Urdebatten / Urforum
Patek cannot hide the truth - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Patek cannot hide the truth (/showthread.php?tid=81170)

Sider: 1 2 3

Patek cannot hide the truth - willy - 28-04-2016

Last year we had a heated debate here about Patek verses Lange.I mentioned that i had noticed many used Pateks for sale.This is worth reading,especially the readers comments at the end.http://www.hodinkee.com/articles/amid-sharp-sales-drop-tag-smartwatch-an-unexpected-hit-pateks-stern-warns-against-erosion-of-watchmaking-values 
                                 The Hodinkee piece is interesting,but the guy who owns many Pateks in the reader comments is really going to hurt Patek.80.000 watches a year is not exclusive in my book,but it is greedy Icon_smil And i for one have never believed the bullshit Patek tell their customers.

RE: Patek cannot hide the truth - jacobzimmer - 28-04-2016

Nogen der kan finde baggrunds information omkring ham der har skrevet kommentaren? Jeg kan ikke finde noget.

RE: Patek cannot hide the truth - TopClocks - 28-04-2016

(28-04-2016, 01:05 PM)willy Skrev: Last year we had a heated debate here about Patek verses Lange.I mentioned that i had noticed many used Pateks for sale.This is worth reading,especially the readers comments at the end.http://www.hodinkee.com/articles/amid-sharp-sales-drop-tag-smartwatch-an-unexpected-hit-pateks-stern-warns-against-erosion-of-watchmaking-values 
                                 The Hodinkee piece is interesting,but the guy who owns many Pateks in the reader comments is really going to hurt Patek.80.000 watches a year is not exclusive in my book,but it is greedy Icon_smil And i for one have never believed the bullshit Patek tell their customers.

Jeg forsøgte at føre en debat, om end det ikke lykkedes. Artiklen tilføjer ikke noget nyt på den front.

Jeg vil med respekt for de klassiske dyder være varsom med at tage en eller flere udokumenterede påstande til indtægt for noget som helst. Dog skal du og dit slæng være velkommen til at svælge i den kommentar eftersom I ynder at tilbede A. Lange & Söhne ubetinget.   

Du formår i øvrigt at latterliggøre dig selv ved at tage den kommentar til indtægt for noget rigtigt, fordi disse tal bevirker at procenten af tilgængelige Patek Philippe-ure reduceres yderligere. Det vidner trods alt om noget. Desuden kan det ikke udelukkes at der findes selvproklamerede profeter, som nærer samme opfattelse som dig, Willy. Jeg forbeholder mig derfor ret til at være kritisk, indtil jeg modtager noget konkret materiale.   

Dog vil jeg gerne sige tak for dit indlæg, idet jeg knækkede et grin! Jeg - og de øvrige brugere herinde - kan ud fra din fremgangsmåde bilde dig hvad som helst ind, forudsat at det står på sort og hvidt. Du giver i hvert fald udtryk for det, hvis du uden videre tager en udokumenteret påstand fra en anonym bruger til indtægt for noget rigtigt.

Er det derimod ikke tilfældet, så lod du din aversion for Patek Philippe overskygge rationel tænkning.

RE: Patek cannot hide the truth - stenstrupigen - 28-04-2016

Som han siger:

I am just really upset with Patek . They can produce as much as they want and also the way they want but I can not stand the lie . Look at talking watches with Tony Fadell talking about his 5208 minute repeater explaining that It took Patek 3 years to make it . Honestly he has been lied to as well . Max 1 month and probably not even

Og som der står længere nede. "det tager 1 år at lave et Rolex".

Det kommer nok an på hvordan man ser det.

Underligt at sige at man har købt mange PP over en årrække, formoder, jeg og pludselig hader man mærket Icon_blink

RE: Patek cannot hide the truth - willy - 28-04-2016

(28-04-2016, 03:08 PM)TopClocks Skrev:
(28-04-2016, 01:05 PM)willy Skrev: Last year we had a heated debate here about Patek verses Lange.I mentioned that i had noticed many used Pateks for sale.This is worth reading,especially the readers comments at the end.http://www.hodinkee.com/articles/amid-sharp-sales-drop-tag-smartwatch-an-unexpected-hit-pateks-stern-warns-against-erosion-of-watchmaking-values 

Jeg forsøgte at føre en debat, om end det ikke lykkedes. Artiklen tilføjer ikke noget nyt på den front.

Jeg vil med respekt for de klassiske dyder være varsom med at tage en eller flere udokumenterede påstande til indtægt for noget som helst. Dog skal du og dit slæng være velkommen til at svælge i den kommentar eftersom I ynder at tilbede A. Lange & Söhne ubetinget.   

Du formår i øvrigt at latterliggøre dig selv ved at tage den kommentar til indtægt for noget rigtigt, fordi disse tal bevirker at procenten af tilgængelige Patek Philippe-ure reduceres yderligere. Det vidner trods alt om noget. Desuden kan det ikke udelukkes at der findes selvproklamerede profeter som nærer samme opfattelse som din. Jeg forbeholder mig derfor ret til at være kritisk, indtil jeg modtager noget konkret materiale.   

Dog vil jeg gerne sige tak for dit indlæg, idet jeg knækkede et grin! Jeg - og de øvrige brugere herinde - kan ud fra din fremgangsmåde bilde dig hvad som helst ind, forudsat at det står på sort og hvidt. Du giver i hvert fald udtryk for det, hvis du uden videre tager en udokumenteret påstand fra en anonym bruger til indtægt for noget rigtigt.

Er det derimod ikke tilfældet, så lod du din aversion for Patek Philippe overskygge rationel tænkning.
I think you have a Collection of Pateks Icon_lol Icon_lol Like the guy says,look at the numbers 200 watchmakers making 80.000 watches a year.You have to be really naive or a dedicated Patek person,not to see the truth.Each watch maker has to make and assemble one watch or more each day and hand polish each part.Some of the greatest watchmakers on the planet have mentioned this many times in the last fifty or so years.It is bullshit and has got nothing to do with reality,when Patek tell people like you that each watch is hand built and hand polished.You might laugh at what i wrote,but i bet Patek are laughing more at guys like you,who believe everything they tell you.And the biggest laugh is when they deposit your money in their bank.

RE: Patek cannot hide the truth - Stensbjerg - 28-04-2016

(28-04-2016, 03:08 PM)TopClocks Skrev:

Du formår i øvrigt at latterliggøre dig selv ved at tage den kommentar til indtægt for noget rigtigt, fordi disse tal bevirker at procenten af tilgængelige Patek Philippe-ure reduceres yderligere. Det vidner trods alt om noget. Desuden kan det ikke udelukkes at der findes selvproklamerede profeter som nærer samme opfattelse som din. Jeg forbeholder mig derfor ret til at være kritisk, indtil jeg modtager noget konkret materiale.   

Og vi behøver selvudnævnte superhelte (vi kan jo nappe Lars Lyn) som dig 
Til at fortælle os hvad og hvor meget man skal tro på fordi....

Tro og køb hvad i hver især lyster.

Take a look at this http://www.thepurists.com/watch/features/interviews/journejan03/index.htm

Here we have one of the most respected watchmakers in the world F.P.Journe.His brand with 20 watchmakers produce only 600 watches a year.But at least we know they are hand made Icon_lol Icon_lol At least Rolex will tell you the truth today about how they make their watches.And they have dropped the bullshit claim that it took one year to make a Rolex.Lets hope Patek will also tell the truth.

RE: Patek cannot hide the truth - jk - 28-04-2016

Dette emne bliver der næppe enighed om  Icon_smil
Nu er det jo ikke sådan, at PP påstår at deres ure er håndlavet. Her er et citat fra deres hjemmeside: "The term “hand-finishing” includes a wide array of fine decorations and subtle enhancements, painstakingly manually performed on watch components once they’ve come from the machine that produced them. Finishing smoothes away any tiny burrs or traces of machining that may impede perfect movement; hones edges that will move against each other; protects against oxidation; and the different processes also transform dull metal into a material of burnished, alluring beauty." Link http://www.patek.com/en/insider/hand-finishing/what-is-hand-finishing.
Her er et par billeder fra produktionen:
İmage
İmage
JK

Does not hide the facts that they are today just another mass produced luxury brand.And they do not say this in their watch brochures or exclusive shops.I told people they used Chemical polishing years ago,nobody believed me.Lange are as far as i know the only factory produced high end brand that actually do hand polish every watch they make.Chemical polishing is what you get on fishing reels,and it wears off in time.A guy who serviced Pateks for 40 years told me about this a years ago.I asked him if it had any influence on the quality of the calibers.He told me that it sure as hell did.
                                     One thing i think we could all agree on,is that the inner quality of a modern Patek is not of the standard it used to be.And that is just one more reason i do not think they are such a great future Investment.

RE: Patek cannot hide the truth - TopClocks - 28-04-2016

(28-04-2016, 07:26 PM)willy Skrev: I think you have a Collection of Pateks Icon_lol Icon_lol Like the guy says,look at the numbers 200 watchmakers making 80.000 watches a year. You have to be really naive or a dedicated Patek person, not to see the truth.Each watch maker has to make and assemble one watch or more each day and hand polish each part. Some of the greatest watchmakers on the planet have mentioned this many times in the last fifty or so years.It is bullshit and has got nothing to do with reality, when Patek tell people like you that each watch is hand built and hand polished. You might laugh at what i wrote, but i bet Patek are laughing more at guys like you, who believe everything they tell you. And the biggest laugh is when they deposit your money in their bank.

Dit svar kommer ikke som en overraskelse, idet jeg havde forventet (endnu) et personligt angreb, Willy. Det samme gør sig gældende for Stensbjerg, om end han hovedsageligt klapper med fra sidelinjen.

Det kunne have været rart med et sagligt modspil fra en af jer urostiftere.  

Jeg er imidlertid blevet træt af jeres adfærd, hvorfor jeg har foranlediget klage herom til indehaveren af dette forum. Det kan ikke være i hans interesse, at dette forum bliver kendt som et samlingspunkt for folk af jeres støbning. Jeg er ikke bleg for at indrømme, at I ikke bidrager konstruktivt, hvilket har en negativ effekt for aktiviteten herinde.

Cfnissen og andre, der har haft fornøjelsen af et fabriks- og museumsbesøg hos Patek Philippe, kan bekræfte at de producerer deres kasser og lænker helt fra bunden. Det finder sted på en separat beliggenhed, som i øvrigt forestår produktion af tavler og montering af ædelstene. Jk og TimeToWatch kan måske genkalde, at Patek Philippe faktisk offentliggjorde en længere artikel herom i deres kundemagasin tilbage i år 2013.

Kundemagasinet blev sendt til abonnenterne en gang i foråret.

A. Lange & Söhne får - ifølge Kristian Haagen - derimod kasser, glas, visere og tavler leveret af en ekstern producent. Det ville derfor være pinligt, hvis deres værker ikke afspejlede den høje kvalitet - som de formår at holde i øjeblikket - Willy.