Svar: 13
Tråde: 2
Modtaget Likes: 2 i 2 svar
Givet Likes: 1
Tak,
Jeg har kikket og fandt ikke noget i min kategori som kan lede mig hen på andre priser, der er udvalget på chrono24 jo meget større, og ebay er også prøvet, intet som er billigst. Jeg holder lidt øje.
•
Svar: 426
Tråde: 62
Modtaget Likes: 292 i 120 svar
Givet Likes: 0
(01-07-2016, 02:52 PM)TioMalo Skrev: Naturligvis kan du opnå en hurtigere handel ved at sælge på Chrono24, det udelukker ikke at sætte uret til salg samtidigt i Danmark.
Det at begynde at rådgive nogen om priser er lige med at bede om shitstorm men når alle uden forgyldte forbindelser kan finde et Datejust i godt stand for omkring de 17 - 18K, er det måske lidt optimistisk at håbe at opnå kr. 21.000 for dit ur... Men som sagt, ikke mere om det og held og lykke med salget, la det så være poleret eller upoleret.
Kig hvad Mads har af Datejusts + for hvad pris på sit site http://timetowatch.dk og så in mente at en privatsælgers priser er altid lidt under de profs som betaler jo (brugt-) moms og skat for deres fortjenester.
Mvh - John
Og giver reklamationsret ( hvilket jo også forhøjer prisen )
Svar: 508
Tråde: 25
Modtaget Likes: 573 i 244 svar
Givet Likes: 130
Der er en svensker som kan lave dit ur. Han kalder sig Macgyver og du finder ham på TTT ( timetotalk ) og på tzuk , hvor du også kan se hans arbejde. Han er rigtig dygtig og har selv lavet en lapping maskine. Tjek ham ( har selv tænkt at få lavet noget hos ham ).
•
(02-07-2016, 12:55 AM)jazzman Skrev: Der er en svensker som kan lave dit ur. Han kalder sig Macgyver og du finder ham på TTT ( timetotalk ) og på tzuk , hvor du også kan se hans arbejde. Han er rigtig dygtig og har selv lavet en lapping maskine. Tjek ham ( har selv tænkt at få lavet noget hos ham ).
Efter 2 mails og lang tids venten, så var den svensker vistnok ikke interesseret i at hjælpe :( Der var ingen kommunikation tilbage derfra efter længere tid.
Og som en lille update, så har jeg endnu engang valgt at beholde uret :) Så jeg har ikke tænkt mig at sælge.
•
Svar: 508
Tråde: 25
Modtaget Likes: 573 i 244 svar
Givet Likes: 130
Nåh, han har sikkert nok at lave og har laver kun ure en dag om ugen, ved siden af sit alm arbejde .
Jeg ville nok sende det til
Mortensen i Herning og få et tilbud på opgaven.
Det kan højst koste portoen hvis du afstår.
Held og lykke
•
det grej mcgyver har lavet er ikke til megen nytte på en gammel rollie, han er grundlæggende tooled up til kunne lave en "sunburst",
"strålepolering", "radiel børstning" eller hva' du har lyst til at kalde det, til perfektion, på en keglestub.
der ER ikke meget keglestub på en rolex - skal du polere den korrekt er det enten håndkraft eller robot -that's it !
så mon ikke det er muligt at et forsigtigt, diplomatisk "kan ikke hjælpe" fra ham, er blevet læst som et "er ikke interesseret i at hjælpe" ?
•
Opdatering,
Uret er nu poleret efter en tur hos Ravnkilde og på plads efter flere måneders venten.
Så Udfordring løst.
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
God opdatering !!!
Det ville være meget fint, hvis du kunne vise billeder af, hvordan resultatet er blevet !
Men tillykke med en god ende på en lidt træls historie !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
(21-08-2016, 09:44 PM)pbr Skrev: God opdatering !!!
Det ville være meget fint, hvis du kunne vise billeder af, hvordan resultatet er blevet !
Men tillykke med en god ende på en lidt træls historie ! 
Det var da en god ide, så kan andre da give deres vurdering af arbejdet, jeg har intet forstand på det.

Kunne ikke finde en bedre vinkel :) De er lagt op i høj opløsning, så de kan hente og detaljer kan zoomes på , hvis man vil, så er det lettere at se de fine detaljer, så er man dog også nede hvor øjet ikke kikker :)
Uret har 25 års jubilæum, så der er vel også grænser for udseende.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(22-08-2016, 02:57 PM)xelor Skrev: [quote='pbr' pid='299200' dateline='1471808678']
God opdatering !!!
Kunne ikke finde en bedre vinkel :) De er lagt op i høj opløsning, så de kan hente og detaljer kan zoomes på , hvis man vil, så er det lettere at se de fine detaljer, så er man dog også nede hvor øjet ikke kikker :)
Uret har 25 års jubilæum, så der er vel også grænser for udseende.
Jeg - og sikkert rigtigt mange andre her - er meget nysgerrige om at se resultaterne. Men, jeg kan intet se af det nuværende billede.
Kan du ikke fotografere uret - som ligger skiven opad - uden flash. Billedet behøver ikke at være i en gigantisk størrelse, fotografer uret bare lige mod skiven.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
|