Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(06-09-2016, 09:36 PM)Ian480 Skrev: hej
Tak for anbefalingen men kommer ikke forbi Jylland.
Hvad jeg selv har kunne finde frem til, ved lidt søgning, kunne det være Jørgen Kronos på frb. og Bo Mølbak, som begge skulle havde stor erfaring med vintage Omega.
Nogen her der kan anbefale, dem ?
Mølbak kender jeg og han er sådan set god nok. Det er heldigt at det skulle være muligt at få det til at køre helt fint med nogle gode nye dele i værket. 8.000 kr synes jeg også er en god pris. Bed ham om at lave det helt perfekt i værket også selv om det måske koster lidt ekstra. På den måde står du ikke med et ur, som måske efter 3 år skal have service igen.
•
Svar: 922
Tråde: 114
Modtaget Likes: 1,729 i 500 svar
Givet Likes: 1,689
Ravnkilde på Østerbrogade kan på det kraftigste anbefales. Gætter på at han kan gøre det TOP for knap 3000,-
- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
•
Svar: 79
Tråde: 6
Modtaget Likes: 14 i 10 svar
Givet Likes: 9
så er uret købt, for 8.000 kr, det så en 145.022 så det burde være en cal 861.
Umiddelbart er planden nyt glas fuldt service af værk.
Men..
Bør jeg få udskiftde visere ? (måske er sekund gronografen uorg.)
evt. nænsom polering ?
•
Svar: 43
Tråde: 10
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 3
Tillykke med uret. Det har du altså fået til en rigtig skarp pris. Alene lunetten er i dagens marked minimum 50% mere værd end det du har betalt for uret!
Med serienummer 30..... bør indersiden af bagkassen vise 145.022-69.
Kassen ser umiddelbart ikke ud til at være poleret og jeg vil anbefale at du lader den være sådan (hvis du tænker værdi og evt gensalg på et tidspunkt da det vil devaluere værdien ikke ubetydeligt).
Jeg ville personligt alene få urværket serviceret og sidenhen kigge efter en original kronohånd.
Kunne være rigtig spændende med nogle flere billeder i god kvalitet, med godt lys mv...
Sent from my Samsung galaxy S6
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Helt enig med Ryan. Få kun serviceret værket og ordnet/skiftet glasset. Din lynette er en DO90 (dot over 90) som bliver dyrere og dyrere.
•
tak for input, det guld værd, følger jeres råd.
ingen polering, ingen skift af viser, for at bevare uret så org. som muligt.
men lynetten kan bruger en renovering, sælger fortalte at tacymeter lynetten var røget af, og var blevet sat på af en urmager.
Det lader til at arbejdet ikke blev gjordt specielt godt, da den helt sikkert er blevet limet på med for meget lim, der sidder gammel brune lim rester langs glasset.
Tror i at en urmager kan fjerne det gamle lim, uden at beskade lynetten?
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad en urmager kan gøre ved lynetten, men sørg for at vælge en der kender til vintage Omega og som ved hvad en DO90 lynette kan være værd. Prøv selv at google priserne på disse, f.eks. på Ebay
(10-09-2016, 11:28 PM)Ian480 Skrev: tak for input, det guld værd, følger jeres råd.
ingen polering, ingen skift af viser, for at bevare uret så org. som muligt.
men lynetten kan bruger en renovering, sælger fortalte at tacymeter lynetten var røget af, og var blevet sat på af en urmager.
Det lader til at arbejdet ikke blev gjordt specielt godt, da den helt sikkert er blevet limet på med for meget lim, der sidder gammel brune lim rester langs glasset.
Tror i at en urmager kan fjerne det gamle lim, uden at beskade lynetten?

Hmm... Ligner umiddelbart mere årtiers skidt og snavs... Mit bud er, at det vil gå af med en forsigtig vask når bezelen er kommet af og dermed er adskilt fra kasse og glas/krystal.
•
Ifht glasset:
Hvis det er det helt oprindelige, altså det som uret blev født med, er det også vigtigt, at du gemmer det, hvis du vælger at få skiftet glasset ud, da det også vil have betydning for værdien af dit ur.
Du kan evt overveje blot at få pudset glasset, hvis de ridser du beskriver er overfladisk og hvis glasset ikke er blevet "skørt" med tiden eller har dybe revner - forhold, der vil medføre en risiko for at glasset går itu, spontant eller ved mindre ydre påvirkning, med risiko for at skade skiven.
Hvis glasset er et originalt omega, vil der være et lille omegategn centralt (præget på undersiden af glasset). Dette tegn kan have forskellige "typografi" og afhængig af, hvordan det præcist ser ud, vil man kunne afgøre om glasset er oprindeligt eller et senere serviceglas.
Prøv at se, om du kan finde omegategnet og se, om du kan fange det med kameraet...
•
Omega logoet i midten er der, sælger fortalte at uret aldrig har fået service, så det burde være org. glas.
Glasset ser slidt ud efter en 40 års tid, ridserne ser dybe ud, så det skal nok skiftes.
Hvis det overlever afmontering, vil jeg gemme det.
fedt med info omkring dot90, mit ur burde være fra årgang 1970-71. Så nu skal jeg være endnu mere varsom ang. renovering af tachymeter lynetten, da den næster er uersttadelig.
https://omegaforums.net/threads/dot-over...zels.2021/
•
|