Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Danske Urtosser - MikroMærker
Danske Urtosser - Divers
Danske Urtosser - Omega
Danske Urtosser - Japanske Ure
Danske Urtosser - Tekniksiden
Danske Urtosser - Vintageure
Svar: 359
Tråde: 22
Modtaget Likes: 29 i 21 svar
Givet Likes: 7
(07-05-2016, 09:41 PM)Claus Tukjær Skrev: Danske Urtosser - MikroMærker
Danske Urtosser - Divers
Danske Urtosser - Omega
Mange tak.
Er det generelle niveau egentlig højt herinde? Nu snakker du om at niveauet ikke er særlig højt i hovedgruppen (urtosserne).
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
•
Svar: 22
Tråde: 5
Modtaget Likes: 4 i 3 svar
Givet Likes: 0
Ingersolle er vel et gammelt amerikansk mærke som lavede billige men stabile ure, hvor man fik meget for prisen efter datidens forhold.
I dag er kvaliteten tilsyneladende ikke rimelig i forhold til prisen.
Men det er vel ligesom med Skoda, i 1930'eren et velrennomeret mærke, fra 1950 og til ind i 1990'erne dårlig kvalitet og gammel teknik, nu på niveau i nærheden af WV og meget for pengene.
Det samme kan vel ske med Ingersoll igen.
Som andre skriver om de kinesiske ur-mærker, så er der heller ikke nogle der griner af kinesiske mobiltelefoner længere.
Venlig hilsen
Niels B. Henriksen
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(08-05-2016, 12:43 PM)Nbhe Skrev: Ingersolle er vel et gammelt amerikansk mærke som lavede billige men stabile ure, hvor man fik meget for prisen efter datidens forhold.
I dag er kvaliteten tilsyneladende ikke rimelig i forhold til prisen.
Men det er vel ligesom med Skoda, i 1930'eren et velrennomeret mærke, fra 1950 og til ind i 1990'erne dårlig kvalitet og gammel teknik, nu på niveau i nærheden af WV og meget for pengene.
Det samme kan vel ske med Ingersoll igen.
Som andre skriver om de kinesiske ur-mærker, så er der heller ikke nogle der griner af kinesiske mobiltelefoner længere.
Jeg har solgt 4 - 5 stykker af ure i samme kaliber. Nemlig Inex med automatikværk. Det er mere til dress og ikke til hverdagsbrug i mere end et par år måske. Hovedproblemet var ofte/er ofte ved dem at kraftig aktivitet over 6 - 12 måneders tid fik urerne til at gå sindsyg stærkt. Typisk 3 - 6 timer i døgnet. Kort sagt mange bevægelser i løbet af en dag kunne uret ikke holde til i det lange løb.
Jeg har også derfor kun taget 3 stk. ind på min shop af disse ure, fordi de var sjove. Nemlig med Tourbillon. Prisen er da også ca 4 gange det normale niveau, men stadigvæk er det lidt skrøbelige ure. Som rotationsure er de gode nok. Mit Inex med almindelig automatik til kr. 1.500,- har gået 2 år ud af 5 år og selv om det taber 24 sekunder i døgnet går det stabilt. Men jeg ved også at hvis jeg stresser værket 4 - 6 timer om dagen, så er det nok ødelagt på 3 måneder. Men til almindelig kontorarbejde er det udemærket og det er Ingersoll også. Jeg vil dog helt ikke sælge ure, som der skal tages special hensyn til, så jeg holder mig stort set fra ure på det lave kvalitets niveau det nu er.
•
(07-05-2016, 10:02 PM)Manson Skrev: (07-05-2016, 09:41 PM)Claus Tukjær Skrev: Danske Urtosser - MikroMærker
Danske Urtosser - Divers
Danske Urtosser - Omega
Mange tak.
Er det generelle niveau egentlig højt herinde? Nu snakker du om at niveauet ikke er særlig højt i hovedgruppen (urtosserne).
Niveauet sættes af brugerne. Der er mange "ikke urtosser" i hovedgruppen. Jeg bruger selv grupperne til ren hygge.
•
Svar: 359
Tråde: 22
Modtaget Likes: 29 i 21 svar
Givet Likes: 7
(10-05-2016, 06:09 PM)Claus Tukjær Skrev: (07-05-2016, 10:02 PM)Manson Skrev: (07-05-2016, 09:41 PM)Claus Tukjær Skrev: Danske Urtosser - MikroMærker
Danske Urtosser - Divers
Danske Urtosser - Omega
Mange tak.
Niveauet sættes af brugerne. Der er mange "ikke urtosser" i hovedgruppen. Jeg bruger selv grupperne til ren hygge.
Netop derfor spørger jeg om niveauet herinde. Jeg kender ikke personerne på dette board, og derfor kender jeg ikke deres generelle viden.
Vil du heller ikke mene at niveauet er højt i gruppen "urnørder"?
•
Deltager ikke i Urnørderne, da gruppen mest blev brugt til at svine Danske Urtosser og undertegnede til. Håber det har ændret sig, da urene bør være i fokus i en urgruppe.
•