Blåt endte blue...
Som nogle af Jer sikkert ved, har jeg ledt efter et ur med blå skive i en tid. Da jeg valgte at trykke på aftrækkeren, stod der Breitling SuperOcean Heritage 46 på sigtekornet, og en forhandler fra udlandet blev målet for min forespørgsel til uret. Han havde flotte fotos af uret, og en "perfekt stand" som beskrivelse. Jeg kontaktede sælger, og han forsikrede mig, at uret var som nyt, og at den flotte Mesh lænke ville passe om mit spæde drengehåndled med et omfang på 22cm. Så vidt, så godt  Icon_Up

Betalingen røg afsted, og kun en enkelt dag efter sælgers modtagelse heraf, havde jeg uret i hænderne. Dejligt  Icon_cool Spændingen var således stor, da jeg pakkede ud, og lige så stor var skuffelsen, da jeg konstaterede dette i æsken:

İmage

İmage

İmage

Men skiven var nu flot...

İmage

Jeg kontaktede hurtigt sælger efter modtagelse. Han var meget venlig:

"The watch is unpolished and in mint condition"  Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised

Han kunne dog godt fornemme min utilfredshed, og foreslog derfor:

"You are welcome to return it for a polish"  Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil Icon_evil

Uret kunne jeg ikke krænge op over håndryggen - så kort var lænken. Og det på trods af, at jeg inden køb havde spurgt til, om det ville passe mit spæde drengehåndled på 22cm... Dette var sælger meget uforstående overfor:
"When I measured the watch on bracelet it was 21.8cm..." WOW, det må så være krympet i fragt!  Icon_drunken Icon_drunken Icon_drunken Icon_drunken Icon_drunken

Da jeg så konstaterede, at uret gik i stå 10 sekunder efter, det blev trukket op (begge gange), kontaktede jeg sælger for at aftale returnering af uret. Heldigvis indvilligede sælger. Jeg håber nu blot, at returneringen går bedre end stand beskrivelsen...  Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_e_confused

God onsdag! Icon_rygklap  Og TAK til alle vore indenlandske GOOD GUYS, der leverer ærlige stand beskrivelser  Icon_Up
De venligste hilsner, John
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Var det et privat køb ? Hvis ikke er det tilladt at få at vide hvem forhandleren er ?
Svar
Indlægget skal ses som en erfaringsdeling. Ikke andet. Det er ikke rimeligt at nævne sælgers navn, da han har indvilliget i at tage uret retur. Det skal understreges, at uret er købt i udlandet!
[-]
  • Lars
Svar
Mint condition misbruges alt for ofte. Det eneste der imo er reelt, er en masse gode billeder af uret.
Svar
Tak for delingen! Det er altid rart at høre andres dårlige erfaringer, så man selv kan blive klogere på at handle. Håber returneringen går fint, og du finder det du søger et andet sted

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
På sælgers side var der mange fotos. De så ud til at understøtte, at uret var i super flot stand. Da jeg fik uret i hænderne, var det totalt baldret - både optisk og mekanisk. Jeg har købt brugte ure i snart 10 år, og selv om jeg kender til de forskellige faldgruber, endte jeg det til trods med at snuble noget i denne handel...  Icon_flov Goes to show - You never can tell  Icon_blink

I min verden holder det stadig, det gode råd vi bl.a. giver her: Køb sælger. En ærlig sælger oversælger ikke sin vare. Han forsøger at beskrive den så objektivt som muligt. 

Jeg tog naturligvis mine forholdsregler:

1. Sælger har både netbutik og fysisk butik
2. Han har god feedback
3. Han svarer venligt og imødekommende på spørgsmål
4. Tilsendte netbank oplysninger matcher de i mails angivne i "underskriften"

Omstående gjorde, at jeg trygt handlede. Tilbage står, at jeg tog en chance, og købte fra en sælger, som jeg ikke tidligere har handlet med. Og det kommer jeg da heller ikke til igen...
Svar
Det understreger også at man ikke skal købe privat i udlandet og få et ur sendt. Hvis en proff. forhandler lavet sådan et nummer med alt hvad du har oplevet hvad kan en privat ikke finde på. Især det med at tilbagebetale en. Jeg synes især de forhandler i Holland er lidt lemfældige med deres garantier og dermed standen af deres ure.

Men må sige at en del ure over 20 + år er superfine med billeder og er også sådan når man får dem. Altså superfine udenpå. Desværre er værkerne ikke altid helt fine og funktioner kan drille grundet dårlig kroner eller dårligt service af værk. Derfor er en god garanti jo guld værd.
Svar
(06-07-2016, 08:14 PM)Joepete Skrev: På sælgers side var der mange fotos. De så ud til at understøtte, at uret var i super flot stand. Da jeg fik uret i hænderne, var det totalt baldret - både optisk og mekanisk. Jeg har købt brugte ure i snart 10 år, og selv om jeg kender til de forskellige faldgruber, endte jeg det til trods med at snuble noget i denne handel...  Icon_flov Goes to show - You never can tell  Icon_blink

I min verden holder det stadig, det gode råd vi bl.a. giver her: Køb sælger. En ærlig sælger oversælger ikke sin vare. Han forsøger at beskrive den så objektivt som muligt. 

Jeg tog naturligvis mine forholdsregler:

1. Sælger har både netbutik og fysisk butik
2. Han har god feedback
3. Han svarer venligt og imødekommende på spørgsmål
4. Tilsendte netbank oplysninger matcher de i mails angivne i "underskriften"

Omstående gjorde, at jeg trygt handlede. Tilbage står, at jeg tog en chance, og købte fra en sælger, som jeg ikke tidligere har handlet med. Og det kommer jeg da heller ikke til igen...

Så er det jo tæt på svindel. Tror du billederne var af det omtalte ur? Eller redigerede?

Kan selvfølgelig være tale om en fejl. Altså sælger har brugt det forkerte billeder.
Svar
Det var usædvanligt tarveligt gjort af sælger. Jeg er i det mindste glad for at det formentligt ender godt med at få annulleret handlen. Den adfærd er imidlertid ikke begrænset til udlandet, desværre.
Svar
Som krølle på tingene skal det her nævnes, at refundering af købsbeløbet i dag er modtaget fra sælger.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)