|
Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. (/showthread.php?tid=81898) |
Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - BA - 27-05-2017 Jeg har købt et Festina quartz ur 6674 brugt med hjertet. Det taber ikke tid. Imidlertid er sekundviseren øverst på ur værket gået i stå. Er det nok at udskifte batteri, eller skal sekundviseren muligvis laves af en urmager, og hvad koster det omtrentlig. Den runde sekundviser på ur værket går, men ikke de 2 andre runde. RE: Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - Claus Tukjær - 27-05-2017 Det er ikke sekundvisere, men sub dials til stopuret.... RE: Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - BA - 27-05-2017 (27-05-2017, 08:31 PM)Claus Tukjær Skrev: Det er ikke sekundvisere, men sub dials til stopuret.... Tak for det Claus Tukjær. "Problemet" blev løst med 2 tryk på øverste knap på uret, og et google af sub dials. Nu går sekundviser som den skal. RE: Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - whoa - 27-05-2017 Jeg er faktisk ikke helt sikker men mener jeg engang har hørt at værkerne ikke har så godt af at stopuret går hele tiden.. Men pointen med dem er jo at du kan bruge den som stop ur, så det er ikke meningen den skal køre hele tiden :-) Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk RE: Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - BA - 27-05-2017 (27-05-2017, 10:27 PM)whoa Skrev: Jeg er faktisk ikke helt sikker men mener jeg engang har hørt at værkerne ikke har så godt af at stopuret går hele tiden.. Præcis whoa. Jeg "dødelige" ejer af et quartz ur kunne måske have slidt det op uden at vide det. Hvad skal jeg med stop ur? Mobilen kan klare opgaven ligeså hurtig. Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - whoa - 27-05-2017 Haha ja det er sku ikke bare sådan at eje ur [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] jeg bruger det faktisk engang imellem, men må nok indrømme jeg oftere bruger de ure med krans til at time ting! Sidst brugte jeg mit hexa til at holde øje med tiden på grillen! ![]() Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk RE: Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - BA - 27-05-2017 (27-05-2017, 10:59 PM)whoa Skrev: Haha ja det er sku ikke bare sådan at eje ur [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] jeg bruger det faktisk engang imellem, men må nok indrømme jeg oftere bruger de ure med krans til at time ting! Sidst brugte jeg mit hexa til at holde øje med tiden på grillen! Tillykke med det Så er det gode gamle ægge ur en saga blot. RE: Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - Lars - 28-05-2017 (27-05-2017, 10:56 PM)BA Skrev: Hvad skal jeg med stop ur? Tja, hvorfor har du i det hele taget så et ur, når mobilen kan mere end uret? Mvh Lars RE: Sekundviser er gået i stå på Festina quartz ur. - BA - 28-05-2017 (28-05-2017, 08:28 AM)Lars Skrev:(27-05-2017, 10:56 PM)BA Skrev: Hvad skal jeg med stop ur? Du misforstår mig. Ganske kort. Mit behov er at se, hvad klokken er, dato og se klokken om natten, hvis jeg vågner. Øverst i tråden starter jeg jo med at skrive at uret er købt med hjertet. At det så som "bonus" for mig har sub dials er helt i orden for mig også, og jeg respekterer, at andre bruger den smarte funktion. Jeg bruger faktisk ikke mobilen som stopur, men som jeg skrtver tidligere et ægge ur. |