Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
(29-07-2016, 04:15 AM)doxa300 Skrev: Lækkert ur. Havde nu nok selv valgt at beholde Exploreren. Er ikke helt begejstret for faux patina. Og hvorfor er sekundviseren hvid og ikke blank som de to andre visere? Det synes jeg stikker ud.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fordi hvid farve ikke patinere som tritium (som er forsøgt gengivet i sekundviseren). Altså er det tritium (den gamle form for lume) som patinere, og ikke farven. Et eksempel er f.eks. min egen Hamilton fra '73:
http://imgur.com/a/68q2N
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 294
Tråde: 16
Modtaget Likes: 645 i 228 svar
Givet Likes: 794
(29-07-2016, 06:56 AM)jacobzimmer Skrev: (29-07-2016, 04:15 AM)doxa300 Skrev: Lækkert ur. Havde nu nok selv valgt at beholde Exploreren. Er ikke helt begejstret for faux patina. Og hvorfor er sekundviseren hvid og ikke blank som de to andre visere? Det synes jeg stikker ud.
Fordi hvid farve ikke patinere som tritium (som er forsøgt gengivet i sekundviseren). Altså er det tritium (den gamle form for lume) som patinere, og ikke farven. Et eksempel er f.eks. min egen Hamilton fra '73:
http://imgur.com/a/68q2N
Det var nu mere at jeg ikke bryder mig om den forskel at time og minutviserne blanke og sekundviseren hvid. Bare min mening. Nice Hamilton selv om sekundviseren er hvid :-)
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Tillykke med et fedt ur Peter 
Fedt indlæg samt flotte fotos
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Tillykke med den nye klokke! Den klæder dig
De venligste hilsner, John
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Tusind tak til alle !! Jeg er meget glad for uret - som sagt har jeg altid haft lyst til at prøve det af og nu var der en mulighed for det !
@doxa300: Den hvide sekundviser var faktisk også min største betænkelighed ved uret, idet jeg generelt ikke er til visere, der ikke er blank metal - f.eks. står jeg helt af overfor den røde sekundvisere på den grå Rolex Yachtmaster !! Jeg vil dog sige, at Seamasterens sekundvisers dimensioner og spinkelhed gør, at den ikke fylder for meget i urets "ansigt" og stjæler opmærksomhed, så det er imho ikke det problem, som jeg frygtede.
Time- og minutvisere er facetslebne og blanke, så de skiller sig tydeligt ud imod den matsorte sandblæste urskive og let får lyset til at spille, så de står meget klart frem og gør det let at aflæse tiden under alle forhold. Hvis sekundviseren havde været blank også og dermed havde "spillet med" i det billede, så ville det let kunne virke forstyrrende.
Men når sekundviseren er mat hvid, så er det ikke en faktor - så der er faktisk en dybere tanke med designvalget
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 305
Tråde: 18
Modtaget Likes: 432 i 119 svar
Givet Likes: 237
Fedt ur, tillykke
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Jamen, tillykke Peter
Jeg forstår dig dog ikke. Din hobby må være meget, meget dyrt (? - og, none of my business, naturligvis)
Og med hobby i dette sammenhæng mener jeg det at du køber nye ure, deklarerer dem som "keepers" (anførselstegne med fuld bevist) og så knalder dem videre efter 2 til 4 uger og efter flere tråd her og masser af meget smukke fotoer. Må koste virkeligt mange kantstensafskrivninger.
Omegaet er cool men du kunne nu godt have beholdt din Explorer.
Jeg ved at du var ikke økonomisk tvunget til at sælge det smukke og stilfuldt Rolex.
Synd at det blev solgt / byttet, uret var måske den mest tjekkede af de alle for dit håndled og havde masser af potentiale for at blive en ægte keeper uden ironi og anførselstegne...
Men... bare du er glad og tilfreds. Den første er du, den anden når du vist aldrig.
Lidt mere Zen, bro !
Kh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
Peter har urene længere end 2-4 uger! Og det er muligt er muligt at skifte ud engang i mellem uden de store afskrivninger, endda med profit til tider. Hvis bare du selv orker at gøre det hårde arbejdet, og undlade forhandlerne
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Ha ha .......... John, jeg kan næsten ikke huske hvornår jeg sidst har købt et nyt ur, som i betydningen, at jeg er første ejer af uret !
Og hvis jeg køber dem nye, så er det ikke fra AD, hvorfor kantstensafskrivningen begrænses en smule.
Nej, langt de fleste af mine ure er købt brugt, men i god stand - og det er meget sjældent, at jeg handler ur, uden at der indgår et eller flere ure i en byttehandel. Min økonomi er ikke sådan, at jeg uden at bekymre mig blot kan gå ud og svinge plastikken hos en urhandler, uden at det har konsekvenser for de øvrige ure.
Du har dog ret mht. Exploreren, at den fint kunne have været en "keeper", som kunne holde sin plads i urboksen mens jeg skiftede rundt mellem forskellige dykkere osv. - men skulle jeg en dag have økonomisk mulighed for at udvide min urbeholdning med endnu et dyrt ur, så kan det jo altid genanskaffes  Og til den tid, er det måske tiden at kigge lidt på den nye udgave af Explorer 214270 med de lidt større visere og lumen i 3-6-9
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Mere end fire ugers ejerskab = keeper
|