Ingersoll, jeres holdninger og meninger
Det andet urforum er urnørderne på Facebook. :) de roser ikke mærket til skyerne, men de ser heller ikke alle så negativt på mærket. Tror måske de er mere åbne overfor ukendte mærker derinde, men jeg kan sagtens tage fejl :)

Men alle må selvfølgelig sige deres ærlige mening. :)

Man skal ikke løbe skrigende væk derinde fra. Der er mange kompetente mennesker derinde :)

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Tror dog heller ikke jeg køber et Ingersoll ur. Det bliver nok et Seiko dress watch. Højest sandsynligt Sarb.

Jeg var mest nysgerrig for at høre mere om mærket, og få forskellige menneskers mening herom.

Svar
(06-05-2016, 12:32 PM)Manson Skrev: Det andet urforum er urnørderne på Facebook.  :) de roser ikke mærket til skyerne, men de ser heller ikke alle så negativt på mærket. Tror måske de er mere åbne overfor ukendte mærker derinde, men jeg kan sagtens tage fejl :)

Men alle må selvfølgelig sige deres ærlige  mening.  :)

Man skal ikke løbe skrigende væk derinde fra. Der er mange kompetente mennesker derinde :)

Tror dog heller ikke jeg køber et Ingersoll ur. Det bliver nok et Seiko dress watch. Højest sandsynligt Sarb.

Jeg var mest nysgerrig for at høre mere om mærket, og få forskellige menneskers mening herom.

Jeg er meget åben over for alle mulige urmærker, og Ingersoll er ikke, for mig, et ukendt mærke. Det har jeg kendt til i mange år.
Hvis du bare vil have et ur der tikker og som du synes er skønt at se på, er det da bare at hoppe ombord...uanset hvad der står på skiven.
Jeg vil, som tidlige nævnt, ikke bruge en reje på deres ure...men fik jeg det som gave, istedet for et knivsæt, da jeg bestilte magasinet "Os med kælder", tog jeg da imod.

/Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
(06-05-2016, 12:32 PM)Manson Skrev: Det andet urforum er urnørderne på Facebook. :) de roser ikke mærket til skyerne, men de ser heller ikke alle så negativt på mærket. Tror måske de er mere åbne overfor ukendte mærker derinde, men jeg kan sagtens tage fejl :)

Men alle må selvfølgelig sige deres ærlige mening. :)

Man skal ikke løbe skrigende væk derinde fra. Der er mange kompetente mennesker derinde.

Er du sikker på at du ikke mener "Urtosserne" som også er en af de mange Facebook grupper. Jeg er selv med i dem alle og netop Urnørderne er ikke umiddelbart en gruppe for f.eks. Ingersoll ure. Herunder reglerne for gruppen indsat, hvor det netop nævnes at der fokuseres primært på ure i den dyrere ende.

--------------------------------------

"Velkomme til Urnørderne, stedet hvor det hele handler om ure.
Gruppen fokuserer kun på finere mekaniske ure i den dyrere ende samt vintage, og vi har tre simple regler.

Vi skriver til hinanden i en ordentlig tone og tråde vedrørende omgåelse af de danske moms og toldregler er ikke i orden. Derudover er salgsannoncer tilladt for private, men ikke for erhverv og ellers er ordet frit.
Bryder man en af de tre regler som er i gruppen, vil indlægget blive slettet!
Vh
Morten Bekker

----------------------------------------

Heldigvis er der uendelig mange ur grupper derude og alle med forskellig fokus, så man kan deltage hvor man lyster og finder folk med interesse for samme type ure som en selv. Og husk på at der er ikke noget rigtigt eller forkert Icon_smil
Svar
Jeg mener urtosserne, ja.

Jeg er også medlem af Urnørder, kan jeg se.

Svar
Og netop super fedt med de mange muligheder - så er der noget for alle Icon_smil
Svar
(06-05-2016, 03:43 PM)KimT Skrev: Og netop super fedt med de mange muligheder - så er der noget for alle Icon_smil
Snakker vi om uret eller grupperne på Facebook nu?

Svar
Jeg mente grupper og fora, men det passer jo også på ure Icon_Up
Svar

Svar
Hej Manson m.fl...
For nok omkring 5-8 år siden var mester så ufornuftig at tage en håndfuld ind, for at sælge dem videre.
Hold da op hvor de gav arbejde på værkstedet, tror vi solgt et ur ud af en 10-15 stk, som ikke gav problemer. Urene blev pænt leveret tilbage efter noget tid, og vi har kun set dem i butikken når de ikke ville virke som de skal.
Reservedele er et ret ukendt begreb når du køber den slags ure. Hvordan det er i dag ved jeg ikke, men min erfaring  er yderst dårlig. Finish på urene, er der nogen???
Husk alt der skinner, er ikke guld... Icon_blink
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
(06-05-2016, 03:34 PM)Manson Skrev: Jeg mener urtosserne, ja.

Jeg er også medlem af Urnørder, kan jeg se.

Der er desværre ikke meget kvalitet i Danske Urtosser - Hovedgruppen. Kvaliteten var højere da der var langt færre medlemmer. Derfor har jeg lavet en del undergrupper, hvor der heldigvis er langt mere kvalitet. Og med kvalitet, mener jeg viden fra erfarne urfolk. Men der skal selvfølgelig være plads til alle. Derfor har alle grupperne deres berettigelse.

Jeg er i øvrigt enig med Bjørn og Allan mht. Ingersoll.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)