Svar: 7
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej,
Jeg er ny her (som poster ihvertfald), så beklager på forhånd for evt. dumme spørgsmål
Jeg er p.t. i Barcelona, har har set disse to listet hos en forhandler:
Fra 2014, listet til EUR 6.600
http://www.chrono24.com/en/rolex/submariner-date-ceramic-116610--id4604342.htm
eller
Ny fra 2016, listet til EUR 7.150
http://www.chrono24.com/en/rolex/submariner-ceramic-new-2016--id4612099.htm
Og nu til mine spørgsmål, siden dette er mit først Rolex.
1. Er der nogen kendte issues eller røde flag med denne forhandler?
2. Hvilket er det bedste køb, og til hvilken pris? I kender priserne fra ny i Danmark, og i Spanien koster et nyt EUR 7.850.
3. Er det korrekt at Rolex tilbyder en verifikationsservice i Europa?
Andre råd er meget velkomne, jeg skal se urene hos forhandleren i dag, så al viden er kærkommen.
På forhånd mange tak!
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(25-07-2016, 08:59 AM)mickiii Skrev: Hej,
Jeg er ny her (som poster ihvertfald), så beklager på forhånd for evt. dumme spørgsmål
Jeg er p.t. i Barcelona, har har set disse to listet hos en forhandler:
Fra 2014, listet til EUR 6.600
http://www.chrono24.com/en/rolex/submariner-date-ceramic-116610--id4604342.htm
eller
Ny fra 2016, listet til EUR 7.150
http://www.chrono24.com/en/rolex/submariner-ceramic-new-2016--id4612099.htm
Og nu til mine spørgsmål, siden dette er mit først Rolex.
1. Er der nogen kendte issues eller røde flag med denne forhandler?
2. Hvilket er det bedste køb, og til hvilken pris? I kender priserne fra ny i Danmark, og i Spanien koster et nyt EUR 7.850.
3. Er det korrekt at Rolex tilbyder en verifikationsservice i Europa?
Andre råd er meget velkomne, jeg skal se urene hos forhandleren i dag, så al viden er kærkommen.
På forhånd mange tak!
- Velkommen til.
- Du har ingen Sub for € 6.600 i dine links - måske er det solgt ?
- Prisen er OK´ish - hverken mega dyrt eller billigt. Du kan aldrig få nogen at skrive om deres bedste priser de har fundet et bestemt ur - pga. at skriver man om det, kaster tosserne sig på en og vil have beviser, links og ved ikke hvad. Du må selve lave dit research. Desværre, ingen hjælp kan tilbydes i sagen.
- Sælgeren GMT i Barcelona er absolut OK.
- Rolex har ikke nogen "verificerings service" men en venlig AD vil altid kigge på uret og sige sin mening. Og urene købt fra de her store forhandlere er nu ikke falske
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 7
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Super, tak for svar. Jeg føler mig lidt mere sikker på at det ihvertfald ikke er fake det jeg kigger på :). Men generelt, kan man sige noget om at det er mere tilrådeligt at købe et lettere brugt eller et nyt? Her tænker jeg lidt på garantien også, da jeg kan se at den ændrede sig for nylig ved Rolex.
Jeg ved ikke hvad der kan være galt, men den kommer frem når jeg klikker på linket.
•
(25-07-2016, 09:27 AM)mickiii Skrev: Super, tak for svar. Jeg føler mig lidt mere sikker på at det ihvertfald ikke er fake det jeg kigger på :). Men generelt, kan man sige noget om at det er mere tilrådeligt at købe et lettere brugt eller et nyt? Her tænker jeg lidt på garantien også, da jeg kan se at den ændrede sig for nylig ved Rolex.
Jeg ved ikke hvad der kan være galt, men den kommer frem når jeg klikker på linket.
Heh, dine links er OK, jeg kunne bare ikke i huj&hast se forskellen mellem US $ og €
Ja - det er absolut mere tilrådeligt at la´ en anden at betale kantstensafskrivningen.
Hvad angår garantien - Rolex går ikke i stykker. En enkelt og ekstremt sjældent gang kan uret være fejlbehæftet men det har det så været fra fabrikken af (købte en gang i 1984 et nyt Seadweller fra AD´en i Esbjerg og uret skiftede ikke dato efter at den havde nået til den 24. i måneden). I de ca. 45 år jeg selv har aktivt puslet og hustlet med Rolex sportsmodeller, har jeg ikke en gang hørt om deciderede fejl som dukker op i et 1 - 2 år gammelt Sub, for eksempel. Hvad der kan være og ofte er, er justering i gangen eller demagnetisering af uret.
Ved at købe et "meget lidt brugt Rolex" kommer du at kunne få ca. det, du selv har betalt når du skal af med uret eller bytter til nyt - altså, det kræver dog at du har købt ind "fornuftigt". Og det er en kunst man skal øve sig i, priserne af ½-nye Rollies varierer ikke voldsomt meget men der er forskelle.
Held og lykke med urkøbet og husk at der står ikke nødvendigvis behårede sydlandske svindlere bag hver buske og at man med brug af almen fornuft er pænt garderet ind.
Mvh. John
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Se her:
http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=...watchesgmt
Jeg kender flere der har købt hos ham uden problemer.
Blot til info så giver Rolex 5 års garanti, fra dato angivet på garantikortet, på det nye ur.
Mvh
Klaus
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Kun 1 ting, som jeg lærte ved Hvelplund og måske gælder det også for nye Rolex ure, ud over omegas + andre nye ure. Ved køb på chrono 24 ved ikke AD forhandler kan garantikortet for fabriksgarantien blive stemplet i Schweitz. Ved fejl på uret, er du er tvunget til at sende det til den forhandler du har købt det af. Eksempelvis Tyskland, eller Italien for at nævne et par lande. Uret bliver så sendt til Schweitz, som direkte sender det til dig og ikke tilbage til forhandler. Uret vil blive taget i told kontrollen, som vil forlange moms og told betalt af uret, og nu gælder told/momsloven efter garantikortet og ikke hvor uret er købt. Man får, efter sigende også bøde for indførelse af uret uden for EU selv om man er i god tro. Jeg vil sige godt nok har man ikke handler i ond tro for hvor skal man vide det fra, men det er noget af en kamp. Så hvis man har sådan et nyt ur og der er fejl er det ofte klogest at bare betale for en rep. herhjemme. Jeg var godt klar over dårligere garantiforhold, men at uret kunne ryge til Schweiz og så til Danmark og blive taget i tolden er utroligt. En dansker ved Hvelplund købte et Omega ved ikke AD og efter 1 til 2 år var der fejl på uret. Swatchgroup ville ikke give service på uret under garanti og kunden sendte det til Tyskland. De sendte det til fabrikken og fabrikken sendte det til kunden i Danmark. Det blev en eget dyr omgang for kunden, men bødesagen for såkaldt momssvindel kunne man forestille sig at han vandt efter et tykke tid.
•
Nicholas, du serverer et kaos af dine egne formodninger, rygter og ofte usandheder skrevet på en måde at ingen kan følge med.
Hvad med at skrive om emner du ved og kender noget til ?
Mvh. John
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(30-07-2016, 11:42 AM)TioMalo Skrev: Nicholas, du serverer et kaos af dine egne formodninger, rygter og ofte usandheder skrevet på en måde at ingen kan følge med.
Hvad med at skrive om emner du ved og kender noget til ?
Mvh. John
John. Nu er det fra hestens egen mund direkte fra Hvelplund og tro mig. Er stemplet ikke fra en AD forhandler dækker AD garantien ikke. Derfor giver nogle forhandlere kun 2 år på ure som normalt har 4 eller måske 5 års garanti på sig. Og hvis du køber et nyt ved en AD forhandler i Grækenland og der går i stykker, så dækkers kun rep af uret. Ikke forsendelsen. Swatch Nordic tager sig af ure fra norden åbentbart og de andre swatchgroup afdelinger rundt i verden skal tage sig af de ure, der kommer fra deres kunder. Dog er selve rep. gratis. Jeg mener en fra dette forum havde prøvet det. Udover det er nogle, garantibeviser, hvad jeg har hørt fra Hvelplund stemplet i Schweitz skal er det omvendt bevisførsel om alt er gået rigtig for sig mgt til told og moms for det er garantibevisets stempel, som tæller. Personligt vil jeg i det tilfælde tro at man ikke kan tabe sagen da man selvfølgelig har bevis for at det er købt inden for EU, hvis man har gjort det. Det er bare det at man skal forklar mig røv over for myndighederne og på sigt får du da nok ret at uret er købt inden for EU og du er og var i god tro, men det er bare sådan at sager altid trækker ud. Men som sagt ville jeg personligt ikke tænke meget over det sidste, men det er da træls. Så ville jeg nok hellere købe ved en AD og så sparer 5 til 20 % ift listepris herhjemme ved bare at betale kontant. Og husk nu. Det er helt nye ure jeg snakker om.
•
|