Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur.
Jeg har købt et Festina quartz ur 6674 brugt med hjertet.  Icon_smil

Det taber ikke tid.

Imidlertid er sekundviseren øverst på ur værket gået i stå.  Icon_e_surprised

Er det nok at udskifte batteri, eller skal sekundviseren muligvis laves af en urmager, og hvad koster det omtrentlig.

Den runde sekundviser på ur værket går, men ikke de 2 andre runde.
Svar
Det er ikke sekundvisere, men sub dials til stopuret....
Svar
(27-05-2017, 08:31 PM)Claus Tukjær Skrev: Det er ikke sekundvisere, men sub dials til stopuret....

Tak for det Claus Tukjær.

"Problemet" blev løst med 2 tryk på øverste knap på uret, og et google af sub dials.

Nu går sekundviser som den skal.  Icon_not
Svar
Jeg er faktisk ikke helt sikker men mener jeg engang har hørt at værkerne ikke har så godt af at stopuret går hele tiden..

Men pointen med dem er jo at du kan bruge den som stop ur, så det er ikke meningen den skal køre hele tiden :-)

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Svar
(27-05-2017, 10:27 PM)whoa Skrev: Jeg er faktisk ikke helt sikker men mener jeg engang har hørt at værkerne ikke har så godt af at stopuret går hele tiden..

Men pointen med dem er jo at du kan bruge den som stop ur, så det er ikke meningen den skal køre hele tiden :-)

Præcis whoa.

Jeg "dødelige" ejer af et quartz ur kunne måske have slidt det op uden at vide det.

Hvad skal jeg med stop ur?

Mobilen kan klare opgaven ligeså hurtig.  Icon_e_biggrin1
Svar
Haha ja det er sku ikke bare sådan at eje ur jeg bruger det faktisk engang imellem, men må nok indrømme jeg oftere bruger de ure med krans til at time ting! Sidst brugte jeg mit hexa til at holde øje med tiden på grillen!

İmage

Svar
(27-05-2017, 10:59 PM)whoa Skrev: Haha ja det er sku ikke bare sådan at eje ur jeg bruger det faktisk engang imellem, men må nok indrømme jeg oftere bruger de ure med krans til at time ting! Sidst brugte jeg mit hexa til at holde øje med tiden på grillen!

İmage

Tillykke med det  Icon_party

Så er det gode gamle ægge ur en saga blot.
[-]
  • whoa
Svar
(27-05-2017, 10:56 PM)BA Skrev: Hvad skal jeg med stop ur?

Tja, hvorfor har du i det hele taget så et ur, når mobilen kan mere end uret?  Icon_blink

Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
(28-05-2017, 08:28 AM)Lars Skrev:
(27-05-2017, 10:56 PM)BA Skrev: Hvad skal jeg med stop ur?

Tja, hvorfor har du i det hele taget så et ur, når mobilen kan mere end uret?  Icon_blink

Mvh
Lars

Du misforstår mig. Icon_blink  

Ganske kort. Mit behov er at se, hvad klokken er, dato og se klokken om natten, hvis jeg vågner. Øverst i tråden starter jeg jo med at skrive at uret er købt med hjertet.

At det så som "bonus" for mig har sub dials er helt i orden for mig også, og jeg respekterer, at andre bruger den smarte funktion.

Jeg bruger faktisk ikke mobilen som stopur, men som jeg skrtver tidligere et ægge ur.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)