Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(28-04-2016, 08:38 PM)willy Skrev: Does not hide the facts that they are today just another mass produced luxury brand.And they do not say this in their watch brochures or exclusive shops.I told people they used Chemical polishing years ago,nobody believed me.Lange are as far as i know the only factory produced high end brand that actually do hand polish every watch they make.Chemical polishing is what you get on fishing reels,and it wears off in time.A guy who serviced Pateks for 40 years told me about this a years ago.I asked him if it had any influence on the quality of the calibers.He told me that it sure as hell did.
One thing i think we could all agree on,is that the inner quality of a modern Patek is not of the standard it used to be.And that is just one more reason i do not think they are such a great future Investment.
Man siger at Rolex er verdens mest masseproducerede luksus ur. Jeg ville ikke sige at PP er det i forhold til. Hvordan PP var for 40 år siden og nu ved jeg ikke, men ordet kvalitet dækker over rigtig mange ting. Det er for mig superkvalitet at man som PP ejer altid kan få lavet reservedele til sir ur, om det så er 50 eller 100 år gammelt. PP har maskiner som kan lave rigtig gamle ure i stand tæt på ny mht. værket, og nye maskiner kan ikke lave disse ting. De har også viden til at gøre det og viljen. Holdbarmæssigt er de "næsten" forevigt. Værkerne skal stadig renses og smøres hvert 3 år siger de, og det siger de jo for at uret skal have største chance for at gå ultra præcis. Desuden er der jo forholdsvis kollisal mange dele i selv de værker/ure, som bare viser klokken og dato. Jeg ved ikke hvad polishmetoder skulle have med kvalitet af værkerne at gøre. Ikke andet end at jo mere materiale men polere værk, jo skrøbeligere bliver værket. En producent sagde engang at balancen var ved skeleton ure at finde balancen mellem at urets værk skal være forholdsvis stærk og samtidig meget smuk og for meget materiale skåret/poleret væk, kunne gøre værket alt for skrøbelig.
Det med hvor meget håndværk der er i tjaa. Ingen producent kan undvære CNC maskiner til at lave kasse og tandhjul. Når det er sket kan uret egentlig godt smøres og gå. Det bliver ikke bedre af at polere alt ting til skønhed. Så PP og AP både polere og samler værket i hånden. Det er da håndværk på højeste plan. En tysk A. Lange produktionspige bruge engang 8 timer bare på at pudse en bro. PP pudser da også mange ting af i hånden og skærer dekorationer ud i stålet med en kniv eller hvad det er. Til sammenligning er det eneste håndværk Rolex laver er at samle værket i hånden.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(28-04-2016, 09:34 PM)TopClocks Skrev: (28-04-2016, 07:26 PM)willy Skrev: I think you have a Collection of Pateks Like the guy says,look at the numbers 200 watchmakers making 80.000 watches a year. You have to be really naive or a dedicated Patek person, not to see the truth.Each watch maker has to make and assemble one watch or more each day and hand polish each part. Some of the greatest watchmakers on the planet have mentioned this many times in the last fifty or so years.It is bullshit and has got nothing to do with reality, when Patek tell people like you that each watch is hand built and hand polished. You might laugh at what i wrote, but i bet Patek are laughing more at guys like you, who believe everything they tell you. And the biggest laugh is when they deposit your money in their bank.
Dit svar kommer ikke som en overraskelse, idet jeg havde forventet (endnu) et personligt angreb, Willy. Det samme gør sig gældende for Stensbjerg, om end han hovedsageligt klapper med fra sidelinjen.
Det kunne have været rart med et sagligt modspil fra en af jer urostiftere.
Jeg er imidlertid blevet træt af jeres adfærd, hvorfor jeg har foranlediget klage herom til indehaveren af dette forum. Det kan ikke være i hans interesse, at dette forum bliver kendt som et samlingspunkt for folk af jeres støbning. Jeg er ikke bleg for at indrømme, at I ikke bidrager konstruktivt, hvilket har en negativ effekt for aktiviteten herinde.
Cfnissen og andre, der har haft fornøjelsen af et fabriks- og museumsbesøg hos Patek Philippe, kan bekræfte at de producerer deres kasser og lænker helt fra bunden. Det finder sted på en separat beliggenhed, som i øvrigt forestår produktion af tavler og montering af ædelstene. Jk og TimeToWatch kan måske genkalde, at Patek Philippe faktisk offentliggjorde en længere artikel herom i deres kundemagasin tilbage i år 2013.
Kundemagasinet blev sendt til abonnenterne en gang i foråret.
A. Lange & Söhne får - ifølge Kristian Haagen - derimod kasser, glas, visere og tavler leveret af en ekstern producent. Det ville derfor være pinligt, hvis deres værker ikke afspejlede den høje kvalitet - som de formår at holde i øjeblikket - Willy.
Yes i can see that people like me and Stensbjerg should be shot at dawn,for doubting what is written in a Patek brochure  When will you wake up to the fact that all you see when you visit a watch factory,is what they want you to see.Talking about activity on this site,that you mentioned.We only seem to hear from you,when someone says anything negative about Patek.You did not answer my question about how many Pateks you own  And one last question,do you really believe everything Patek write in their customer news letter? I really hope you do not.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 63
Tråde: 0
Modtaget Likes: 28 i 12 svar
Givet Likes: 0
(28-04-2016, 10:17 PM)willy Skrev: Yes i can see that people like me and Stensbjerg should be shot at dawn,for doubting what is written in a Patek brochure When will you wake up to the fact that all you see when you visit a watch factory,is what they want you to see.Talking about activity on this site,that you mentioned.We only seem to hear from you,when someone says anything negative about Patek.You did not answer my question about how many Pateks you own And one last question,do you really believe everything Patek write in their customer news letter? I really hope you do not.
Jeg har i modsætning til dig ikke behov for at sprede gylle, Willy. Jeg deltager derfor hovedsageligt i tråde, hvor jeg mener at kunne nuancere billedet en smule. Det handler om kvalitet fremfor kvantitet.
Jeg håber virkeligt, du har modtaget din sidste advarsel herinde, idet jeg finder din fremgangsmåde provokerende. Jeg forsøger i det mindste at føre en saglig debat, mens du i mangel på ordentlige modargumenter udelukkende tyer til personlige angreb, konspirationsteorier og lignende. Jeg kan i princippet vende dine antagelser mod dig selv - dog orker jeg ikke at deltage i dine barnlige lege.
Du er i øvrigt uhøflig, når du afventer svar uden at have tilvejebragt nogle kilder, hvilket jeg efterspurgte for adskillige uger siden, jf. http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=80713&page=6. Desuden blev du i sin tid opfordret til at møde op og demonstrere, at du kunne memorere hele seks sider på et minut. Dog valgte du heller ikke at følge op på den opfordring. Du påstod i øvrigt at være medlem af Mensa, hvilket jeg ikke anser for sandsynligt. Jeg vil i den forbindelse gerne indgå et væddemål med dig, hvis du tør at følge op på det.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
TopClocks, jeg hyler som de ulve jeg er i blandt,
Når man taler i den nedladende tone du præstere igen og igen til andre,
Ville det være yderst klædeligt at være knap så øm skindet som dig den anden vej
Jeg har før været tavs når du har holdt "undervisning" herinde
Om hvordan du mener man skal agere og hvad du mener man Skal og ikke skal fremvise herinde.
Denne gang valgte jeg at skrive min holdning til din at måde at diktere på,
Og jeg mener uanset hvor meget det støder dit sarte jeg,
At folk skal tro og købe hvad de selv lyster.
At det så genere dig i en grad så du mener jeg skal udelukkes,
Kunne ikke være mig mere ligegyldigt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 426
Tråde: 62
Modtaget Likes: 292 i 120 svar
Jeg skriver til Patek. Jeg har faktisk en god kontakt i deres kundeservice. Kunne være interessant hvad de har at sige til beskrivelsen. Så må vi se hvad svar vi får og specielt hvordan de vil understøtte deres svar.
•
Svar: 922
Tråde: 114
Modtaget Likes: 1,729 i 500 svar
Givet Likes: 1,689
1) Seriøst, Gutter! Drop tonen lige præcis nu!! Tak!
2) Jeg ramte "like"-knappen på Stensbjergs sidste indlæg ved en fejl. Jeg liker på ingen måde det eller andre indlæg i den tone!
3) Willy: Hvad er dit formål med denne latterlige tråd? Det synes på mig kun som en provokation.
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
De voksnes børnehave
Mht kvalitet er jeg ikke helt med på om de skivne herinde mener at jo mere inhouse jo bedre kvalitet. Der vil jeg sige at det har intet med kvalitet at gøre. Tag Seiko som er, så vidt jeg ved 100 % inhouse, og så se deres Seiko 5 modeller. Det er ikke kvalitet andet end når man ser det ift prisen.
Rolex laver heller ikke alt 100 % inhouse. 2 ting læste jeg mig til ikke var inhouse. Det ene var visere, og jeg husker ikke det andet. Min interesse for så små detaljer interesserer mig ikke.
•
(29-04-2016, 12:21 AM)phrede Skrev: 1) Seriøst, Gutter! Drop tonen lige præcis nu!! Tak!
2) Jeg ramte "like"-knappen på Stensbjergs sidste indlæg ved en fejl. Jeg liker på ingen måde det eller andre indlæg i den tone!
3) Willy: Hvad er dit formål med denne latterlige tråd? Det synes på mig kun som en provokation.
The only reason i started this thread,was because of the thread concerning the fall in Swiss watch sales.Hodinkee mentioned greed,and i thought Patek were a good example.Why you think i tried to provoke anyone is beyond me.
(28-04-2016, 11:12 PM)mojohe67 Skrev: Jeg skriver til Patek. Jeg har faktisk en god kontakt i deres kundeservice. Kunne være interessant hvad de har at sige til beskrivelsen. Så må vi se hvad svar vi får og specielt hvordan de vil understøtte deres svar.
I have to say that whatever they write,i would not believe.I stopped believing watch brands 100% years ago.Even Sinn who happen to be my favorite,are not above marketing tricks.I base my arguments on what experts and public opinion say.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
(29-04-2016, 07:28 AM)stenstrupigen Skrev: De voksnes børnehave
Mht kvalitet er jeg ikke helt med på om de skivne herinde mener at jo mere inhouse jo bedre kvalitet. Der vil jeg sige at det har intet med kvalitet at gøre. Tag Seiko som er, så vidt jeg ved 100 % inhouse, og så se deres Seiko 5 modeller. Det er ikke kvalitet andet end når man ser det ift prisen.
Rolex laver heller ikke alt 100 % inhouse. 2 ting læste jeg mig til ikke var inhouse. Det ene var visere, og jeg husker ikke det andet. Min interesse for så små detaljer interesserer mig ikke.
Inhouse has got nothing to do with quality.ETA for example have made some of the most famous and reliable calibers ever seen in the watch world.A lot of the inhouse talk is in fact a kind of snob effect started by watch nerds and brands.Like you say Seiko make fantastic quality at many price levels.
•
Svar: 426
Tråde: 62
Modtaget Likes: 292 i 120 svar
Til Willy : jeg forventede ikke at du ville tro på det svar Patek giver. Det giver god mening at have sin sunde fornuft og en god portion skepsis klar når firmaer skal komme med forklaringer. Min udfordring er så blot at jeg ikke tror på at den folkelige mening er en snus bedre og endnu værre står det til for mig når du vil have mig overbevist om noget og så blot refererer til Eksperter. Mit spørgsmål til dig : hvem er det? Er det neutrale eksperter ( der ikke er købt og betalt af konkurrenten )?Har de den endegyldige viden? Ect ..... Det er oppe i tiden at sige at der ikke kun findes sort og hvid. Det tror jeg i høj grad gælder her.
|