Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(06-02-2017, 07:03 PM)Gert Skrev: En økonom og genetisk jyde - som mig selv - ville helt kynisk overveje anskaffelsesprisen på uret i forhold til chancen for at få noget godt ud af eksperimentet. Statistisk set ender den slags eksperimenter meget ofte i fiaskoer.
Som Runzuk nævner tager det kun lidt tid og lidt ketchup at få det tilbage til nystand, så der er 100% fortrydelsesret :-)
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Personligt rykker messing og bronze slet ikke for mig.
Men jeg nyder da at se jeres billeder.
Jeg ville ikke fremskynde patineringen kemisk.
Bare lade tiden sætte sit præg på uret.
•
Svar: 378
Modtaget Likes: 309 i 218 svar
Givet Likes: 710
(06-02-2017, 10:03 PM)T.Hansen Skrev: Jeg er nu ganske cool med bronze. Syntes faktisk at det netop er materialets forandring/patinering der gør uret spændende.
Hey det er ret fedt at uret ændrer udseende henover tid, og såfremt det ikke ønskes, ja så er det jo relativt nemt at fjerne - win win. Anyway, jeg er jo også farvet da jeg selv har et bronze ur :)

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Virkelig et lækkert Oris

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Jeg er som også nævnt andet sted klar på både Bronze og messing!
Synes det er fedt at det patinerer -
materialet har sit eget liv sammen med brugeren!
Personligt ville jeg aldrig forcere patineringen alene pga. ovenstående, men lade tiden sætte sine spor og går det helt galt så starte forfra!
Herunder et par skud af min Archimede pilot!
Bemærk især c-spændets farve....
Og indenfor de næste par mdr'er lander mit tredje Dornbluth projekt jo så også - en one of a kind Bronze klokke!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar: 378
Modtaget Likes: 309 i 218 svar
Givet Likes: 710
(07-02-2017, 09:58 AM)gmt-geek Skrev: Jeg er som også nævnt andet sted klar på både Bronze og messing!
Synes det er fedt at det patinerer - materialet har sit eget liv sammen med brugeren!
Personligt ville jeg aldrig forcere patineringen alene pga. ovenstående, men lade tiden sætte sine spor og går det helt galt så starte forfra! 
Herunder et par skud af min Archimede pilot!
Bemærk især c-spændets farve....
Og indenfor de næste par mdr'er lander mit tredje Dornbluth projekt jo så også - en one of a kind Bronze klokke!
Vh. Jon

Hej Jon
Utrolig lækkert ur med fede remme til
Så tog jeg beslutningen og gik i gang.
Ind med uret i en lufttæt pose og endvidere et hårdkogt æg. Posen forsegles og ægget knuses inde i posen. Så er det bare at vente.
Hvis resultatet ikke er godt får det med pusse kluden