Svar: 22
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Nå, nu har jeg lidt mere tid til at takke for jeres svar.
Æstetisk kan jeg bedst lide ETA værkerne, og den klikkende lyd man kan høre når man trækker det op har vel også en form for nostalgisk charme
Der er et eller andet ved tanken om at et myota urværk kun koster $15-20 som ikke behager mig, det lyder lidt for billigt i mine øre, i forhold til hvad urene koster.
Jeg har kigget lidt på de forskellige modeller hos Laco og Steinhart, og det ur jeg gerne vil have er der ingen af dem der kan tilbyde hehe, jeg kunne godt tænke mig et helt simpelt uden sekund/dato visere, med ETA og safir på bagsiden så man kan se det flotte urværk.
Det der kommer tættest på er vel disse to:
Steinhart til små 400€ http://www.steinhartwatches.de/en/Nav-B-...e,896.html
Laco til 990€ https://shop.laco.de/en/Westerland.html
Men har set at Steinhart teasede med at de kommer med en ny model snart, så skal da lige se hvad de kommer med der.
Tak for alle svarene, min far er forresten rigtigt glad for Honda'er, de kører bare rigtigt fint
Vh
Martin
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
(21-04-2016, 01:37 AM)m.arsenio Skrev: Nå, nu har jeg lidt mere tid til at takke for jeres svar.
Æstetisk kan jeg bedst lide ETA værkerne, og den klikkende lyd man kan høre når man trækker det op har vel også en form for nostalgisk charme
Der er et eller andet ved tanken om at et myota urværk kun koster $15-20 som ikke behager mig, det lyder lidt for billigt i mine øre, i forhold til hvad urene koster.
Jeg har kigget lidt på de forskellige modeller hos Laco og Steinhart, og det ur jeg gerne vil have er der ingen af dem der kan tilbyde hehe, jeg kunne godt tænke mig et helt simpelt uden sekund/dato visere, med ETA og safir på bagsiden så man kan se det flotte urværk.
Det der kommer tættest på er vel disse to:
Steinhart til små 400€ http://www.steinhartwatches.de/en/Nav-B-...e,896.html
Laco til 990€ https://shop.laco.de/en/Westerland.html
Men har set at Steinhart teasede med at de kommer med en ny model snart, så skal da lige se hvad de kommer med der.
Tak for alle svarene, min far er forresten rigtigt glad for Honda'er, de kører bare rigtigt fint
Vh
Martin
Jeg ved sku ikke lige hvor du får de priser fra? Så tror jeg der er mange mikro mærker der gerne vil kunne købe derfra! ;-) men hvad tror du selv et eta værk koster? En lyn hurtig Google så står det til $135 på eBay og Miyota omkring $85-90...
Man skal ikke altid tro at noget er dyrt og godt fordi det har en flot indpakning eller et fint navn ;-)
Miyota er citizens værk, så det er jo en relativt stor spiller der laver det!
Og værkerne performer ret ens!
jeg syntes du sku prøve at læse lidt op på tingene, det er faktisk meget god læsning og man får nogen aha oplevelser ind imellem :-)
Jeg er ihvertfald lige så glad for mine ure med miyota som jeg er for det med eta!
Men som med alt så handler det jo i sidste ende om at man selv bliver glad for det man køber! Og der er jo mange ting der kan have indflydelse på det!
Og det er sku en jungle når man lige er begyndt! Men det er en farlig hobby :-D
Sent using rock, paper scissor!
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
Laco lavede de oprindelige B-uhre for Luftwaffe under WWII, Steinhart gjorde absolut IKKE.
Uanset værk ville jeg til hver en tid vælge Laco hvis jeg skulle købe et B-uhr.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar: 77
Tråde: 11
Modtaget Likes: 20 i 15 svar
Givet Likes: 51
Det var et tal jeg havde i hovedet, synes jeg kunne huske jeg havde læst det et sted, at man kunne få dem ret så billigt på ebay :)
Men ja, jeg skal nok til at læse lidt mere på det. Det eneste jeg har af erfaring med automatisk værker er med Myota 9015.
Jeg synes det virker fint, dog med meget lille power reserve som betyder at jeg ikke kan tage et andet ur på en enkelt dag uden at jeg skal indstille tiden når jeg går tilbage til det.
Det er i småtings afdelingen, men hvis jeg kan vælge så foretrækker jeg en model/ur med mere end 2-3 dages reserve.
Jeg har allerede skrevet et par ure ned på min ønskeliste efter at have læst og researchet lidt på nettet, det er en meget farlig hobby
Ja det er det! Jeg syntes jeg vænnede mig ret hurtigt til det, bruger mit seiko skx007 til arbejds ur, så det skal jeg stille hver mandag morgen! Men tager jo ingen tid! Hvis du skal have noget der kan ligge flere dage så skal du nok have nogle med.. Ja nu kan jeg simpelthen ikke huske navnet! Tissot bruger det vist.. Boet er sku helt væk! Et eller andet med 80 vist! Powermatic måske!
Men de fleste har jo en gang reserve på omkring 40 timer!
•
Jeg har sikkert ikke fattet hvordan man skal indstille dato korrekt, for der er flere gange hvor at den ikke skifter dato ved midnat, og så skal jeg stille uret igen næste dag.
Lige præcis, jeg har set et par forskellige fra Certina og Tissot med Powermatic 80 som motor.
Der er et Tissot seastar 1000 som jeg er ret vild med urskivens design.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
(21-04-2016, 09:48 PM)arsenio3d Skrev:
Jeg har sikkert ikke fattet hvordan man skal indstille dato korrekt, for der er flere gange hvor at den ikke skifter dato ved midnat, og så skal jeg stille uret igen næste dag.
stil uret manuelt 12 timer frem så er mit bud at der er en god chance for at det skifter ved midnat i stedet for til middag... :-)
vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Det som jon siger! ;-) jeg starter altid med at køre time viseren rundt! Rammer den 12 uden datoen skifter.. Jamen så er det 12 middag.. Skifter datoen.. Jamen så er det midnat! Og så stil tiden! Og SÅ Sætter man datoen!
•
Jeg skal huske det til næste gang :-)
•
|