Tur til Baselworld 2017 (del 4)
#1
DEL 4

Se del 1 ved at klikke her
Se del 2 ved at klikke her
Se del 3 ved at klikke her

Efter lidt om turen derned, ankomsten, besøget hos Omega, frokosten, lidt rundtur og besøget hos Glashütte i del 1, 2 og 3, er vi nu kommet til del 4 som også er den sidste. Da vores fastlagte program var nået til ende var der "fri leg" og den blev selvfølgelig tilbragt med en masse vindueskiggeri i alle de flotte stande, samt generel hygge med rejsekammeraterne. Jeg var så optaget af de mange indtryk at jeg kun fik taget ganske få billeder, men dem jeg har, kommer her.

En del af Swatch Group´s område.

İmage

Indgangen til Hal 1. Jeg kunne desværre ikke komme langt nok bagud med min telefon til at få hele skiltet med.

İmage

Et par tilfældige billeder Icon_lol

İmage

İmage

Efter lidt mere rundtur blandt alle de større kendte fabrikanter, begav vi os imod den del af messen hvor de uafhængige urmagere holdt til. Først stødte vi på MB&F som altså laver nogle vandvittige ure og alle i - for mig - fuldstændig absurde størrelser. Det eneste der var nogenlunde til at bære på armen, var dette, men det var ikke noget jeg nogensinde ville vælge, selvom prisen ikke var en "udfordring"

İmage

Til gengæld var jeg faktisk lidt fascineret af deres bord/vægure  Icon_e_biggrin1

MB&F Arachnophobia (Læs mere om det ved at klikke her)

İmage

MB&F Destination Moon (Se mere om det ved at klikke her)





Efter lidt kiggen hos dem endte vi hos Kari Voutilainen, en yderst behagelig herre som havde masser af tid til at vise ure og fortælle om hans syn på alverdens ting. Især interessant var det at høre ham fortælle om efterspørgslen på hans ure samt hans beslutning om IKKE at udvide produktionen, men derimod holde det småt....og godt.

Første gang jeg mindes at have taget et billede med en anden end min kone eller søn.

İmage

Jeg må erkende at jeg virkelig var "blown away" af hans ure. Jeg kommer aldrig til at have økonomi til et, men hold nu fest, det var spændende at kigge på dem med en lup. Afsindigt flot arbejde fra den beskedne Finne.

İmage

İmage

İmage

İmage

Og her kommer lige et godt råd. Hvis du er på Baselworld og står og kigger på ure eller taler med andre, så stil IKKE din taske/pose med diverse merchandise fra dig. Da jeg stod og talte med Kari, havde jeg sat en pose ca. 1 meter fra mig og havde det ikke været for en af de medrejsende, havde en gut snuppet den. Han satte sig diskret på en stol ved siden af min pose og kiggede rundt omkring sig. På bordet var der en lille kasse med noget efterladt merchandise, som han elegant fik snuppet, hvorefter han havde kig på min pose. Heldigvis havde min makker set det og rejste sig for at snuppe posen til mig. Jeg tror dog ham gutten blev lidt skuffet over han ikke fik fat i den, så han forsvandt hurtigt Icon_lol

Nå, men videre rundt på messen og lidt tilfældige billeder/video.

Et enkelt billede fra Grönefeld

İmage

En video bare fordi jeg synes deres display var sjovt. (og ja, jeg ved godt jeg skal huske at vende telefonen inden jeg filmer næste gang)





Tiden går som bekendt hurtigt når man har det sjovt og inden vi fik set os om, var klokken blevet 18.00 og dermed lukketid. Vi mødtes med vores vært som samlede tropperne og derfra gik det i taxi ned imod byen til en Italiensk restaurant. Man kan i øvrigt tydeligt se der er urmesse i byen, for hold da op der var mennesker alle vegne og "ur-spotte" mulighederne var ekstreme. Jeg har aldrig set noget lignende og i alle ender af spektret. Fedt fedt fedt....

Selv menuen på restauranten var tilegnet messen Icon_blink

İmage

Herefter fortsatte aftenen med høj stemning og jeg vil spare jer for yderligere detaljer, men hyggeligt og sjovt var det Icon_party

Næste morgen fik vi lov at sove lidt længe, inden den stod på morgenmad og retur til lufthavnen for hjemrejse. Så op af sengen, et hurtigt bad, pakke tasken og ned for at få den obligatoriske morgen cigaret, inden de andre dukkede op.

İmage

Et wristshot mere mens jeg ventede på de andre.

İmage

Efter morgenmaden dukkede transporten op og vi begav os imod lufthavnen, hvor vi efter check in, selvfølgelig lige skulle have et fællesskud.

İmage

Med Omegas Trilogy som mine klare favoritter fra Baselworld 2017 (og måske en lille drøm om et ur fra Kari Voutilainen) samt en bekræftelse af at jeg snart skal have et ur fra Glashütte, stopper jeg for denne gang og håber det har været en ok beskrivelse af turen. Jeg har kun beskrevet det kort, da jeg gerne ville dele det mens det var rimeligt frisk i hukommelsen og jeg kunne selvfølgelig sagtens have taget mange flere billeder og i en anden kvalitet, men da mit fokus var på oplevelsen, urene og menneskerne, så i må nøjes Icon_smil

Se del 1 ved at klikke her
Se del 2 ved at klikke her
Se del 3 ved at klikke her
[-]
  • Lars
Svar
#2
Tak KimT for alle fire rapporter det har været en fornøjelse at læse med, næsten som at være med.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • KimT
Svar
#3
Yes, også tak herfra på "firelogien" - det må have været rigtig spændende Icon_smil

Ut. er stadig vild med Omega trilogien.

Speedmasteren er med cal. 1861 ifølge deres hjemmeside ligesom den nye tuesday.
Og den jeg nylig har købt i den store kasse Icon_e_biggrin1
Mvh.

Jørgen
[-]
  • KimT
Svar
#4
Mange tak Kim!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
[-]
  • KimT
Svar
#5
Tack för ett trevligt Baselreportage Kim Icon_smil
Kul att du var hos Glashütte Original!
Tony.A.
timetotalk.se
[-]
  • KimT
Svar
#6
Mange tak for en fin og meget inspirerende rejseberetning.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#7
Tak for en fin beskrivelse. De fire afsnit giver et glimrende indtryk af, hvor overvældende Basel messen er. Det var dejligt at se, at I fik mulighed for at tale med Voutilainen. Hans ure har jeg længe været imponeret af.
Tak.
JK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: