går ud fra at dit primære formål med træningen er at tabe dig. Hvis du gerne vil se hurtige resultater skal du supplere træningen med at tælle kalorier. Der findes flere sider på nettet og Apps der kan hjælpe dig på vej. Prøv evt. at kigge på madlog.dk. Har du lidt selv desciplin kan du smide mange kilo inden ferien.
Mvh
Klaus

Sv: Træning - KimT - 02-06-2012

Ja.....det evindelige problem med kosten.
Jeg et ALT for glad for det forkerte mad og har (på det område) ingen viljestyrke Icon_flov

Sendt via Tapatalk

Træning - berg - 02-06-2012

Brug en mindre tallerken end du plejer, størrelserne på portionerne er meget psykologiske! ;)

Re: Træning - Mr. Tick - 03-06-2012

Du skal føle dig velkommen til at spørge om gode råd og støtte. Kalorietælleri er klart en fordel, såfremt man ønsker ''hurtigere'' resultater. Jeg gør det konstant - det er slet ikke så slemt som folk tror. Jeg æder konstant store mængder af sund mand uden at det sætter sig nogle steder.

Jeg har f.eks. spist 2 kg. kylling på to dage.

Umiddelbart kan jeg fornemme, at Sociologen er mere ''buffed'', mens jeg er mere ''ripped''. Jeg har i snart 5 år haft stram six-pack og krop. Desuden har jeg et kondital på 57 og en fedtprocent på 10. Jeg har engang vejet 90 kg., men nu jeg er nede på 70 kg.

Re: Træning - khbk - 03-06-2012

Så er der håb endnu. Jeg vejer 92 og har en løs fustage!

Træning - Sociologen - 04-06-2012

Det lyder som om, du er kommet godt igang.

En god og farbar vej er - som andre nævner - at tælle kalorier, men det bliver du hurtig træt af, tror jeg... I stedet vil jeg anbafale, at du holder meget igen med kulhydrater og fedt, og skruer op for proteinindtaget (magert kød, fisk, kylling, æg). Det er flere fordele herved: 1) Protein mætter mere end kulhydrat og fedt, 2) der bruges mere energi på at nedbryde protein end fedt og kulhydrat, 3) der er mindre energi i protein (og kulhydrat) end fedt, 4) protein er en forudsætning for muskeltilvækst og 5) man kan sgu ikke leve uden en god bøf :)

Når du skal have kulhydrater, så minimer indtaget af pasta, hvid ris og kartofler. Frugt er ok i fornuftige mængder. Hold dig i stedet til grøntsager - og havregryn, som er et must om morgenen (fx med rosiner og mandler). Rugbrød med magert pålæg er også fint. Sprig ikke måltider over!

Apropos så skal du spise 5-6 mindre måltider pr dag. Flest kulhydrater først på dagen, hvor dine energidepoter skal fyldes op. Hvert måltid skal indeholde en anseelig mængde proteiner. Spis helst ikke efter kl 19.

En gang pr uge er det SPISEDAG. Her kan du spise alt - ALT - hvad du i løbet af ugen har "drømt" om. Og ja, kage til morgenmad, junk til middag og koteletter med sovs til aften er ok. Oh chokolade og chips. Blot husk at få proteiner. Og kun en dag pr uge. Efter denne dag skulle du gerne være topmotiveret til at holde diæten de efterfølgende seks dage...

En proteindrik efter træning vil også være en god ide.

Træningsmæssigt er konditionstræning selvfølgelig ikke til at komme udenom. Gerne 30-60 minutter pr dag. Måske en morgenrutine før morgenmad? Det fungerer fint. En kop stærk mokka (uden sukker), og så derudaf. Koffein er generelt godt forud for træning, da det selvsagt øger ens energi, men det øger også end smertetærskel. Personligt "power walker" jeg, dvs hurtiggang, som kan praktiseres overalt. Løb er også ganske fint, men kan give ømhed i leddene, når man - som os - er +100 kg ;)

Mht vægte så hold dig til toleds-øvelser. De er bedst til muskelopbygning og fedtforbrændigt. Fx benpres, squat, dødløft, skulderpres, bænkpres og roning. Få en instruktør til at hjælpe dig med et program. Løft tungt, men gå ikke på kompromis med korrekt udførelse. Det kan give skader og bidrager ikke til optimal muskelvækst.
Vægttræning tre gange pr uge skulle være tilstrækkeligt.
Husk at større muskler øger dit basalstofskifte, så du m.a.o. kan spise mere mad uden at tage på i fedt.

Husk at der er tale om en livsstilsomlægning, da man som bekendt bliver det, man spiser. Men omvendt så er det ikke så slemt, som det lyder. Det tager som regel en måned at ændre en vane, dvs efter en måned skulle det ikke længere være et problem at overholde de "nye regler".

Send mig evt en PB, hvis du skal have hjælp til træningsprogram eller diæt.

GOD TRÆNING!

Re: Træning - Amehlbye - 04-06-2012

uden at lyde som en anden Kim Schumaker - så job well-done herfra, Kenn

er fandme imponerende at det kan lade sig gøre og endnu mere imponerende, nogen har viljen til det.

Re: Træning - baun - 04-06-2012

Ja det er imponerende at nogen kan holde gejsten oppe til sådan et program.

Jeg har valgt en lidt anden vej til at tape et par (ca 10) kg.

Jeg går/løber 30-60 minutter dagligt. Det er der ikke så meget nyt i, men så tager jeg en 3 mdr. periode hvor alkohol og kage er forbudt dog undtagen når vi har gæster eller vi er i byen - måske en gang om ugen og uden at gå grasat. Hvad jeg gør efter de 3 mdr. har jeg ikke besluttet endnu. Gode ideer modtages. Jeg har ingen intentioner om andet end at holde vægten på rimeligt niveau.

Jeg startede for 4 uger siden (lige efter Bededag) og det har kostet mig 3 kg indtil nu. Så det er ikke sådan at det går lynhurtigt, men baggrunden er også at jeg over det sidste år har taget 200 g på om ugen eller 10 kg.

Vi har været for gode til at hygge os - 3-4 gange om ugen med et glas rødvin eller 2 og i week-enden en frokost med øl og snaps.

Dels taber jeg mig, men jeg sover også bedre og har det også bedre. Jeg tror jeg er slem til at overspise - især når jeg får rødvin til, så derfor.

vh Baun

Re: Træning - KimT - 04-06-2012

Sociologen Skrev:Mht vægte så hold dig til toleds-øvelser. De er bedst til muskelopbygning og fedtforbrændigt. Fx benpres, squat, dødløft, skulderpres, bænkpres og roning. Få en instruktør til at hjælpe dig med et program. Løft tungt, men gå ikke på kompromis med korrekt udførelse. Det kan give skader og bidrager ikke til optimal muskelvækst.
Jeg har lige brug for lidt uddybning ifht. "toleds-øvelser" ???
Og med "løft tungt" mener du så færre løft med mere vægt ?

Hvad er at foretrække ifht. til vægt og mængde, når man snakker "sæt"
Fokus på højere vægt og færre løft eller mindre vægt og flere løft.
Husk på at jeg er helt på bar bund her, og kun har intentioner om at blive i lidt bedre form og ikke så slasket Icon_e_wink
Primært fokus er på at få det bedre fysisk og at prøve at stoppe degenereringen bare lidt Icon_e_wink

Når vi snakker mere konkret om hvad der er mest hensigtsmæssigt, snakker vi så sæt som:
10 løft x 3 gange eller 30 løft x 2 gange, eller hvad?

Ovenstående er bare eksempler, så du ved hvad jeg mener Icon_e_wink