Dress-watch (max 4.000 kr)
#21
(23-04-2016, 09:29 PM)Avantismo Skrev: Det koster 5500 kr på nettet fra en dansk forhandler.

Uret er super smukt, har en fin dress størrelse og har Certina's fine automatikværk med 80 timers powerreserve.
Tak for dit input. Jeg vil kigge nærmere på det :)

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
#22
Det er også ret lækkert det Certina.

Tissot Visodate havde jeg selv kigget meget på indtil jeg prøvede det i butikken.
Jeg kan godt lide designet og den simple klassiske stil, det var desværre lidt for lille til min smag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#23
Must admit,if i had your budget i would go after a vintage watch.You can get real handwork for your money.I would never never buy a new dress watch in that price class,because in my opinion you are just paying for a design.A vintage Omega will for example keep its value,the watches i have seen so far on this thread are just use and throw away.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#24
(24-04-2016, 07:58 AM)willy Skrev: Must admit,if i had your budget i would go after a vintage watch.You can get real handwork for your money.I would never never buy a new dress watch in that price class,because in my opinion you are just paying for a design.A vintage Omega will for example keep its value,the watches i have seen so far on this thread are just use and throw away.
Det kunne også sagtens være en mulighed.
Har du nogle specifikke ure i tankerne?

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Kunne bestemt også være en mulighed, hvis det kan købes indenfor mit budget:

İmage

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
#25
(24-04-2016, 08:24 AM)Manson Skrev:
(24-04-2016, 07:58 AM)willy Skrev: Must admit,if i had your budget i would go after a vintage watch.You can get real handwork for your money.I would never never buy a new dress watch in that price class,because in my opinion you are just paying for a design.A vintage Omega will for example keep its value,the watches i have seen so far on this thread are just use and throw away.
Det kunne også sagtens være en mulighed.
Har du nogle specifikke ure i tankerne?

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Kunne bestemt også være en mulighed, hvis det kan købes indenfor mit budget:

İmage

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
There are so many vintage watches out there,and i do not intend to do the Google work for you. Icon_blink Find something you like and then ask again.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#26
(24-04-2016, 03:04 PM)willy Skrev:
(24-04-2016, 08:24 AM)Manson Skrev:
(24-04-2016, 07:58 AM)willy Skrev: Must admit,if i had your budget i would go after a vintage watch.You can get real handwork for your money.I would never never buy a new dress watch in that price class,because in my opinion you are just paying for a design.A vintage Omega will for example keep its value,the watches i have seen so far on this thread are just use and throw away.
Det kunne også sagtens være en mulighed.
Har du nogle specifikke ure i tankerne?

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Kunne bestemt også være en mulighed, hvis det kan købes indenfor mit budget:

İmage

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
There are so many vintage watches out there,and i do not intend to do the Google work for you. Icon_blink Find something you like and then ask again.
Det har absolut intet med Google at gøre, men eftersom jeg ikke forstand på vintage ure, føler jeg det er okay, jeg spørger den fagkyndige skare herinde om hjælp.

Og hvis du altid skal have en træls attitude i mine tråde, bedes du holde dig væk!

Fortsat god søndag til dig.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
#27
Willy kan være meget direkte - også nogle gange for direkte - men i dette tilfælde har han faktisk en pointe Icon_blink

Hvis du prøver at følge, hvad han indirekte råder dig til og bruger Google som inspirationskilde, så kan du faktisk nå langt mht. hvilke typer af vintage ure, som du måske bedst kan lide .............. og dermed nå tættere på slutresultatet, hvor du så kan vise os andre et konkret eksempel på et ur, du godt kan lide .......... så kan vi råde dig til, om uret er til at få fat på, om det er et godt ur, evt. komme med inspiration til lignende ure fra andre mærker osv. osv. Icon_smil

Prøv f.eks. at bruge Google´s billedsøgning og søg på "Omega vintage" - det har jeg lige gjort og der dukker en "million-milliard" billeder op iblandt hvilke, du så kan finde inspiration til at indsnævre din søgning Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#28
Det har intet med pointe at gøre, men måden hvorpå man fremføre sit synspunkt!

Almindelig dannelse og pli vil nogen kalde det.

Men what ever, det manden selv rode med. Det er heldigvis ikke min hovedpine.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
#29
For nu at støtte op om Willy og pbr og Google, så synes jeg, at noget af det spændende ved at finde ure er at søge "alle vegne" på nettet og læse tests etc. før man/jeg beslutter mig for at købe et ur.

Sådan har det været i de år efter at jeg så lyset og ville have et mekanisk ur Icon_smil

Det er så blevet til flere ure og stadig med søgen på nettet som primær inspirationskilde.

Da smag og behag er forskellig kan man selv nå langt og indkredse det man gerne vil have/kunne tænke sig, og så spørge i f.ex. dette forum Icon_blink
Mvh.

Jørgen
Svar
#30
(24-04-2016, 05:18 PM)JJensen Skrev: For nu at støtte op om Willy og pbr og Google, så synes jeg, at noget af det spændende ved at finde ure er at søge "alle vegne" på nettet og læse tests etc. før man/jeg beslutter mig for at købe et ur.

Sådan har det været i de år efter at jeg så lyset og ville have et mekanisk ur Icon_smil

Det er så blevet til flere ure og stadig med søgen på nettet som primær inspirationskilde.

Da smag og behag er forskellig kan man selv nå langt og indkredse det man gerne vil have/kunne tænke sig, og så spørge i f.ex. dette forum Icon_blink
Du bakker bare det op, som du har lyst til.
Jeg har helt mistet lysten til at skrive og spørge herinde, så det giver helt sig selv.

Jeg har fundet et par fora på Facebook, hvor man også kan snakke om ure.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)