300 !
Well, de af jer, der har fulgt tråden om "hvilket ur har du på i dag", ved allerede, at det nu er sket for mig igen ............. allerede inden jeg havde haft mit Explorer I 39mm i et år, så er det røget videre og et nyt ur har fundet vej til mit, efterhånden hårdt prøvede, håndled  Icon_e_biggrin1

Uret, der har fortrængt Exploreren, er Omega´s nye udgave af Seamaster 300, der har tydelige rødder tilbage til 50´ernes Seamaster dykkerure, men til gengæld indeholder Omega´s sidste nye tekniske landvindinger, som Liquidmetal, 15.000 gauss antimagnetisme ved anvendelse af silicium main spring, co-axial escapement, lænke med microjustering i spændet osv. osv. !

Derudover er "indpakningen" en smule mere "forfinet" end de gamle tool-ure, hvor den nye har et mere "desk-diver" præg, med polerede overflader på kassen, blank lynette, polerede midterled på lænken osv. osv. - til gengæld har den mat sandwichskive uden dato og med luminering, der er indfarvet, så det er afstemt med urets retro-design (onde tunger kalder det faux patinering, men det er bare fordi de er misundelige  Icon_e_biggrin1)

Lumen på uret er iøvrigt et helt kapitel for sig (billeder heraf følger senere) - timemarkeringerne og timeviseren lyser blåt, mens minutviseren og perlen på lynetten lyser grønt, så det er nemt at skelne .......... et sjovt og fint "påfund" i min mening, men måske lidt "poppet" !  Icon_smil

Uret har glas bagkasse, så man har fuldt udsyn til det ganske pænt forarbejdede caliber 8400 værk med to fjedertromler, der giver 60 timers gangreserve. Eneste forskel til caliber 8500, som man finder i Aqua Terra Master Coaxial er, at 8400 ikke har dato - ellers er de to værker identiske.

Det er et super komfortabelt ur, der er tilpas tungt til, at det giver følelsen af et "rigtigt ur" på armen, men uden at være for tungt. Mikrojusteringen i spændet giver 5 "klicks", svarende til et helt leds længde. Der medfølger iøvrigt 2 halve led foruden de normale, så hvis man ikke er i stand til at justere lænken, så den sidder helt rigtigt, så er det altså éns håndled, der er noget galt med ......... ikke uret !!  Icon_blink

Nogen har spurgt til en sammenligning mellem Explorer I 39mm og Seamaster 300 og hvorfor jeg skilte mig af med Exploreren - det mener jeg dog ikke vil være en fair sammenligning. De to ure er ganske simpelt for forskellige. Fsv. angår hvorfor skiftet lige skulle ske nu, så er det i al sin enkelthed sådan, at lejligheden bød sig for en handel og at jeg egentlig bare følte, at "der skulle ske noget" og så har jeg længe haft et godt øje til den nye Seamaster 300  Icon_hjerte

Jeg vil dog sige, at jeg sjældent har haft så komfortabelt et ur, som Explorer I 39mm og det er helt bestemt et ur, som jeg godt vil kunne se mig selv have på armen igen. Dog skal det ikke være mit eneste dyre ur, idet jeg i så fald ved, at jeg på et tidspunkt vil komme til at savne en dykker i samme prisklasse igen. Og skal jeg vælge, ville Explorer II 216570 med dets GMT funktion og tydeligere "tool-præg" nok være et bedre valg.

Nå, men nok snak !! Lad os få nogle billeder !!!  Icon_drool

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Et flot ur Peter tillykke med det  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Fed gennemgang, som nærmest får en til at overveje en selv. Synes IMO det er et af de fedeste dykker ure for pengene PT.!
Den ''faux'' patina splitter mange mennesker, men jeg mener at Omega har gjort det så gennemført (dine billeder af skiven yder uret fuld retfærdighed) at det er helt ok Icon_Up
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Stort tillykke med uret, virkeligt et smukt ur. Jeg synes alt ved skiven og "faux patinaen" fungere og ser mega fedt ud...

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Svar
Fedt ur og fede billeder.

Og iøvrigt endnu federe på en org Omega natorem (imho)
Mvh Kim 
[-]
  • jacobzimmer, pbr
Svar
Lækkert stykke ur, tillykke!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Dejligt ur som jeg selv har ejet tidligere og desværre solgte. Virkelig vellykket - tillykke med det  Icon_party

Min gamle tråd om mit indløb, skulle det have interesse http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=...ht=Fristet
Svar
(28-07-2016, 11:32 PM)KimT Skrev: Dejligt ur som jeg selv har ejet tidligere og desværre solgte. Virkelig vellykket - tillykke med det  Icon_party

Min gamle tråd om mit indløb, skulle det have interesse http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=...ht=Fristet

He he ........... den tråd, har jeg været igennem et par gange op til handelen for at "forsøde" ventetiden !!  Icon_Up
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • bcmb
Svar
R.. fedt ur :up: virkelig et ur jeg godt gad at tillægge samlingen, kæmpe stort tillykke.

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Lækkert ur. Havde nu nok selv valgt at beholde Exploreren. Er ikke helt begejstret for faux patina. Og hvorfor er sekundviseren hvid og ikke blank som de to andre visere? Det synes jeg stikker ud.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • jacobzimmer
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)