dårlig beslutning, og nu er det ødelagt eller?
Klarlund vil kunne polere dette op så det står super flot, og tror det vil koste 2000-3000kr. 

Jeg vil ALDRIG lade andre end Klarlund, lave det. 
De har ventetid, men det er udelukkende fordi de har travlt = stor erfaring.

De har også en lapping maskine, som den eneste AD'er i DK.

Men giv dem et kald på telefonen, det koster ikke noget Icon_blink

Jacob
Svar
Hvis et lignede tilfælde udløste en regning på 2.500 kr for 10 år siden er prisen meget højere nu. Men men Klarlund må naturligvis se på det. Billeder kan være utaknemmelige.
Svar
(27-11-2015, 10:27 PM)Jacob K Skrev: Jeg vil ALDRIG lade andre end Klarlund, lave det. 
De har ventetid, men det er udelukkende fordi de har travlt = stor erfaring.
Jacob

Klarlund har travlt og der er ventetid pga. at de supplerer nye ure og reparerer dem som den eneste AD i en by hvor procentuelt antal af Rolex ure er det største i landet og befolkningstal på små 600.000 (= big-city-bright-lights efter danske målestok). Og pga. at deres værksted er underdimensioneret i forhold til arbejde de har.
Jeg kan godt lide nogle af deres ansatte men er dybt uenig med deres reparationspolitikpolitik ang. vintage (som de ikke er verdensmestre i i øvrigt). At jeg ikke hellere hepper for deres latterlige prispolitik er noget andet, men den kan man ikke vist klage over hvis man ellers tror på fri markedsøkonomi. Man kan jo bare vælge en anden AD  Icon_blink
La´ nu os slippe for fødselsdagssange og andet hyldest for en firma som kræver at man laver et 7K eftersyn når der kun skulle skiftes kronrør i min vintage 5512 (som lige havde fået eftersyn - bare ikke hos en AD)....

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Dmoeslundk, whoa
Svar
Klarlund fixede mit submariner efter et motorcykel uheld for cirka 6000 det var mere medtaget end dit :) så smut ind og hør :)
Svar
Har været lidt offline(Ked af det) omkring uret, og det røg i skuffen for at glemme det utroligt dumme valg at forsøge at polere det selv. Nu har jeg måske fået lidt mod på den med Klarlund.

Jeg kommer dog ikke i nærheden af københavn som var muligt tidligere, og ikke sikker på jeg kører til kbh, for dette. Så, nogen som ved hvordan eller om det er muligt at sende sådan et? Forsikring osv..  Klarlund ved det nok men alligevel spørger jeg lige engang her ;)

Og igen, tusind tak for alt hjælp og information. Jeg har da fået håbet lidt tilbage, og vil gerne bevare uret, da det har en special betydning for mig.
Svar
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål om hvorvidt du kan sende uret.

Men du skal da bare få hanket op i dig selv og dullen, hvis sådan el findes på adressen og så kører i til storbyen og hygger med en god brånsjh. Så får du lige listet uret af, plus får prøvet 10 nye ure hos Klarlund.

Du kommer hjem en bedre og gladere mand

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
[-]
  • bcmb
Svar
Hvis jeg går ind på Postdanmark's hjemmeside og angiver en værdi på 20.000, så koster det 169,- at sende. Hvis værdien er 40.000, så koster det 209,-. Så det er jo ikke en herregård.

http://www.postdanmark.dk/da/Sider/Quick...egner.aspx

PS.: Jeg håber du får det gjort - dels for din egen skyld, men også for at se resultatet :-)
Svar
Ja, de tider er forbi hvor et værdibrev eller pakke kostede kr. 49 (et-par år siden). Og siden blev kontorerne lukket og ekspedition flyttet til supermarkeder, så man må go ud fra at der er fremskrid i affærerne Icon_lol

Når jeg sender ure i DK, bruger jeg rekommanderet brev som koster kr. 116 op til 2 kg og dybte + højde + bredde maks. 90 cm.
Nu er erstatningen kun kr. 1.500 + porto, men alt anbefalet hos PostDanmark sendes i samme batch med værdipakkerne. Der er aldrig nogensinde forsvundet et rekommanderet brev eller for den sags skyld værdipakke.
At sende ure i EU / resten af verden = businessaftale med FedEx.

Mvh. John
Svar
Så er jeg frygteligt tilbage, og har opdateret billeder, som udløb pga. alder , velnok.

Jeg har desværre ikke taget mig sammen og kontaktet klarlund igen, sidst skulle det forbi en bekendt som havde det i hånden når han kørte ind med det ;) Sådan sker det ikke denne gang, så...

Jeg overvejer at gå på Chrono24.com og sælge uret, som det er. Nu tænker jeg så at ud fra billeder, og dem jeg selv ser på siten, som værende perfekt eller bare fine. Så ryger det her vel ned uden polering, på en 3. Ok stand men poleret?
Der følger original æske og certifikat med og Ref nr. 16234. Jeg overvejede en pris omkring 21.000, nogen med erfaring på Chrono24 og hvorledes jeg kan gribe det an, tænker salg til Europa giver bedre chance for gode priser end salg lokalt i Danmark.

Måske burde det poleres op igen hos Klarlund, inden salg men jeg har simpelthen opgivet at få det bragt derind.

Er det forkert at sælge til mindre end håbe jeg kan få det poleret for et par tusind, og stadig få en bedre pris for det. Det er jo ellers i fin stand (udover rigtig ringe og dårlig polering).
Svar
Naturligvis kan du opnå en hurtigere handel ved at sælge på Chrono24, det udelukker ikke at sætte uret til salg samtidigt i Danmark.
Det at begynde at rådgive nogen om priser er lige med at bede om shitstorm men når alle uden forgyldte forbindelser kan finde et Datejust i godt stand for omkring de 17 - 18K, er det måske lidt optimistisk at håbe at opnå kr. 21.000 for dit ur... Men som sagt, ikke mere om det og held og lykke med salget, la det så være poleret eller upoleret.
Kig hvad Mads har af Datejusts + for hvad pris på sit site http://timetowatch.dk og så in mente at en privatsælgers priser er altid lidt under de profs som betaler jo (brugt-) moms og skat for deres fortjenester.

Mvh - John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)