Ingersoll, jeres holdninger og meninger
(15-05-2016, 02:24 PM)Manson Skrev: Noget siger mig, at min tråd har taget en lille drejning :) men det er bare i orden.

Ja, MON ikke, men diskussionen er for så vidt stadig relevant. Og vi "gamle" kunne jo passende spørge dig, der vist er en af de nye, og du føler dig vel modtaget. Det kan jo godt nogen gange blive lidt indspist, fordi nogen af os har været med siden før Facebook.

(15-05-2016, 02:23 PM)pbr Skrev: men jeg holder fast ved, at stemningen herinde er en anden, end den var dengang !

Jeg mener nu ikke, der er sket så store ændringer. Vi skal huske på, at det gamle urforum er fra tiden før Facebook, og det var dengang måden at samles om en interesse, der kommer helt tilbage fra "Bulletin Boards", og der er (heldigvis!) stadig masser af sådanne for vidt forskellige interesser rundt omkring. Som sagt synes jeg ikke, det er så anderledes nu end den gang. Nogle har været med hele vejen, og jeg skal da gerne erkende, at jeg overvejede at stå af, da de to danske fora blev lagt sammen, men jeg er her jo endnu. Og når du siger, at stemningen var anderledes, så var der altså også indimellem fnidder i det gamle urforum, herunder også klike-dannelse og der blev også nogen gange kastet med mudder. Det er faktisk lang tid siden en tråd er blevet lukket eller nogen er blevet helt udelukket; begge dele forekom jævnligt i "gamle dage". Om tilfældige GTG eller mere organiserede sammenkomster var mindre lukkede dengang end nu, skal jeg ikke kunne sige; jeg kan desværre ikke prioritere det ret højt at deltage.

/Bjørn.
Svar
Det gør intet, overhovedet! :)
Omtalte mærke er allerede glemt, og jeg har en anden klokke i søgelyset ;)

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Hej Bjørn.
Jeg føler bestemt, at folk har taget godt imod mig. Og hjulpet mig, når jeg har spurgt om noget.
Jeg har haft problemer med en enkelt bruger herinde - det er det eneste.

Men generelt, så har jeg været glad og tilfreds herinde

Svar
(15-05-2016, 02:44 PM)bjorn_e58 Skrev: Vi skal huske på, at det gamle urforum er fra tiden før Facebook, og det var dengang måden at samles om en interesse, der kommer helt tilbage fra "Bulletin Boards", og der er (heldigvis!) stadig masser af sådanne for vidt forskellige interesser rundt omkring. 

Helt enig i, som Kim også skriver ovenfor, at fremkomsten af muligheden for at oprette grupper i flæng på Facebook osv., har været en medvirkende årsag til udviklingen.

Og du har nok også ret i, at "summen af mudderkastning og fnidder" er mere eller mindre konstant herinde. 

Men jeg ser klart en udvikling henimod, at folk grupperer sig i flere og flere mindre "kliker", hvor man dyrker det ligesindede fællesskab i stedet for at gøre plads til udefra kommende og nytilkomne i GTG´s o.lign.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(15-05-2016, 02:52 PM)pbr Skrev:
(15-05-2016, 02:44 PM)bjorn_e58 Skrev: Vi skal huske på, at det gamle urforum er fra tiden før Facebook, og det var dengang måden at samles om en interesse, der kommer helt tilbage fra "Bulletin Boards", og der er (heldigvis!) stadig masser af sådanne for vidt forskellige interesser rundt omkring. 

Helt enig i, som Kim også skriver ovenfor, at fremkomsten af muligheden for at oprette grupper i flæng på Facebook osv., har været en medvirkende årsag til udviklingen.

Og du har nok også ret i, at "summen af mudderkastning og fnidder" er mere eller mindre konstant herinde. 

Men jeg ser klart en udvikling henimod, at folk grupperer sig i flere og flere mindre "kliker", hvor man dyrker det ligesindede fællesskab i stedet for at gøre plads til udefra kommende og nytilkomne i GTG´s o.lign.
Dette er gældende for rigtig mange fora på nettet.. Desværre.

Svar
Jeg husker med glæde Herning 2008, som det hidtil bedste Urrally. 2010 i Silkeborg og 2011 i Nyborg, kommer ikke helt op på samme niveau. 2012 kan jeg ikke huske?

Jeg har holdt mange GTG siden 2008, da (stort set) ingen andre gjorde det. Men tiden er slet ikke til det længere. Det er blevet til 4 x GTG i sommerhus og et enkelt hvor vi var ude at se Strøjersamlingen (biler) først: http://strojersamlingen.dk/
Svar
(15-05-2016, 02:56 PM)Claus Tukjær Skrev: Jeg husker med glæde Herning 2008, som det hidtil bedste Urrally. 2010 i Silkeborg og 2011 i Nyborg, kommer ikke helt op på samme niveau. 2012 kan jeg ikke huske?

Er det mig der husker forkert? Var det ikke Herning i 2010, Silkeborg i 2011 og Nyborg i 2012?
Svar
(15-05-2016, 02:55 PM)Manson Skrev:
(15-05-2016, 02:52 PM)pbr Skrev: Men jeg ser klart en udvikling henimod, at folk grupperer sig i flere og flere mindre "kliker", hvor man dyrker det ligesindede fællesskab i stedet for at gøre plads til udefra kommende og nytilkomne i GTG´s o.lign.
Dette er gældende for rigtig mange fora på nettet.. Desværre.

Præcis og det er en trist men uundgåelig udvikling (ser det ud til)
Svar
(15-05-2016, 03:00 PM)KimT Skrev:
(15-05-2016, 02:56 PM)Claus Tukjær Skrev: Jeg husker med glæde Herning 2008, som det hidtil bedste Urrally. 2010 i Silkeborg og 2011 i Nyborg, kommer ikke helt op på samme niveau. 2012 kan jeg ikke huske?

Er det mig der husker forkert? Var det ikke Herning i 2010, Silkeborg i 2011 og Nyborg i 2012?

Nyborg var i 2011, da jeg startede CT-Watches.
Svar
Jeg burde vide det da det var mig der arrangerede det i Nyborg Icon_head

2009 var Herning
2010 var Silkeborg
2011 var Nyborg
Svar
Der var ikke noget i 2009. Herning var 2008
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)