Ingersoll, jeres holdninger og meninger
Hej Peter.
Jeg kan da så på værksteds-gruppens vegne sige at alle er velkommen, men de skal være forberedt på at diskutere tandprofiler og andre spændende ting i urene, eller hvorfor tingene virker som de nu gør. Det være sig Graham-gangen eller Grashoppergangen, ja, vi kan da også tage co-axial gangen med. Emnerne er stort set uudtømmelige, men hvor mange vil lige være med til den slags diskussioner. Når de fleste bare går op i at ure under 45 mm er dame ure.

Før i tiden var niveauet nok noget højere, her tænker jeg helt tilbage da Jan Kirk havde forummet.

Uanset så er du da velkommen til at komme ned og vi kan få en snak om ure, og ja her tænker jeg på det inden i urene, ikke "indpakningen" eller størrelsen.

Mvh
Lars

PS. Invitationen gælder alle der vil snakke om mekanikken.... Icon_smil Icon_smil Icon_smil
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Jeg kan godt følge din tankegang, pbr.

Jeg er ligeledes ærgerlig over den udvikling, såfremt det begrænsede antal deltagere ikke skyldes saglige forhold, f.eks. plads. Det kunne være rart med et årligt træf, hvor man får samlet et stort antal entusiaster under et tag. Dog har jeg fulgt lidt med på noderne i den danske andedam, og antallet af deltagere lader til at være faldende generelt. Tilsvarende gør sig gældende for aktiviteten på en række internetbasserede fora.

Det kunne efter min opfattelse være vildt hyggeligt, hvis Thomas eller en anden gad at genskabe den hyggelige atmosfære som var tilstede ved arrangementerne i København tilbage i år 2013-2014.
[-]
  • jacobzimmer, pbr
Svar
(15-05-2016, 01:45 PM)TopClocks Skrev: Jeg kan godt følge din tankegang, pbr.

Jeg er ligeledes ærgerlig over den udvikling, såfremt det begrænsede antal deltagere ikke skyldes saglige forhold, f.eks. plads. Det kunne være rart med et årligt træf, hvor man får samlet et stort antal entusiaster under et tag. Dog har jeg fulgt lidt med på noderne i den danske andedam, og antallet af deltagere lader til at være faldende generelt. Tilsvarende gør sig gældende for aktiviteten på en række internetbasserede fora.  

Det kunne efter min opfattelse være vildt hyggeligt, hvis Thomas eller en anden gad at genskabe den hyggelige atmosfære som var tilstede ved arrangementerne i København tilbage i år 2013-2014.

(15-05-2016, 01:43 PM)Lars Skrev: Hej Peter.
Jeg kan da så på værksteds-gruppens vegne sige at alle er velkommen, men de skal være forberedt på at diskutere tandprofiler og andre spændende ting i urene, eller hvorfor tingene virker som de nu gør. Det være sig Graham-gangen eller Grashoppergangen, ja, vi kan da også tage co-axial gangen med. Emnerne er stort set uudtømmelige, men hvor mange vil lige være med til den slags diskussioner. Når de fleste bare går op i at ure under 45 mm er dame ure.

Før i tiden var niveauet nok noget højere, her tænker jeg helt tilbage da Jan Kirk havde forummet.

Uanset så er du da velkommen til at komme ned og vi kan få en snak om ure, og ja her tænker jeg på det inden i urene, ikke "indpakningen" eller størrelsen.

Mvh
Lars

PS. Invitationen gælder alle der vil snakke om mekanikken.... Icon_smil Icon_smil Icon_smil

Jeg talte med vilje i generelle termer, idet jeg ikke havde til hensigt at "skyde" på nogen specifikt og idet jeg også er klar over, at dem der evt. ville kunne skydes på, formentlig ikke har haft til hensigt, at skabe "lukkede fester".

Det gælder også "værksteds-gruppen", Lars - selve emnet for denne gruppe skaber jo en naturlig selektion blandt potentielle deltagere. Jeg husker dog ikke, at jeg før havde nu hørt om "værksteds-gruppen" (medmindre du taler om dine lejlighedsvise "urmager-gør-det-selv" arrangementer i det sydjydske) og det kan så måske sætte tanker igang om "lukkethed" allerede dér  Icon_blink

Men ja, "TopClocks" (jeg kender jo ikke engang dit rigtige navn, hvilket igen måske kan være endnu et lille bidrag til den "lukkethed", jeg taler om), jeg er helt enig med dig ........ Urforum (eller det, der er tilbage af det) har bevæget sig MEGET langt væk fra det hyggelige fællesskab, der kendetegnede dette forum, under Jan Kirks "lederskab". 

Ikke, at alting var perfekt dengang - der var såmænd andre problemer. Men stemningen var langt mere hyggelig og "inkluderende", for nu at bruge et modeord, der er oppe i tiden.

I de arrangementer, der blev forsøgt stablet på benene dengang, var det en dyd, at man forsøgte at skaffe rammer til så mange deltagere som muligt - og gerne så mange nytilkomne "urtosser" som muligt. Dette gjorde, at man som ny havde en mulighed for at komme bedre ind i fællesskabet og få sat navne og ansigter på de andre "urtosser".

Jeg ser alt for tit, at der enten omtales arrangementer herinde, som er begrænset til 8-10 deltagere (eller deromkring) og hvor 90% af pladserne ofte er fordelt på forhånd - eller også omtales der arrangementer herinde efter de er afholdt og hvor de få udvalgte deltagere så, under iagttagelse af den brede skare herinde, kan forsikre hinanden om, hvor hyggeligt og sjovt man har haft det ............ ofte med anekdoter om udsøgt (og dyr) mad, gode vine, cognac, whisky og fede cigarer, hvor det kan virke som om, dette og ikke ure, har været det egentlige formål med arrangementet - hvis det er tilfældet, så kan man måske stille spørgsmålstegn ved, hvor relevant arrangementet har været for dette forum i det hele taget !! 

Ja, undskyld ............ jeg ved ikke, om jeg forløber mig lidt hér - det er måske ikke helt retfærdigt og jeg forventer ikke, at alle er enige med mig. Men jeg synes at urforum indenfor de sidste år har været inde i en trist udvikling !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(15-05-2016, 01:26 PM)pbr Skrev:
(11-05-2016, 03:08 PM)Avantismo Skrev: Det er en lukket fest og sådan er det bare. 

Tiderne ændrer sig og det gør folk også  Icon_smil

Enig !

Jeg husker de første år, jeg var medlem herinde - i tiden, hvor siden var det oprindelige "urforum" !  Dengang hørte det til normalen, at arrangementer/urtræf, var for alle !!

Jeg ser desværre en større og større tendens til "klike-dannelse" (i mangel af bedre ord) herinde og det er med til at gøre min tilstedeværelse herinde og min interesse for dette fællesskab (i fald man kan tale om noget sådant længere) mindre og mindre. Men det er måske bare mig ..............

Jeg er faktisk ikke helt enig. Som jeg ser det, er problemet i dag at alle de mange GTG bliver arrangeret på rigtig mange forskellige platforme. I "gamle dage" var der en/to hjemmesider med fora hvor det meste foregik, hvor der i dag er vildt mange Facebook grupper, hjemmesider m.v. Og følger man ikke med alle steder, er det nærmest umuligt ikke at overse/misse arrangementer.

Det er klart den primære årsag til at man tit kan læse at nogen har været til et arrangement som man ikke havde hørt om inden. Det er simpelthen blevet planlagt et sted man ikke følger, hvorfor man ikke har haft mulighed for at tilmelde sig.

Ærgeligt, men sandt. Det kunne være fedt hvis alle der arrangerede GTG ville annoncere det et samlet sted, men det kommer aldrig til at ske.
Svar
(15-05-2016, 02:07 PM)pbr Skrev: Men ja, "TopClocks" (jeg kender jo ikke engang dit rigtige navn, hvilket igen måske kan være endnu et lille bidrag til den "lukkethed", jeg taler om), jeg er helt enig med dig ........ Urforum (eller det, der er tilbage af det) har bevæget sig MEGET langt væk fra det hyggelige fællesskab, der kendetegnede dette forum, under Jan Kirks "lederskab". 

Ikke, at alting var perfekt dengang - der var såmænd andre problemer. Men stemningen var langt mere hyggelig og "inkluderende", for nu at bruge et modeord, der er oppe i tiden.

Tiderne er bare forandret og når jeg tænker tilbage, er den største forandring faktisk kommet da facebook begyndte at give muligheder for hurtigt og nemt at oprette en gruppe. Det betød at der på ingen tid var 20 forskellige steder at dyrke hobbyen med åbenlyse ulemper som følger.
Svar
(15-05-2016, 01:45 PM)TopClocks Skrev: Jeg er ligeledes ærgerlig over den udvikling, såfremt det begrænsede antal deltagere ikke skyldes saglige forhold, f.eks. plads. Det kunne være rart med et årligt træf, hvor man får samlet et stort antal entusiaster under et tag.   

Skulle det være rigtig godt skal vi tilbage til arrangementer som UR RALLY 2010 / 2011 / 2012 hvor der blev samlet ur-tosser fra hele landet til et stort fælles arrangement. Problemet i dag er at finde nogle der gider/orker at samle bolden op og stå for det og ydermere er der også lidt udfordring i at få det bredt ud til alle i de MANGE mulige og umulige grupper og hjemmesider.

Men det kunne nu være fedt Icon_smil
[-]
  • pbr
Svar
(15-05-2016, 02:19 PM)KimT Skrev: Tiderne er bare forandret og når jeg tænker tilbage, er den største forandring faktisk kommet da facebook begyndte at give muligheder for hurtigt og nemt at oprette en gruppe. Det betød at der på ingen tid var 20 forskellige steder at dyrke hobbyen med åbenlyse ulemper som følger.

De årsager, som du nævner i de to posts, Kim, er helt klart medvirkende - men jeg holder fast ved, at stemningen herinde er en anden, end den var dengang !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Noget siger mig, at min tråd har taget en lille drejning :) men det er bare i orden.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
(15-05-2016, 02:23 PM)pbr Skrev:
(15-05-2016, 02:19 PM)KimT Skrev: Tiderne er bare forandret og når jeg tænker tilbage, er den største forandring faktisk kommet da facebook begyndte at give muligheder for hurtigt og nemt at oprette en gruppe. Det betød at der på ingen tid var 20 forskellige steder at dyrke hobbyen med åbenlyse ulemper som følger.

De årsager, som du nævner i de to posts, Kim, er helt klart medvirkende - men jeg holder fast ved, at stemningen herinde er en anden, end den var dengang !

Absolut. Idet der findes to tusind andre steder at debattere ure, vil det ændre (og har gjort) rigtig meget. Før fandt man ud af det og fik tingene til at fungere, hvor man i dag bare åbner en ny gruppe på facebook og inviterer dem man deler holdninger og meninger med.
[-]
  • pbr
Svar
(15-05-2016, 02:24 PM)Manson Skrev: Noget siger mig, at min tråd har taget en lille drejning :)  men det er bare i orden.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Sorry !! 

Men det lod til, at trådens oprindelige emne alligevel var mere eller mindre uddebatteret  Icon_smil
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)